Part 14

38 2 0
                                    

"Mana kau Amy ?! Mana kau ??!" Aku terus mencari amy di bangunan yang terbiar.
"Jawablah amy ! Mana kau!" Air mataku mulai mengalir.
"Woi jantan ! Aku datang sesorang ni ! Kau bagi balik kawan baik aku tu ! Kau jangan apa-apakan dia !" Aku menjerit sekuat hati.

"Good, kau sorang je. Tahniah sebab ikut arahan dalam surat tu, takdelah susah kerja aku lepas ni" suara lelaki bergema dalam bangunan tersebut.

[Flashback]

To : my lovely girl
From : mr psycho

Aku membaca isi kandungan surat tersebut

Dear my love,

    I tau u takkan baca message yang i hantar kt whatsapp. So, i guna cara lama. Hantar surat. I just nak cukup u nampak cantik nowadays. Sebab 2 ekor jantan tu kan ! Don't worry, u tetap jadi i punya. Kali ni i nak u jadi cantik sebab i. So, i curi barang makeup u. Amy. Your bestfriend right ? Sebab i know dia makeup kan tuk u. Dia okay je sekarang. Tapi sebab dia asyik menyalak macam anjing.. I toreh mulut dia sikit. Sikit je, tak banyak.. darah je yang banyak. HAHAHAHA jumpa i kat bangunan lama belakang sekolah. Yang pasti kau sorang je. If ada orang lain.. say goodbye to your bestfriend. XOXO

Terdapat darah pada kertas tersebut dan menjadikan aku lebih takut . Aku tak tahu perasaan aku sekarang ni, bercampur. Geram, marah, takut.. tapi aku kena selamatkan amy sekarang.

[End flashback]

"Mana kau ?! Keluar lah ! Jangan jadi tikus ! Pengecut !" Suasana menjadi sunyi.
"Sella !" Suara amy yang bergetar bergema dalam bangunan.
"Amy !! Mana kau amy ?!" Air mata turun seperti air terjun.
"Apa yang kau nak jantan sundal !" Secara tiba - tiba amy jatuh terbaring di hadapan aku sambil menangis dan mengerang kesakitan.
"Amy !!" Kepala dia mula mengalirkan darah yang banyak. Ini semua sebab amy dijatuhkan dari tingkat atas.
"Tak banyak yang aku nak. Aku just nak hancurkan semua kebahagiaan kau dan aku bagi kau kebahagiaan baru yang akan dicipta oleh kita berdua. HAHAHAHA" terdengar suara tapak kasut berbunyi yang menandakan lelaki tersebut pergi meninggalkan aku dan amy di bangunan tersebut.

Amy pov

"Aku kat mana ni ?" Yang aku lihat hanyalah pemandangan yang putih. Tiba - tiba suasana menjadi gelap.
"Anybody ? Help me ! Help me !"
"Don't worry girl, sikit je sakit ni.. maybe kau dah tak boleh cakap buat selamanya... HAHAHAH . Amy ! Amy ! Amy !"

Aku tersedar dari mimpi aku.
"Amy ! Kau dah sedar !" Sella memeluk aku dengan kuat sambil menangis.
"Aku kat mana ni sella ?"
"Kat hospital, kau koma 2 bulan wey. Aku fikir kau takkan hidup" aku terkejut. 2 bulan ?
"Lamanya.. alhamdulillah aku masih hidup... sella ! Laki tu ! Apa jadi dengan lelaki tu !" Teringat aku pada lelaki yang menculikku.
"Aku tak dapat tangkap dia.."
"Orang lain tau tak pasal ni ?" Soalku.
"Tak, aku masih rahsiakan"

"Kenapa mulut aku rasa sakit ni sella?"
"Kau tak ingat ke ? Kau kena toreh kat mulut, kena 8 jahitan. Doktor kata jangan banyak bercakap, banyakkan rehat, jangan selalu ternganga..."
"Baik"

End amy pov

Aku tak boleh terima apa yang lelaki itu sudah buat pada amy. Aku sepatutnya memberi tahu pada orang lain dari awal lagi. Kenapa aku ni degil sangat ?! Tapi kenapa hati aku menyuruh aku supaya tidak memberi tahu orang lain ? Buat masa sekarang, aku hanya mampu berdoa supaya aku dan orang yang rapat dengan aku selamat.

TO BE CONTINUED...

LAMA X PUBLISH . SORRY READERS .. VOTELA CERITA NI EVEN X BEST MANA . HMM .. THANKS BTW !

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 28, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Crush Sebelah Mata 👀Where stories live. Discover now