Aim: baby, I'm gonna miss you sayang.Rrak: miss you too sayang.
THE DAY
setelah melalui pemeriksaan imigresen, saya terserempak dengan mamat korea hari itu.saya pun menegurnya. "sawadeekap p"
"Sawadee nong", balasnya
"maafkan saya, boleh saya tahu nama awak semula? ye lah saya ni cepat lupa nama orang. maklumlah dah tua." soal saya
"oooOOoOO, my name kiM Min Kyu. Awak boleh panggil saya kim , krapp." Jawabnya dengan senyuman yang boleh mencairkan siapa-siapa
"oh yeah, apa maksud awak pasal P'aim hari itu?"
"Rrak, im so sorry but do you really want to know the truth." katanya dengan serious.
secara tiba-tiba dan pelik, ada orang memelukku dari belakang. Saya menoleh kebelakang. guess who?! tidak lain tidak bukan, Bank!
"awwww, bank? apa awak buat kat sini?" soalku kepada bank
"eh? adalah. " katanya
"BITCH! bagitahu jerlah, nak berahsia buat apa, bukannya saya kisah sangat pasal hidup awak."
"eh jahat juga awak ni Rrakk! hem, taknak kawan ler lepas ni. "bank mengerut dahi merajuk.
"alolololo, fine. macam awak tak kenal saya bank." hahahaha. saya lempar senyuman kepadanya.
"ini lah Rrak yang saya suka." dia senyum sambil mencubit pipi saya.
"eh, dah-dah, awak tak perlulah peluk saya lama-lama sangat. rimas.!"
"eh, terlebih pula. hahahaha. eh anyway who is this guy? awak punya scandal baru ke?!"
"Hell no lah, saya setia kut sama Aim. duh."
"oh ini P'kim , dan ini bank." saya mengenalkan mereka berdua.
"oh hello nong bank. oh Nong Rrak, saya pergi dahulu ye, nanti kita bercerita di lain hari." kata KIM
"Tapi P'Kim Krupp. em , ok lah lain kali lah kut. "
Dan P'kim sekali lagi pergi tanpa memberitahu cerita pasal Aim.
"awak ni bank, ganggu jer. baru jer saya nak tahu sesuatu pasal Aim." dengan nada sedikit marah.
"alah sorry Rrak. sorry-sorry-sorry!!"
"whateverlah bank. anyway, ceritalah kenapa awak ada kat sini? setahu saya awak tak terpilih pun dalam rombongan ini,"
"takdelah Rrak. saje nak buat suprise kat Farel."
"the fuck man! so sweet lah you. apalah ada kat pondan tu sampai kau suka dia?" soalku kepadanya
"eh, kau bukannya tahu Rrak. hahahha. Tapi jangan bagitahu farel yang saya pun pergi sekali."
"mana-mana kau jerlah bank!"
sambil menunggu kapal yang belum tiba. saya bersama bank singgah ke starbuck untuk mandapat sedikit minum petang katakan.
"tuan-tuan dan puan-puan yang duduk di bahagian first class dan ahli one world dipersilakan masuk dahulu"
setelah mendengar pengumuman tersebut saya berdiri dan pergi ke arah boarding gate. saya ingatkan farel akan menduduki first class juga, tapi ternyata tidak. wau, humble juga pondan tu ye, duduk economy class pula dia, mesti mencari pelanggan lah tu buat modal anak ikan. dasar murahan. lagi tunggu untuk departure, terhidu bau minyak wangi atrit. saya tak pasti adakah atrit juga duduk di bahagian first class. saya toleh kekanan kekiri kedepan dan kebelakang. um sah, memang atrit lah. Dia duduk dia 4A manakala saya duduk dekat 3A. tempat duduk bahagian first class hanya sedikit dan lebih privasi.
YOU ARE READING
Dua Hati (boyXboy)
Teen Fictionkarya adalah bersandarkan karya Farel95 iaitu "Kamu, dia dan aku". walaubagaimana kisah ini melalui persepektif yang berbeza iaitu, Rrak sebagai watak utama. Dalam cerita ini rrak ataupun nama penuhnya rrak kristnatchawat merupakan seorang pelajar...