Part 12: Im sorry

19 1 0
                                    

KIM POV

RRAKKKK!!!!

Ayat pertama keluar dari mulutku apabila melihat rrak yang dilanggar kereta honda civic. Saya bergegas kerahnya, kelihatan di berlumuran darah.

PLEASE CALL AMBULANCE!!!
PLEASE CALL AMBULANCE!!!

Saya meraung merayu dan meratapi wajah rrak ditangan saya. Orang yang melanggar tersebut terus meninggalkan kawasan kejadian. Tiada siapa yang sempat untuk menghalangnya.

Ketika sampai di Bumrungrad International Hospital , Rrak terus dibawa bilik kecemasan dan memerlukan pembedahan segera.

Saya segera menelephon pihak Universiti agar mereka dapat terus menhubungi ibubapa rrak.

--------------------------------------------------------------

Selepas beberapa jam Rrak di bilik pembedahan, Dr kriangsak Atipornwanich pun keluar dari bilik tersebut dan memberitahu saya yang rrak semuanya dalam keadaan yang baik cuma disebabkan gegaran yang separa kuat di kepala rrak masih belum sedarkan diri dan satu lagi tangan kanan dia patah yang memerlukan seminggu dua atau lebih untuk sembuh, selebihnya semuanya ok. Jangan risau ye.

Saya merasa lega lepas mendengar kata-kata doktor tersebut. Saya melihat rrak pun keluar dari bilik kecemasan dan dibawa terus ke bilih first class hospital tersebut. Mungkin ibubapa rrak telah menghubungi pihak hospital tersebut.

Nurse pun keluar dari bilik tersebut, saya lalu duduk di sebelah katil rrak sambil memegang tanganya.

RRAK. Maafkan saya.

--------------------------------------------------------------

RRAK POV

Setelah beberapa hari kemudian rrak mula sedarkan diri.

Apabila saya membuka mata saya, bank adalah orang pertama yang lihat.

"Saya dekat mana ini bank" dan saya pun tersedar tangan kanan saya dalam berbalutan simen.

"Eh rrak, awak dah bangun. Awak kat hospital" lalu dia memanggil doktor.

"My baby woke up" kedengaran suara perempuan di dalam bilik tersebut dan orang itu adalah ibu saya.

"Hi ibu, buat apa kat sini?

"Taknak nampak ke ibu sedang sedih ni?! Hmm rrak macam mana awak boleh jadi macam ini. Lain kali hati-hati lah. Ibu risau dan sedih sangat dengar berita awak kemalangan hari itu. Ibu pun cepat2 datang sini" kata ibu

"Ayah dan adik dekat mana?" Tanya saya lagi

"Ayah awak macam biasa dekat new york mungkin lepas selesai kerja kat sana barulah dia akan melawat awak. Adik awak tu taknak ikut, biasalah remaja nak stay dengan kawan2 dia"

"Eh dah berapa lama saya tak bangun ini ibu?"

"Macam dalam 3 hari lebih kut. Tapi kawan awak yang jaga awak sebelum ibu sampai."

"Siapa?"

"Ibu tak kenal tapi kawan awak tu handsom, tinggi lah"

Dua Hati (boyXboy)Where stories live. Discover now