Part 10

90 15 2
                                    

"Kau" aku menunding jari pada lelaki yang sedang duduk di atas sofa bersebelahan orang yang berumur.
"Aku ? Ha ? Kau ni.." aku menarik tangannya membawa keluar rumah. "Kau ikut aku ke apa ha ?" Soalku dengan nada yang geram. "Aku ? Ikut kau ? hey girl, i don't want to follow you. Aku follow ayah aku je". K , aq malu. Blushing kot ! Aq palingkan mukaku ke bawah "Hey hey it's okay, jangan malu.. semua pernah buat silap" dia memegang daguku sambil melihat mataku dengan senyuman manisnya.. walaupun aku tau ini dosa, aku.. aku.. aku tak boleh ! Aku tolak tangannya ! "Agak2 lah ! Kau belajar tak mahram dengan bukan mahram ?". "Then, kau belajar tak macam mana nak tutup aurat ?" Soalan tu menusuk ke hatiku. Dia memegang rambutku lalu pergi.

Aku masuk ke dalam rumah lalu terus berlari ke bilik. "Baby , baby nak gi mana tu?" Waduh.. mak aq panggil nama manja aku pula. Malulah. Aku tak endahkan. Kau tau tak. Betapa deepnya ayat. Lepas ni aku tak nak free hair.

"Asy, kenapa dengan sella tu?"
"Xde pape.. hati dia tertusuk pedang"
"Tertusuk pedang ? What do you mean ?"
"Hehe"

Now, i know who is he. His name is Rizman Asyraf bin dato' azharuddin . Orang panggil dia asy. Dia datang dengan ayah dia. Ayah dia merupakan rakan sekerja papaku. Tapi, why ? Kenapa mereka datang ? Aku memakai tudung . Main sarung je. Turun ke bawah. Aku duduk di sebelah mak aku. Aku hanya mendengar perbualan mereka.

"So, dato zikri bolehke tinggalkan anak saya di rumah ni untuk sementara ?"
"What ?!" Aku dengan dia bersuara.
"Kenapa ? Ada apa - apa masalah ke ?" Kata lagi dato'azhar.
"Masalah sangat !" Kataku lagi.
"Apa yang masalah?" Soal papaku
"Baby ni perempuan, dia ni lelaki.. takkanlah tinggal satu rumah ? Dahlah bukan mahram !"
"Rumah ni ada banyak bilik kosong, bukan pun suruh si asy ni tidur sebilik dengan kamu. Lagipun, rumah ni ramai pembantu. Tak payah nak takut. Kan asy ?"mamaku berbicara.
Aku dengan dia pandang satu sama lain dengan muka yang cuak.
"So, dah dicomfirmkan" ayahku rasmikan . Really ?! Urghh ! Tinggal serumah dengan lelaki yang tak berapa kenal. Bagus lahtu.

<ASY POV>

"Patutlah papa suruh packing barang, suruh tinggal sini rupanya. Asy dah besarlah pa, boleh je sewa kondo , apartment. Bukan lama kan rumah kita nak siap bina ?" Ngomelku.
"Now, papa punya keputusan. Asy kena ikut je apa yang papa suruh."
"Tapi papa?"
"U want to live with ur uncle?"
"Nope"
"So ? Duduklah sini"
Papa pergi dari perkarangan rumah perempuan ni dengan menaiki kereta Ferrari F12 TRS yang berharga 4.2 juta USD kesayangannya. Apa nak dibuat ? Ikut je keputusan papa.

