Mała, siedmioletnia dziewczynka oglądająca telewizję z rodzicami. Lekcje na następny dzień odrobione, zresztą kto by się przejmował odrabianiem lekcji w pierwszej klasie podstawówki. I nagle śmiech wydobywający się z ust rodziców pozostającej poważną dziewczynki kiedy wychodzi 'kolorowy ptak'.
-Ten gość to jakiś homoseksualista?
-A może to kobieta?
Przedstawia się. Michał Szpak. Dziewczynka coraz uważniej przygląda się artyście jednocześnie nabierając do tej osoby pewnego rodzaju zaufania. I ta chwila, która zaważyła na jej życiu. Pierwszy dźwięk, pierwsza fraza piosenki Niemena ,,Dziwny jest ten świat". To wystarczyło. Te 2 minuty. To jest to. Już wiedziała. Nie zwracając uwagi na złośliwe komentarze rodziców.
Po pierwszym odcinku dziewczynka weszła na Youtube poszukując informacji o jej przyszłym idolu i inspiracji. Znalazła kilka piosenek w Michała wykonaniu. Genialne. Nie może przestać słuchać. Nie może wyciągnąć słuchawek z uszu, wie że jak to zrobi to w jej życiu pojawi się jakaś pustka. Sama nie ma pojęcia czy właśnie znalazła idola. Otóż tak, właśnie odkryła pasję na całe życie. Czy aby na pewno? Czy nie jest to chwilowy zachwyt? Nie. Takiego czegoś jeszcze nigdy nie czuła.