Part 3

138 15 0
                                    

Waktu rehat.

Aku menuju ke kantin bersama rakan baruku iaitu amy dan arla. F4 dan f5 rehat yang kedua manakala f1,2 dan 3 rehat pertama. So,aku ada peluang jumpa lulu. HAHA. Lulu officially be my crush ! Congrats sella !. Di kantin, aku hanya menemani amy dan arla makan. Aku tak suka sangat makan kat kantin sejak dulu. Aku hanya membeli air susu nutrigen di koperasi sekolah. Kalau makan kat kantin pon jarang, kalau ada emergency such as stayback kat sekolah je aku makan kat kantin.

Masa teman amy dan arla makan, aku nampak lulu menuju ke kantin. Aku runsing sama ada perlukah aku tegur dia atau tidak ? Ermmm. Biasala , crush kan ? Malu la.. tapi pagi tadi okay je kan ? HAHA. Kau tau kan perempuan macam mana nampak crush ? Aku diam, buat gaya sopan mcm minum susu sikit pon dah lap mulut.

"Ko dah kenapa sella ? Macam ada something je?"
Tegur arla . The heck ! Apa aku nak jawab ? Aku tak pandai menipu .. kalau aku cakap lulu crush aku apa jadi ? Perlukah aku jawab soalan dia ? Aku buat buat tak dengar soalan dia.. acah termenung.

"Sella ! Dengar tak ?"
Dia pukul mahkotaku. Perempuan ni sangap buah dada ke apa ?

"Bodo ! Kalau ye pun jangan tepuk tete* aku !"
Shit ! Kuatnya aku cakap ! Semua tengok ! Termasuk... OMG ! HOPE LULU X PERASAN ! Aku memandang ke arah lulu .. dia melihat aku sambil ketawa kecil. Mana aku nak letak muka ? Malu siall ! Aku meninggalkan amy dan arla lalu menuju ke tandas.

Betapa malunya aku ! Nasib aku suka maafkan orang .. kalau tak , si arla tu aku tengok pon takkan ! Fahamkan ? Takkan ! Benda yang dah lepas jangan diungkit... biarlah.

Loceng sekolah berbunyi menandakan tamatnya waktu persekolahan pada hari ini. Aku bersama dua rakanku itu berjalan bersama sama ke pagar besar sekolah. Amy pun bersuara. "We sella, cuba kau tengok, ada laki usya semacam je kat kau."

"Mana ?"
Aku pun tercari cari. Aku pon terlihat seorang lelaki yang agak tinggi macam atlet sekolah memandang aku dari belakang pokok di hadapan sekolah. Tak sedap hati. Hope takde apa apa yang akan berlaku.
"Biarlah dia, asalkan tak ada benda terjadi pada kita"

"Mana kau tau ? Kalau dia ikut kau balik macam mana?"
Sebut arla dengan nada yang agak menyeramkan.

"Aku call polis. Done. Bye, driver aku dah sampai dah tu. Kalau ada pape , chat aku k "
Aku pun menuju ke kereta tersebut. Kereta bmw je.

Di dalam kereta, terasa ketidaksedapan pada hati (chehh ayat.) macam ada orang ikut aku. Biarlah, perasaan je kut. Sesudah pulang ke rumah .. aku buat apa lagi ? Masuk bilik lalu baring di atas tilam empukku . wahhh . Home sweet home. Kalau boleh aku nak baring sampai bila bila. Best siott. Aku pun khusyuk bermain iphone 6s plus aku. Tak suka iphone 7 . Besar. Tinggg! Ada chat kat whatsapp. Sape ni ?

010-XXXXXXX

hai sayang , buat apa tu ? sayang x kenal aii lagi kan ? xpe, don't worry . nnti syg knal aii jugak. see you tomorrow at school. bai . XOXO

2:00PM

Defakk ?! Sape ni ? Aku buat apa lagi .. block terus . Okay , just forget it. Aku pun mencapai tuala mandi ku lalu mandi la.. apa lagi . Takkan la aku tidur pakai tuala mandi. Ada ke orang macam tu ? Sesudah aku mandi dan memakai baju , aku tidur sekejap. Tak lama, lebih kurang 3 jam aku bangun. Lepas bangun, aku cuci muka sekejap, solat asar, aku terus ke dapur lalu makan. Tetiba aku dapat panggilan dari nombor yang chat aku tadi. Aku beranikan diri menjawab panggilan tersebut.

"Haii beb"
Terdengar suara lelaki yang garau tapi merdu. Ada la cair sikit. HAHA . Aku terus tutup panggilan tersebut. Makin takut aku dibuatnya. Tingg ! Aku mendapat message lagi . Fuhhh.. nasib baik amy.

Amy chubby

sella. Ko free tak malam ni ? Teman aku pegi aeon. Saja shopping memalam dengan kawan baru. HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAH"

6.47PM

tak boleh panjang lagi ke HAHA tu ? Aku balas pendek . *Okay amy, lepas maghrib ea* dia pon seen ja.

Continue next part.

Who's the guy tho ? Wait n see .

Crush Sebelah Mata 👀Where stories live. Discover now