Part 7

126 15 0
                                    

Finally ! Hari yang ternanti - nanti telah tiba. Hari sabtu.. HANGOUT WITH MY CRUSH ! Pada jam 10 pagi aku , amy dan arla berangkat ke tempat yang dituju iaitu di Lost World Of tambun. Kami menempah hotel di sana... walaupun kami boleh balik malam tu juga, kami nak rasa tidur kat hotel taman tema. Bukan selalu... selepas menempah 2 bilik , aku menyuruh amy dan arla tunggu di bilik kami.. aku akan menjemput lulu di bawah. Lama menunggu, aku call kawan lulu. Tak sanggup aku call Lulu.

"Assalamualaikum, korang kat mana ?" Lupa nak gitau, takkan lulu sorang je yang hangout dengan kami bertiga, mesti dia ajak kawan dia. Dia ada dua kawan baik iaitu Zul Iskandar dan Putera Arumi. Dua - dua kawan dia tu anak orang kaya sama taraf dengan aku. "Waalaikumussalam, kami ada kat dalam ni. Korang kat mana ?" Dia tanya aku balik. Cheh "Aku kat depan hotel, jangan cakap korang kat dalam taman tema dan bukan kat dalam hotel ?" Mesti mereka dah masuk dalam. "Yes! Correct" kan aku dah cakap. "Korang tak bagitau awal - awal ! Bilik dah tempah. Nanti kami masuk" aku terus mematikan panggilan tersebut.

Aku masuk ke dalam hotel lalu memanggil amy dan arla." Wey korang ! Diorang dah masuk lah.. jum" apa lagi ? Kitorang masuklah .

Masuk je dalam, pekerja kat situ check bag kami. Yela, entah - entah ada bawa benda yang bahaya or tak patut dibawa. Lepas tu, kami cari si lulu and friends . HAHA. Puas kami cari semua tempat. Batang hidung pun tak nampak. Geram pulak aku. Kami duduk satu tempat. Melilau mata kami mencari lulu. "Wei, itu lulu kan ?" Sebut amy sambil menunjuk ke arah tempat permainan kanak - kanak. "Ha ah la wei, tu dia tengah main ngan zul ngan arumi" sampuk arla. Wtf ?! Diorang tak malu ke ? Aku melambai ke arah mereka. Yess ! Diorang nampak akhirnya. Lulu dengan kawan dia pun lari - lari anak datang ke tempat kami. Dahlah dia tengah basah sebab mandi tadi. Berlari ke arah kami pulak tu. Reciksss !! Rambut dia ! Fuhhh !

"Korang tak basahkan diri ke?" Kata lulu. "Belum lagi, kami tunggu korang. Tengok - tengok korang dah basah dulu" sebut arla dengan nada yang geram. "Lek arh, jangan gitu.. kami tak tahan tengok air nak berendam. HAHA" Arumi bersuara. "Rumah korang takde air ke?" Lawan arla "dah ! Stop ! Kita datang sini nak havefun !" comel amy hentikan diorang. HAHA
Apa lagi ? Kitorang berendam lah ! WOO HOO !

Setelah puas kami berendam, mandi, basahkan diri dan sebagainya ... kami pergi bersiar - siar. Masa nak lalu depan rumah hantu, aku tak berani ! Aku tarik tangan arla .. aku lari cepat - cepat lalu depan rumah hantu. Langsung tak pandang belakang .. takut uollss ! Hantu keluar dari rumah dia , aku yang menjerit, aku yang malu. Aku masih pegang tangan arla. Wait ? Kenapa tangan arla keras macam lelaki ? Agak flawless, tapi dapat rasa urat. Arla ada urat tangan ke ? Try pegang badan dia. Arla ada abs ? Bila aku toleh je ... Astaga ! Lulu wei ! Dosa apa yang aku dah buat ! Bukan mahram ! Dosa apa yang aku buat weii !! "Lulu ! Sorry sangat ! Tak sengaja ! Tak perasan !" Rayu aku pada lulu. "Takpe, tak sengaja. Tapi dosa. But i like it" defakk ?! He like what ? "Sorry again" bila aku tengok sekeliling, baru perasan .. arla, amy, zul, arumi dah hilang. Tinggal aku dan lulu je. Rezeki apakah HAHA . "Mana diorang ?" Soalku pada lulu. "Aku pun tak tau, kau tarik aku laju sangat sampai diorang tertinggal. But it's okay, kita boleh bersiar sesama" aku ikut jelah.

Sedang kami bersiar, aku lihat ada mini zoo. Apa lagi ? Aku ajak lulu ke situ. Aku ni pencinta haiwan. Masuk je, aku nampak ada arnab. So cute ! Aku angkat dia bagi kat lulu yang tengah tutup hidung. Aku pun tak tau kenapa. "Jauhkan dari aku .. a....aku... Aaachooo !" Lulu bersin depan aku di khayalak ramai. Malu. Aku letak balik arnab tu ke tempat asal. Aku amik tisu dari poket aku, tah macam mana boleh ada, aku bagi kat lulu. Yang gediknya, dia suruh aku lapkan untuk dia. Aku sumbatkan tisu tu dalam lubang hidung dia. HAHA sweet kan ? "Takyah nak menggedik, lap sendiri" kataku dengan perasaan yang geram tapi aku nak lapkan sebenarnye.. HAHAHAHA. baru aku tau dia allergic dengan bulu haiwan. Hmmm.. tak dapat nak jumpa semua haiwan.

Pusing punya pusing, pusing lagi , sebelum maghrib jumpa jugak si dua minah dan dua mamat tu akhirnya. "Camne dating korang ? Ok x?"kata arla. Cari pasal minah ni. "Okay je, siap pegang tangan lagi" aku terkedu lulu kata begitu. "Pegang tangan yang bukan mahram di hadapan khayalak ramai ibarat korang meminta dijirus air panas" sebut amy. K, sentap wei walaupun aku tak sengaja. "Dahlah tinggalkan orang, lari pegang tangan pulak tu" aku makin panas ni. Lepaskan jela.. "Aq bukan pun sengaja ! Yang korang lebih ni pahal ! Aku tau juga mahram atau bukan mahram!" Jerit aku disitu. Semua terkedu. "Dahlah, kan dah marah.. jum balik ke hotel" lulu redakan keadaan. Nasib dia ada.

Kami pun masuk ke bilik masing masing. Lepas tunaikan solat maghrib dan sebagainya... Tiingggg ! Aku mendapat satu message.

012 - XXXXXXX

why u pegang tangan lelaki lain ? Aii kat situ marah u know ? nk je aii jumpa dengan laki tu. u oky kan ? laki tu x buat apa - apa kan ? huh, u ingat. aii ada untuk u dimana - mana. u aii punya. aii u punya. k bai sayang XOXO

8.07PM

What the hell man ? Aku tak block dia cause aku tau, if aku block dia , dia ada number lain. So, aku biarkan jela. Seen je. "Ha ! Chat ngan sape tu !" Arla lompat ke tepi aku yang sedang baring menghadap phone. "Takde sape, kau sebuk pehal?" Aku tak nak diorang tau.. karang, diorang yang melebih. "Jangan marah" . "Aku tak marahlah" dahlah , gi wat hal sendiri" kataku sambil menolak arla. HAHA KEJAM KAN ?

Continue next part.
HOPE UOLLS LIKE IT ! DON'T FORGET TO VOTE ! THANKS ! XOXO .

Crush Sebelah Mata 👀Where stories live. Discover now