Part 5

133 16 4
                                    

~HO HO HOLIDAY HO HO HOLIDAY
IT'S A HOLIDAY~~ [Girl's Generation - Holiday]

Telefon berdering. Jam menunjukkan pukul 7.45. Aku mengangkat panggilan tersebut.

"Amy, jap .. kau tunggu depan rumah nanti aku datang"

Aku terus menutup panggilan. Aku bersiap sebelum pergi. Selesai solat maghrib, aku mengenakan t shirt putih lengan pendek, bomber jaket warna hitam, skinny jean hitam dan kasut nike hitam putih. Bukan hipster k, warna kegemaran aku. Aku terus berangkat ke rumah amy. Driver aku tolong hantarkan. Sampai saja di rumah amy, aku rasa geram sikit. Tadi call suruh cepat, aku tunggu kat luar, dia tak keluar pun. Aku pun keluar dari kereta lalu memanggilnya.
"Assalamualaikum"
"Waalaikumussalam ! Jap wey !" Jerit amy dari dalam.
Apalah yang dia buat.

Amy pun keluar dengan arla. Patut lambat, mesti arla punya pasal. Aku melihat arla sedang menangis.
"Dah kenapa arla ni ?"
Soalku sambil mengerutkan dahi
"Tadi aku ngan arla tengok drama korea 'i love you but i hate you'. Dia yang lebih lebih nangis. Tapi sedih jugak. Kau tak tengok ke drama tu?"
Jawab amy.
"Tak"
Jawabku pendek
"Dahlaa, jum kita pergi"
Sebut arla dengan suara tangisannya. (Tau kan suara orang nangis cakap macam mana?)
Kami pun terus berangkat pergi aeon.

Sampai sahaja di aeon. Kami mengisi perut kami di starbucks. Maklumlah, kami nak jaga badan, minum air jelah, tak berani nak makan berat berat. Kami pergi ke Padini, BO, banyak lagi lah ! Pegang barang pun tak cukup tangan. Kira - kira jam 9.30 , kami terus pulang. Tapi, waktu nak pulang tu, kami singgah ke pusat karaoke. Si arla gedik sangat nak nyanyi sampai merajuk. Kasian tengok dia, pergi jela.

" MAJIMAK CHEOREOM ! MAMAMAJIMAK CHEOREOM !
MAJIMAK BAMIN GEOTCHEOREOM LOVE !"
arla menyanyi.
"Sella, aku nak tanya, pompuan ni nyanyi ke jerit ? Aku rasa aku punya gegendang telinga dah pecah. Aku takut kalau nyanyian dia masuk dalam mimpi aku malam ni"
Bisik amy dengan nada yang risau padaku.
"Aku pun tak taulah. Biarlah dia havefun. Dia stress kot."
Balasku.
"Jum join !" Ajak amy
Aku apa lagi ? Amik mic ikot jerit sekali. Macam bukan karaoke dah.. lebih pada rumah hantu. Orang lalu kat luar pon takut. HAHA .

Selesai saja kami menjerit. Kami memang penat. Sangat penat. Fuhhh. Amy kata dia ingin pergi ke gerbang malam. Tadi arla nak karaoke, sekarang amy nak gerbang malam. Aku ikutkan jelah... bukan aku yang bawak kereta, driver aku HAHA . Sorry driver ~

Setibanya kami di sana, kami berjalan jalan saja. Tak mampu nak beli apa - apa. Tadi dah penat shopping. Kami berhenti seketika ... amy nak beli benda apa tah. Masa tu, aku ternampak kelibat seorang yang aku kenal. Dia nampak aku, lalu dia senyum. Wait a minute ? OMG ! CRUSH ! LULU ! . Aku tak balas senyuman tu. Sebaliknya, aku memandang ke arah lain. Macam mana dia ada kat sini ?! (Soalan bodo apakah ?) Aku terasa ada orang datang menghampiriku .... dia semakin dekat... dekat... dan !
"Wey sella , ko dah kenapa?"
Aku tersentak ! Nasib baik arla...
"Ni ha, aku tak sangka terjumpa dia ni .. dia ni senior kita"
Sambil menunjukkan ke arah lulu di sebelahnya ... wait ? Lulu ? DIA ADA KAT DEPAN AKU !
"Kau dah kenapa sella ? Muka kau merah we ? Kau suka..."
Tak sempat arla menghabiskan ayat, aku menutup mulutnya menggunakan tanganku.
"Aku .. suka .. berjalan di gerbang malam sampai merah muka. HAHA"
Ucapku. Apalah yang aku cakap ni.

"Hi sella ? Beli apa ?"
Tanya lulu
"Nothing"
Jawabku ringkas.
"Kawan kau tu..."
Lulu menunding jari
"Kawan ? Ouwh ! Ada ! Diorang ngah shopping jap, aku tunggu sini"
"Tak, dia tak boleh bernafas."
Lulu menunding ke arah arla. Aku segera melepaskan tanganku dari arla. Dia tercungap - cungap.
"Tak guna kau sella ! Nasib aku tak mati !"
Arla bersuara dengan nada yang geram.
"Sorry beb"
Lulu ketawa melihat gelagat kami. Okay, ini tak boleh dinafikan, cara dia ketawa siyes cute ! I can't ! Urghhh ~!
"Oklah, bai arla, bai sella" lulu pun meninggalkan kami. Aku tersenyum lega .. sebab aku dapat lihat dia ketawa dan dia pergi meninggalkan kami. Tapi aku nak jumpa dia lagi ! Tapi , aku malu ! Ni lah yang dikatakan sifat perempuan. Kami pun pulang ke rumah. Harini sangat memenatkan. Setibanya aku di rumah pada jam 11.30, aku terus ke bilik untuk rehat. TINGG ! telefon berdering sekejap menandakan ada message.

012 - XXXXXXX

kenapa u block num aii ? u x nak chat dengan aii ke ? sokay , terblock kot. aii maafkan. nasib baik aii ada num lain. btw... u cantik la kat aeon, karaoke n gerbang malam tadi. puas aii tengok u. esok u pegila mana2 lagi. aii nak tengok u lagi. okla, baii sayang XOXO.

11.20PM

Aku betul - betul terkejut pasal ni. Siapa dia ni ? Kenapa dia ni macam psiko. Takkanlah dia ikut ke mana saja aku pergi tadi ? Entah - entah dia tengah perhatikan aku sekarang ? Esoklah aku fikir. Aku dah ngantuk.

<mystery man pov>

"HAHAHHA. Dia dah tengok chat aku. Nape dia tak balas ! One day, i will get u girl"
Ucap aku dengan nada yang marah. Lalu aku meninggalkan perkarangan rumah banglo sella.

Continue next part.

Author main buat je cite ni xD hope readers suka. Thanks support ! Don't forget to vote ! .

Crush Sebelah Mata 👀Where stories live. Discover now