Part 11

61 13 0
                                    

Kami menuju ke bilik Asy dengan segera. " ASY !!" Aku sangat terkejut melihat keadaan asy yang sedang berdiri memegang meja menggunakan tangan kanan sambil menampung darah yang mengalir di kepalanya. Banyak. Sangat banyak. Sebelum aku datang menghampirinya, dia jatuh menyembah bumi lalu tidak sedarkan diri. "Tolong !!" aku jerit. Tidak sampai beberapa saat pembantu rumah datang membawa asy keluar dari bilik dan membawanya ke hospital. Aku sangat risau akan keadaan asy. Aku hanya mampu berdoa supaya asy tidak mengalami kecederaan yang parah.

"Sella" panggil amy yang sedang duduk di birai katil. Aku datang menghampirinya. "Tengok apa yang aku jumpa" amy memegang batu bata yang agak besar dan terdapat cd padanya. "Ada cdlah" arla mencelah. "Kita pergi hospital dulu tengok keadaan asy. Nanti balik kita tengok isi kandungan cd ni" kami pun pergi menuju ke hospital dengan menaiki kereta bmw papaku yang dibawa driver.

Setibanya kami di hospital, aku pergi masuk ke kawasan hospital meninggalkan amy dan arla. Rasa risau telah hadir dalam diriku. "Sella ! Tunggulah!" Arla jerit. "Korang ni lambat lah ! Cepat lah sikit" . Setelah kami masuk hospital, kami pergi ke kaunter pertanyaan.

"Bilik Rizman Asyraf Bin dato' Azharuddin kat mana ? Baru dibawa ke hospital ! Sebab kepala dia cedera"
"Bawa bertenang dik. Saya cari.. sekejap ye"
"Okok cepat sikit"
"Dia ada di wad vip bilik A-7"
"Ok, thanks"

Aku pun pergi ke bilik tersebut dengan segera. Sekali lagi meninggalkan amy dan arla. Sampai je aku di hadapan pintu bilik tersebut, aku menarik nafas dan berharap tidak terjadi apa-apa yang teruk pada asy. Aku memulas tombol pintu itu dengan penuh harapan. "Maaf, adik ni siapa ?" Muncul seorang wanita yang agak cantik di hadapan mataku. "Ni bilik Rizman Asyraf ke ?" Soalku. "Tak, ni bilik dato'hussein" . Dato' hussein ?? Siapa tu ? Aku melihat num bilik ini "E - 7, asy A - 7.. ouwh.. salahlaa" suara dalam hati. "Maaf kak" aku pun menutup pintu tersebut dengan perasaan malu.

"Hey" suara lelaki menegurku dari belakang. Aku pun toleh ke belakang dan melihat dia.. ya.. Asy. Dengan balutan di kepalanya.
"Kau okay ke ? Dah boleh keluar ? Doktor bagi ke ??"
"Kau risaukan aku ke?" Terukir senyumannya di muka.
"Ofcourselah!" Tanpa disedari air mataku mengalir. Aku pun mengelapnya.
"Hey girl, don't cry. I'm fine" dia mendekati wajahnya di wajahku. Secara tiba-tiba dia memelukku. Terasa berat. Aku membalas pelukan tersebut. Aku tau ini dosa. Tapi aku dah risaukan dia sangat sehingga kami tidak ingat kami bukan mahram. Aku sedar amy dan arla memerhatiku dari jauh. Mereka hanya senyum dan datang menghampiri kami.

"Asy, cukuplah peluk peluk ni. Depan orang, malulah" asy tidak bersuara. Aku pelik. "Asy?" Aku menolaknya dengan perlahan dan matanya tertutup rapat tidak sedarkan diri. "Asy !" Kami membawanya ke biliknya. Aku harap tiada apa-apa yang berlaku pada asy.

Setelah penat aku menunggu di luar bilik, doktor pun keluar. "Dik, dah boleh masuk". Aku pun segera masuk ke dalam bilik asy. Hanya aku. Amy dan arla pergi makan di kantin hospital. "Asy?" Dia baring di atas katil hospital bersaiz king. Aku berjalan menghampirinya lagi. "Asy..." dia membuka mata perlahan - lahan. Dia melihat aku seperti dia baru kenal aku.

"asy, ni aku sella"
"Sella who?" Serious dia tak ingat aku?
"Sella , kau tidur serumah dengan aku. Kita jumpa di KL" air mataku mula mengalir.
"I'm sorry, i don't know u.. where am i ?"
"Asyyy! Ni aku sella ! Kau kat hospital ! Kau kena baling dengan batu bata dekat kepala kau ! Takkan kau tak ingat ! Kita baru kenal satu bulan lepas !" aku menangis teresak - esak.
"Asy ? Siapa dia"
Aku tidak mampu berkata lagi.. sah dia hilang ingatan. Tangisanku memenuhi ruangan bilik tersebut. Dia hanya memandangku pelik. Aku menutup mukaku dengan tanganku yang kecil. Terasa orang memegang bahuku.

"Hey.."

CONTINUE NEXT PART ! PART NI MEMANG KAT HOSPITAL JA.. HAHA ! LAMA TAK PUBLISH ! DON'T FORGET TO VOTE ! JANGAN LUPA MY BOYFRIEND IS MY GIRLFRIEND ?! THANKS READERS !

Crush Sebelah Mata 👀Where stories live. Discover now