Part 9

106 15 0
                                    

PUKKK !

Aku jatuh terduduk. "Sorry !" Sebutku ketika sedang terduduk di atas lantai. "It's okay, bangunlah.. malu orang tengok hehe" kata seorang lelaki. Suaranya garau but merdu, sedap didengar. Mesti handsome ! Aku terus berdiri lalu melihat mukanya. Memang tak boleh dinafikan ! Mukanya ada mix dengan orang putih ! Tapi , aku dah ada lulu, lupakan je perasaan kat laki ni. HAHA . Aku ni seorang yang berpendirian tetap. So, agak susah aku nak mengubah hati aku ke arah yang lain.

"Awaklah yang suruh saya pilih Annabelle tadi ea?" Soalku. "Yepp, HAHA . Boleh tengok sama sama nanti HAHAAHAHHA"."HAHA" aku gelak tak ikhlas. Apa yang lawak pun aku tak tau. "K bai ! Kawan dah tunggu tu"aku terus meninggalkan tempat tersebut lalu menuju ke arah di mana kawanku berada. "Tunggu dulu !" Sebut lelaki tersebut namun tidakku endahkan. Yelah, mana lagi penting ? Kawan ke lelaki handsome ? Ofc lah lelaki handsome ! Tapi, aku dah ada yang lain... HAHA

Di dalam panggung.

"F 10 - 12. Mana ea ?" Sebutku perlahan. "Tu" tunjuk arla ke arah tempat tersebut. Kami terus duduk di tempat yang sudah ditetapkan. Sebelum wayang bermula, aku makan popcorn yang dibeli oleh amy. Biasalah, wayang start lambat, mesti orang makan dulu.. belum start lagi dah habis . HAHA sedang aku asyik makan, ada orang menegurku dari tempat duduk sebelah "Hai" . Aku membalas hai tersebut sebelum toleh ke kiri . Aku terkedu. Itu lelaki tadi. Tak sangka tempat duduk sebelah. How ?! Tak silap aku punya banyak tempat duduk kosong masa aku beli tiket tadi. Okay, weird ! "Sebelah awak tu kawan awak ke ?" Soalnya. "Ha ah, awak ? Kawan awak tak join ke ?" Sambil melihat di sebelah tempat duduknya yang kosong. "Tak, saya suka berjalan sesorang. HAHA" dia ketawa lagi. "Ouwh" okay... aku tak tau nak kata apa, awkward. Hope movie start cepat. "Awa..." tak habis dia kata movie terus start. "K awak, movie dah start !" Dia tersenyum lalu berhenti dari berkata. Sepanjang movie tu start, laki tu memang khusyuk, tak kesah apa apa kat sekeliling. Part seram, scarejump dia tak terkejut or what. But, dia just gelak. Si arla takut sampai menangis tengok movie ni. You know arla right ? Mendalami cerita.

Until the movie end, baru laki tu bersuara. "Awak nama siapa ?" Aku dah agak. "Call me sella. Awak ?" . "Ri.." tak sempat nak bagitau nama "we sella, jumlah cepat, aku lapar ni" aduh.. amy ni, tak habis habis nak makan. "Sorry, kena pergi." Aku terus pergi dari situ. Dia pun bangun pergi tapi lalu pintu lain. Baru nak tau nama dah kena ganggu. Ish3. "Kau nak makan kat mana?" "Kat mcd jum" senyum amy. Patut pipi pau, makan je kerja.

Setelah penat berjalan seharian, kami balik ke hotel lepas maghrib. Aku terus lompat ke atas katil yang lembut lagi empuk. Hilang kepenatan yang tersemai dalam diri. Macam biasa, buka phone. Ada 1k+ message. Aku bukak yang penting ja. Sampai satu chat ni.

012-XXXXXXX

u pegi kl x bagitau aii . sokay, aii dah tau . thanks sebab ur mama gitau. my mak mertua tercinta. HAHA . aii x sabar nak panggil ur mama my mom. pasti terjadi ! kalau x jadi ?! HAHAHHAAHAHAHAHAHAHA. k , gudnite syg .. bilik aii dekat ngan bilik u je. aii bleh dgr apa yg u dengan kawan u sembang. XOXO

6.38 PM

"Ha ! Chat ngan laki tadi ea !" Aku terkejut sehingga mengeluarkan kata kata kesat ! Siall arla. Laki tadi ? Wait ?! "Do u know him ?" "Yes i know, dari tadi aku ngan amy tengok korang sembang dari kaunter tiket sampai dalam wayang" ouwhh fish ! "Aku pun tak kenal ea. Dia tegur aku, aku layan jelah.. just friend ok!" "Tapi dia tu handsome la ! My style ! Ada mix orang putih macam aku. Aku nak dia boleh ? " arla teruja. "Tak boleh !" Aku menjerit. Ok... kenapa aku macam ni. "Sorry arla, aku tak sengaja" aku meminta maaf dekat arla. "Kawan lah sangat" arla pun pergi sambung makan. Huh, lupakan. Nanti oklah tu.. insyallah. Btw.. siapa orang yang chat dengan aku tu ? Creepy ! Aku takut. Aku hanya mampu seen, tak mampu balas. Macam mana dia tahu aku dekat sini ? Hope takde benda terjadi.

Setelah seminggu kami berada di kl. Walaupun , sepatutnya kami patut berada di new york ! Redo jelah.. kami pun pulang ke perak. Sampai je di rumah. "Home sweet home !" Sebutku dengan kuat setelah masuk ke dalam rumah. Aku melihat ramai tetamu dekat ruang tamu. Malu wey ! Mana aku nak letak muka. Aku terus duduk atas kerusi di sebelah mamaku yang pulang dari bercuti dengan papaku. "Mama, siapa diorang ni?" . "Diorang ni kawan papa, saja datang nak lawat papa" sebut mama dengan suaranya yang lembut. "Kenapa tak bagitau baby yang ramai orang kat rumah. Malu la" . "Salah kamu juga, orang masuk rumah bagi salam bukan jerit" . Aku hanya mampu tersenyum melihat tetamu. Ketika aku melihat setiap tetamu yang datang, aku tidak terlepas memandang pada seorang lelaki yang aku kenal. Macam pernah nampak . Dekat KL. Dia tu ...

CONTINUE NEXT PART.
THANKS FOR READ ! DON'T FORGET TO VOTE ! LOVE U ! HAHA. NANTI ADA SHORT STORY YANG AKAN DIPUBLISH ! TAJUK ? NANTI BAGITAU. WAIT N SEE...

Crush Sebelah Mata 👀Where stories live. Discover now