Hayat en güzel armağandır.Esra gece vakti yatağından kalkıp hızlıca hazırlanırken bunu düşünüyordu.Hayatında her an ne olacağı belirsizdi.Aslında hepimiz için öyleydi.Fakat Esra'nın mesleğini yapıyorsanız mutlaka herkesden bir farkınız olurdu.Gece vakti uykusundan bölen telefonda bunun kanıtlarından biriydi.
Esra kıyafetlerini giydikten sonra lavaboda yüzüne birkaç kez su çarptı.Soğuk su onu uykusundan iyice uyandırırken hemen arabasının,evinin anahtarını,çantasını aldı ve evinden hızlıca dışarıya çıktı.Arabasının koltuğuna yerleşirken aklından aynı şeyi tekrarlayıp duruyordu:"Hayat en güzel armağandır." Herkes için öyle miydi gerçekten?Hayatında sorun yaşayan,psikolojik açıdan sarsıntılı olanlar böyle düşünmezdi heralde.Fakat Esra hergün,kurtardığı hayatlar sonrasında kendisine sıkıca sarılıp teşekkürlerini sunan aile yakınlarını görünce bu fikrini değiştirmiyordu.Belki de bu düşünce sadece mesleğine daha sıkıca sarılması için bir sebepti onun için.Hayatın en güzel armağan olduğu kurtarılan hastaların gözlerinden anlaşılıyordu.
Esra kırmızı ışığı görünce durdu.Aslında saat gecenin dördüydü ve etrafta hiç araba yoktu.Sadece ışığa takılan kendisi vardı.Bu saatlerde ışık falan olmamalıydı ona göre.Işıklarda süre geçmek bilmezken telefonu çaldı.Hastaneden arıyorlardı.Esra trafikte olduğuna aldırmadan telefonunu açıp hoperlöre aldı.
-"Doktor Esra" diye yanıtladı telefonu.
-"Hocam ben Ahmet,hastanın durumu gittikçe kötüleşiyor,iç kanamadan dolayı karnı epey şişti,nabız gittikçe düşüyor,ne zaman gelebilirsiniz?"
Ahmet bu gece nöbetçi olan doktordu,asistanlığının ilk senesi olduğu için tek başına dikiş atmasına bile pek izin verilmiyordu.Sesi oldukça heyecanlı gelirken arkada bir kargaşa gürültüleri geliyordu.
-"Yoldayım,5-6 dakika içersinde gelirim.Ben gelene kadar hastayı hayatta tut yeter.Ameliyathaneyi de hazır edin."
-"Hazırlatıyorum hocam."
O sırada yeşil ışık yandığı gibi Esra hemen gaza bastı.Hastane yakınındaydı.Pek uzak sayılmazdı.
-"Diğer hastalar nasıl?Kimlere haber verdiniz?"
-"12 hasta buraya geldi hocam,diğerleri çevre hastanelere nakledildi.7 hasta kazayı hafif atlatmış,sıyrıklar,ve yüzeysel yaralar sadece,yinede tembih ettiğiniz gibi testlerini yapıyoruz.5 hastanın durumu da kritik.Kalp Cerrahi den sizi ve Mert hocayı çağırdık.Mert hoca da yolda.Beyin cerrahiden Selim hoca az önce geldi.Kadın doğumdan da Aylin Hoca burada,doğumhaneye girdi az ö-"
Ahmet'in lafı arkadan gelen Ahmet seslenişiyle kesildi.Galiba diğer asistanlardan biri sesleniyordu.Birkaç saniye ardından Ahmet telefona döndü.
-"Esra hocam kapatmam lazım,acilde işler karıştı."
-"Tamam sen işine dön." dedi Esra ve telefonu kapattı.Hastaneye yaklaşmıştı zaten.
Gece vakti büyük bir otobüs kazası yaşanmıştı.Ankara'dan dönen bir otobüs hızlı giden bir trafik canavarı tarafından yolundan şaşırtılmış ve iki araba kaza yapmıştı.Otobüs yolda devrilmişti.Esra bu kadarını biliyordu.Hastanenin otoparkına girdi ve hızlıca arabasını parketti.Şimdilik sadece telefonunu ve hastane dolabının anahtarlarını alıp arabadan indi,çantasını pekala daha sonradan da alabilirdi.Acil kapısından koşarak içeriye girdi.İçerde gürültüler patırtılar vardı.
Anlaşılan bu gece de uyku yoktu.Esra evine akşam 8 gibi anca gelmiş,duş alıp birşeyler atıştırmıştı.Ardından Cerrahi yöntemlerle ilgili birkaç araştırma okuyup yatmıştı.Ancak 12 gibi uyuyabilmiş saat dörde gelirken de hastaneden gelen acil bir telefonla hemen hazırlanmaya başlamıştı.Cerrahlık böyleydi.Bazen neden Kalp ve Damar Cerrahisini seçtiği için sorguluyordu kendini.Sonuçta diğer bölümlerden daha zor olduğu kesindi.Gün içerisinde bakması gereken çok hasta olmazdı Esra'nın.Bir dahiliyeci yada çocuk doktoru gibi değildi.Az randevusu olur,ama ansızın süpriz hastalar doluşurdu acile.Pişman mıydı?Belki biraz.Ama zamanla alışmıştı ve memnundu işinden.Tus puanı daha yüksek olsa da yinede cerrahiyi seçerdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cerrah:Başlangıç
General Fiction"Hayat en güzel armağandır." Doktor Esra Yenilmez,yeni Kalp ve Damar Cerrahı olmuş 30 yaşında güzel,alımlı bir genç kadındır.Çalıştığı hastanede işini severek yapar.Hayatın insana verilebilecek en güzel armağan olduğunu düşünerek cerrah olan Esr...