End ASY POV _

Aku melihat dia yang sedang hampa dari pintu depan rumah sambil memeluk tubuh. "So, kau pun tak nak kan ?" Soalku padanya. "Ofcourse lah tak nak !" . "Tapi dah jadi kan ? Nak buat macam mana ? Welcome to my house.. so, my home my rule. Follow apa yang aku cakap. Banyak benda tak boleh kau buat dalam rumah ni" . "Rumah ni takde pembantu ke ? Kau halau? Ke , kau yg jdi pembantu kat rumah ni ? Hey, what's your name ? Ermm...". "Sella" . "Sella , whateverlah. Dah papa aku suruh duk sini. Suka hati aku lah nak buat apa" . Dia terus masuk ke dalam rumah lalu meninggalkan aku di pintu utama. Kurang ajar kan ? "Rizman asyraf bin dato' azharuddin" amik kau ! Kan aku dah panggil full name kau. "Kau punya papa yang suruh kau tinggal kat sini, tapi.. rumah ni duit papa aku" . Kau nak jawab apa ? HAHA . "So what ?" Dia terus meninggalkan aku. What ? Pendek macam tu je dia jawab ? Takde idea ke apa ? Tapi, kenapa aku yang terasa ? What everlah...

Jam menunjukkan 7.45 . Aku sudah selesaikan solat maghrib. Sekarang , aku nak makan . HHAHA . Aku turun ke bawah lalu pergi ke dapur. Terkejut aku ! "Woi tak tau malu ke" asy keluar dari tandas di dapur hanya memakai tuala. Nampak kesadoan badan dia. Ada sixpack uolls ! Aku tutup mata . "Malu apa? Aku mandi jekut" . "Bilik kau takde bilik air ke ! Setiap bilik adelah, nak guna tandas dapur juga" . Aku masih menutup mata. "Ouwh.. bilik air dalam bilik aku tu shower tak boleh pakai. Aku mandilah kat sini" . "Dahla ! Kau bla ! Aku nak makan la!" . Dia pun pergi ke biliknya. Finally , aku boleh makan juga. Makanan telah terhidang oleh pembantu rumah. Aku sayang diorang. Semua masak sedap - sedap. Kata ibu aku, pembantu rumah ni semua pernah ambik jurusan masakan dulu. Persoalannya, bila aku nak belajar memasak ? Btw.. tak perlu belajar, Aku memang pandai masak ! HAHA

Jam sudah menunjukkan pukul 8.15. Aku bosan. Tak tahu nak buat apa. Phone ? Tengah charge. Aku menelefon kedua dua kawan baikku arla dan amy menggunakan telefon rumah. Hope diorang tak busy. Finally, diorang angkat dan mereka akan datang. Aku menunggu di hadapan rumah. Dalam beberapa minit, diorang pun datang.. arla membawa skuter kegemarannya manakala amy bonceng arla. "Sella, lama ke tunggu ?" Xdelah, baru je beberapa minit" aku pun menjemput mereka masuk ke dalam rumahku. Sebelum aku lupa !

"We korang, ada laki duk rumah ni" . "Memanglah ada lelaki.. driver kau kan ?" Amy bersuara. "Tak.. kau kenal tak lelaki yang kita jumpa kat kl tu ? Yang korang nampak aku sembang dengan dia ?" . "Ha ! Laki yang sem tukan ! Dia ada kat sini ? Mana wei mana ?!!!" Jerit arla. "Woi ! Diamlah sikit. Aku tengah studylah !"
Jerit asy dari biliknya. "Huh , macam rumah dia pulak. Dahlah jum gi bilik aku" aku berkata. Kami pun menuju ke bilik aku. Tiba-tiba . "AAAAAAAAAHAHHHHHH !!!!!!" Terdengar bunyi cermin pecah dan jeritan kelakian dari bilik asy. Kami terkejut ! Kami pun menuju ke bilik asy. Kami membuka pintu dan melihat....

Pic Rizman Asyraf. Samuel . HAHA . Kan ada mix orang putih. Boleh la kan ? HAHA

CONTINUE NEXT PART ! THANKS FOR READ ! DON'T FORGET TO READ MY BOYFRIEND IS MY GIRLFRIEND ?! TOO ! NEW STORY FROM ME ! I HOPE U LIKE IT ! DON'T FORGET TO VOTE ! .

Crush Sebelah Mata 👀Where stories live. Discover now