Epiloog

35 4 2
                                    

5 jaar later

'Paul?' Roep ik zachtjes. Hij rent naar me toe en drukt een kus op me voorhoofd.

Ik leg Milan in de armen van Paul.

Ja, we hebben een kindje gekregen. Een jongentje, 3 maanden oud.

Ik geef een kus op het kleine hoofdje van Milan en loop naar de keuken. Ik pak 2 borden met taart en loop weer terug naar de woonkamer.

Paul en Milan zitten samen in de hoek op de bank. Ik geef de taartstukken aan papa en Finn, ja Finn is ook weer terug. Hij reist nog steeds super veel, maar als er iets is komt hij altijd terug.

Papa en Finn geven me een glimlach. Ik wou net gaan zitten als de deurbel gaat.

Paul staat op met Milan en opent de deur. Ik loop achter Paul aan. Paul staat midden in de deuropening, dus ik duw hem een beetje aan de kant, zodat ik nog een beetje kan staan.

Ik kijk wie er voor de deur staan, het zijn Adam en Alison.

'Kom binnen' zeg ik blij. Alison geeft me een knuffel. Als ze me los laat valt mijn oog op haar hand, een ring. Nee niet zomaar een ring, een trouwring.

'Gefeliciteerd Sarah' zegt Alison met een glimlach. 'Jij ook' zeg ik blij en pak haar hand. Ze lacht.

Maar waarom Alison "gefeliciteerd" tegen mij zei, is omdat ik jarig ben. Sinds mijn moeder is overleden, vier ik het nooit meer. Maar Paul wou het vieren en zo kan ook iedereen Milan zien.

Net als ik de deur achter Alison en Adam dicht wil doen, zie ik Elijah lopen. Ik laat de deur open en wacht tot hij binnen is.

Hij geeft me een kus op me wang en geeft een klein doosje, er zit een heel klein kettinkje in met een surfboard.

Ik ben nooit gestopt met surfen. Ik zou ook niet kunnen en willen stoppen.

Ik doe de deur dicht en ga op de bank zitten. Paul legt voorzichtig Milan in me armen. Paul pakt rustig het handje van Milan die precies om zijn vinger kan. Ik geef een glimlachje.

Ik zie dat Papa zijn telefoon opneemt. 'Hallo' 'Ja' 'Is goed, ik kom er nu aan' zegt hij en hangt op. Hij steekt zijn telefoon in zijn broekzak en staat op.

Hij drukt een kus op me voorhoofd. 'Het spijt me lieverd, ik moet weer werken' zegt hij lief. 'Geeft niet, ik bel je vanavond wel' zeg ik met een glimlach.

Hij knikt en pakt zijn jas. Hij zwaait nog even en dan is hij weg.

We praten met zijn allen nog even bij. Finn vertrekt als eerste en daarna volgen Alison en Adam ook.

Elijah staat op en geeft Paul een hand. Elijah drukt een kus op me wang en gaat met zijn hand over het kopje van Milan.

'Ik ga ook maar eens, daag' zegt hij en vertrekt'

Iedereen is weg en ik lig samen met Paul en Milan op de bank. Ik lig tegen Paul aan met Milan in me armen. Ik voel dat de hand van Paul door me haren gaat.

Milan begint zachtjes te huilen. Paul staat op en loopt naar de keuken. Even later komt hij terug met een fles. Ik geef Milan aan Paul en Paul wiegt hem zachtjes. Ondertussen geeft hij ook de fles aan Milan.

'Je ben echt een goede vader' zeg ik zachtjes. 'En jij een goede moeder' zegt hij lief terug. Ik glimlach. 'Ik hou van je' zegt Paul lief. 'Ik ook van jou' zeg ik terug.

Hij komt naast me zitten en drukt een kus op me lippen.

Hij is de beste man die je kunt hebben.

the new girl in townWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu