Part 12

61 10 0
                                    

"Hey, sella.. aii memain jelah"
Asy memandangku dengan senyuman manisnya.
"Kau ingat lawak ke beb !"
Tengkingku dengan nada tangisanku.
"Huh.. aku dah agak kau sayang aku"

Ppap ! Aku menampar pipi asy.

"Aku tak sukalah macam ni. Kau ingat lawak ke ?" Aku terus pergi meninggalkan asy yang sedang terbaring di atas katil hospital. Aku segera membuka pintu bilik tersebut dan keluar. Sedang aku berjalan.. dduk! Aku terlanggar seseorang yang badannya agak tough. Aku kenal dengan badan ni. Ya.. lulu.

"S..soo..sorry"
"Sokay. Apa sella buat kat sini?" Soal lulu.
"A..ad..ada orang sakit. Sakit otak rasanya.. u buat apa kat sini ? Sakit ke?! Get well soon !"
"HAHAHAHAHA. Mana ada sakit. Datang sini pun nak lawat sepupu."
"Sepupu ? Siapa ?" Dalam otak aku terbayang mesti sepupu dia pun hensem. Aishhhh ! Tak boleh jadi ni.
"Asy. Sella kenal ke?"
Aq terkaku. Asy ? Cousin lulu ? Fish ma life !
"Sella ? Are u okay ? U want to join me ? Maybe.. both of u can meet each other" aku memandang muka lulu. Aku tak tau sama ada aku nak join ke taknak ? Lantaklah..
"Boleh je" terukir senyuman pada bibir kecilku.
Kami pun menuju ke bilik yang sudah aku lawati.

"Hai asy, i bring a girl from my school to meet you. Her name is sella"
"Hai luthfi. What are doing here ? Again." Asy memandangku sambil memegang pipi kanannya yang merah akibat tamparanku tadi.
"Asy, you know her?"
"Ya.. ofcourse. She slap me a few minutes ago. I told you already, aku tinggal kat rumah perempuan sebab rumah aku tengah dibaiki"
"Dia nilah perempuan yang kau maksudkan tu ? Ouwh.. padanlah"
What do you mean padanlah ? Asy ada bagitau apa - apa ke kat lulu ? Haishhh .. tak boleh jadi ni.
"What do you mean by padanlah?" Soalku dengan pelik sambil melihat lulu.

"Luthfi, kau tak bawak buah tangan ke? Mana elok datang lawat tak bawak apa - apa. HAHAHA" asy bersuara. Tukar topik nampak. Macam kayu pulak aku kat sini.
"Of course lah aii ada bawak untuk u asy. Ur favorite choc, cadbury oreo. Only for u babe" bapaklah lulu ni. Gay ke apa dengan asy ni. Dasar kunyit.
"Yeaaa.. thanks baby. Muahh" balas asy. Awkward . Aku berdiri kat situ macam tiang bendera. Mendengar perkataan jijik yang keluar dari mulut mereka. Kalau girls cakap macam tu takpelah. Ni tak, laki dengan laki. Jijik.

Aku baru teringat dengan dua perempuan yang aku sayang dan benci tu. Mesti lama diorang tunggu. "K. Bai guyss .. see ya later" aku pun melangkah ingin keluar. Tapi ditahan oleh lulu. Dia pegang pergelangan tangan aku. Nasib berlapik.
"Wait, jumlah makan cadbury ni"
"Sorry, I can't. My friends dah tunggu lama dah tu. Bye" aku pun pergi.

"Mana diorang ni ? X jumpa pun kat kantin" . Aku pun mengeluarkan iphone 6s aku lalu menelefon amy.
"Wey, korang kat mana ?"
"Kitorang kat mcd seberang hospital. Kami dah belikan ayam goreng mcd tuk kau"
"Korang gi mcd tak gitau aku! Tadi kata makan kat kantin hospital. Huh.. nanti aku datang" aku pun bergerak menuju ke mcd.

Setibanya di sana, seperti biasa disambut oleh dua manusia puaka. Amy dan arla. "Ha. Mana ayam goreng mcd aku?"
"Tu.." amy tunjuk ke arah seketul ayam bahagian kepak. "What ?? Ni je yang tinggal ?"
"Ha ah, amy makan banyak. Siapa suruh kau lambat sangat" kata arla.
"Korang makan jelah.. aku takde selera sangat" amy pun mengambil kepak ayam tersebut. "Korang , tadi aku jumpa lulu kat hospital ! Dia nak lawat sepupu dia ! Korang tau tak sepupu dia siapa?" Arla dan amy menggeleng kepala sambil melihat ke arahku. "Asy !" Amy hanya menunjukkan reaksi yang biasa. Tetapi, si arla .. "seriousla wey ! Aku ada idea ! Kau ambik lulu kau.. aku ambik asy !" Jauh pemikiran dia. "Kau kenapa arla ? Mana kau nak letak farizd kau tu ?" Kata amy.

"Farizd ? Siapa pulak tu ?" Soalku. "Ala.. fa.." arla mencekup mulut amy."ermmm cousin aku" arla senyum. Haihhh apalah yang diorang rahsiakan. Setelah mengisi perut dua manusia tu except me, kami pun pulang. Sampai di rumah, aku mendapat pesanan. Dari lulu.

LULU 💜

Asy suruh bersihkan bilik dia sebab besok dia dah boleh keluar dari hospital.

6.00PM

Dia ingat aku pembantu dia ke ? Tak guna. Nevermind. Ada pembantu rumah. HAHA . Tak ambil kesempatan k. Dah memang kerja diorang. Aku pun mengambil tuala baru dari almari dan mandi. 20 minit aku mandi. Lama bukan ? Benda biasa bagi perempuan. Setelah siap membersihkan diri, aku baru teringat cd yang berada pada batu bata tu. Aku membuka laci dan mengambil cd tersebut.

Aku memasang cd tersebut pada laptopku. Sungguh mengejutkan. Aku tak percaya. Siapa yang hantar ni ? Mana dia dapat semua gambar dan video ni ? Kandungannya...

CONTINUE NEXT PART. LAMA X SAMBUNG. BARU LEPAS PT3. HAHA . DON'T FORGET TO VOTE. LOVE YOU MUAHH. HAHA


Crush Sebelah Mata 👀Where stories live. Discover now