Sexton

1K 22 0
                                    

Noel: Myskväll

My ger ifrån sig ett gallskrik när hon kastar sig ut ifrån hopptornet. Själv står jag kvar och tittar på när hon landar i vattnet med ett plask. "Det är ju svin kallt!" Tjuter hon och simmar tillbaka mot trappan. "Mes,så farligt är det ju inte." Skrattar jag och hjälper henne uppför metall stegen. "Jasså? Känn efter själv då!" Flinar hon och jag hinner inte reagera förens jag plötsligt flyger baklänges ner mot vattnet. "My!" Skrattar jag och slår handflatan mot vattenytan. "Kallt?" My ger mig en flörtig blink och hoppar sedan själv ner i vattnet. "Jaja du hade rätt sluta se så nöjd ut." Muttrar jag och skvätter vatten i hennes ansikte retsamt. My bara flinar ännu större och simmar tillbaka mot strandkanten. "Kom då slöfock!" Ropar hon efter mig och låter handduken hänga över axlarna. Ett skratt väller ur mig och jag skyndar mig tillbaka. "Vad sägs om att ha en myskväll idag? Vi har gjort så mycket dom två senaste dagarna." Leendes tar jag Mys hand i min och vi börjar gå tillbaka bort mot stugan. "Det låter som en bra ide." Svarar jag och My ger mig en tumme upp. Det känns som att tiden går oerhört sakta men så känns det alltid när jag är med My, nästan som om tiden står stilla. Faktiskt så är det skönt att komma ifrån Stockholm litegrann och bara få va,inga tider jag måste vara i studion. Inga stressade människor som nästan puttar omkull en när dom springer förbi och högljudda affärsmän som pratar i telefon. Det är så lugnt och stilla. "Det är så mysigt att bara vara du och jag för första gången på så länge." Mys leende är så stort att det skiner om hela henne och jag känner hur jag själv inte kan något annat än att le. Min älskade My. Tillsammans traskar vi nerför grusvägen som leder tillbaka till stugan. Jag ler busigt och får genast en ide. "Vinn om du kan!" Skriker jag och tar sats för att sedan springa nerför backen. My ger ifrån sig en protest innan hon tar av efter mig. "Noel din fuskare!" Skriker hon skrattandes och ökar farten. För att vara så liten är hon väldigt snabb. Flåsandes saktar jag in farten för att hämta andan. Vilket resulterar i att My springer om mig utan problem. Jag måste verkligen börja träna. "Jag vann!" Ropar hon ifrån verandan där hon står lutad mot staketet. "Applåder." Flinar jag och lutar mig ner för att kyssa henne snabbt. "Tack. Jag fuskar iallafall inte." Fnittrar hon och öppnar ytterdörren. Vant kastar hon av sig gympaskorna och strandväskan på golvet innan hon går in i köket. "Vi har chips och annat kvar. Ska vi ta det och sätta på en film då?" Jag nickar och sätter mig upp på köksön i mitten utav rummet. My nynnar tyst och plockar fram allt vi behöver för kvällen. "Noel du kan ju gå och välja film. Finns en hylla i hörnet som är full." Jag nickar fast hon inte ser och glider ner ifrån bänken. Trägolvet knarrar smått när jag går in i vardagsrummet och sätter mig på huk framför hyllan. Det är flera tiotal filmer organiserad i olika generar. Beslutsamt bläddrar jag igenom varje film och läser på baksidan om vad de handlar om. Efter mycket långsam betänketid bestämmer jag mig för att Mys favoritfilm Prisoners blir perfekt. Man måste ju göra sin flickvän extra glad någon gång ibland. "Noel har du valt?" Frågar hon snällt och traskar in i vardagsrummet med famnen full utav skålar med olika innehåll. "Favoriten." Flinar jag och håller fram det mörka fodralet. Mys ansiktsuttryck är först förvirrat innan ögonen skiner upp och hon ger ifrån sig ett glatt pip. "Jag har inte sett den på evigheter!" Tjuter hon och ställer ner skålarna på kaffebordet. "Man måste ju hålla ditt humör uppe." Jag ler och lutar mig tillbaka i soffan medan My startar filmen. "Tack älskling. Du är bäst." Hon ler stort och pussar mig innan hon lägger sig ner med huvudet i mitt knä. Låt mys kvällen börja.

__
Hejsan! Nu har jag klarat av första dagen på gymnasiet. Var där ifrån 09:10 till 11:40 typ och asså jag trivs så himla bra redan!! Trodde aldrig skola skulle kunna göra en så glad men tydligen så går det ju! Dock är jag lite nervös inför imorgon när vi får våra datorer och 2-3:orna börjar för vi var bara ettorna idag + elevråd. Men det går nog fin fint!<3

Rosor utav plast | n.fМесто, где живут истории. Откройте их для себя