PART 1

400 29 3
                                    

PART 1

hai, nama sy belle. bukan belle d beauty and the beast tu ah 😛 kenapa sy ksih tajuk beautiful mistake? nnti kmu akan faham juga tu kenapa. ini cerita mmg btul2 jadi sma sy. skit pun sy nda ubah. biarlah jadi pengajaran. i trust in every God's plan 😊 ok cukup intro. jom kita mulakan 😛

time umur sy bru 16 tahun kan, sy ada suka 1 llaki. mmg hnsem gila hnsem gila la. putih, tinggi, fit2 badan dia sbb dia footballer bah. sy knal dia dari twitter. dia sndri ne minta id wechat sy. tkjut jga la sbb dia ne kira org femes twitter kan. followers pun ratus ribu. trus kmi pun jadi rapat ne. slalu chat2. sy mmg minat dia ne tp dia mcm biasa ja sama sy. dia suka bekawan sma prmpuan ja kan. tp kmi nda pernah jmpa lagi sbb dia tggl sarawak. sy org kk. just pernah tgk2 gmbr ja.

then one day, dia tiba2 ckp sama sy ne "if sy ckp sy suka u bah, apa u jawab" c joshua blg. nama ne lelaki joshua. "alaa sorry tpi sy anggap ko kawan ja ne" sy reply. buduh kan sy p reply bgtu. sy mo tembirang2 ba tu jual mahal mo tinguk apa dia jwab. skali dia blas kamu mau tau apa? "sy suka gaya ko belle. ko nda mcm prmpuan lain ne sebab klau prmpuan lain sy ckp bgtu sudah drg trima sy tu. sy mau test ko ja bah tu. nasib ko bkn mcm yg lain".. pukitai punya llaki tembirang nya dlm hati sy. nasib sy bls bgtu klau nda malu gila sy. slepas kmi chat tu kan kmi jadi kurang rapat ne. sy sedih jga la sbb sy rapat ba sma dia. kmi slalu share masalah masing2. kmi kurang rapat pun psl sy sndri nda mau tlmpau layan dia. mungkin psl dia trip kan. haha. lama2 kmi pun lost contact sdh. sy guna wechat baru sma no bru. sy dluan cerita psl joshua spya kmu fhm nnti sbb dia akan muncul dlm hidup sy balik nnti.

beberapa tahun kemudian sy ada kenal ne 1 lelaki org semenanjung nma dia c levi. dia tinggal d sabah sbb dia mengajar d sabah sebagai cikgu. kmi kenal dari tu people nearby d wechat 😂 "ko ne belle jgn ko bosan2 ba cuba ko try tu people nearby. bnyk tu llaki sna. sy sma nel dpt knl2 llaki kaya dri sana la" c prish blg. prish sma nel ne kzen sy. sy paling rapat sma c prish la. dia tua 5 tahun dari sy. time tu bru sy 16 tahun. tp body sy mcm 20 lebih sdh ba 😛 jdi sy pun p try2 la knun manatau terkenal lelaki kaya kan 😂 skali terkenal sma c levi. 1st meet sma c levi sy bwa c prish sbb sy tkut 1 org nnti dia logor sy. oh ya umur c levi 30 sdh time tu.

1st meet

besiap2 la sy sma c prish. c levi blg dia smpai jam 8pm. takut sy time tu sbb 1st time tekenal lelaki dri people nearby wkkaka!

tingg... ada whatsapp msuk. sy tinguk c levi pula. "sampai already" dia blg. "what car?" sy blg sbb sy nda tau kan mna 1 dia. "sy guna kreta buruk2 sja wrna hitam" dia blg. cara dia typing d wthsapp mcm sbahan dia ckp oh skali jmpa depan semenjung habis. skali kmi tnguk mana ne kreta hitam ah. ada 1 ja kreta hitam sna. bmw. jdi kmi rasa itu la kan. "ee itu ka dia? dia blg kreta bruk dia guna" sy blg. "cuba ko chat dia dlu tnya dia" c prish blg.

me: im here already. where are u? i dont see any buruk car here. (sy mmg to the point ja ne wkakka)

levi: im here in front bsn bank. where are u? i dont see any sweet girl here.

trus sy nmpk tu llaki dlm kreta bmw pusing2 mcm cari someone. nah confirm dia la tu. sy sma prish cpt2 melintas jalan mau p sna. skali smpai sna kan muka dia nda mcm dlm gmbr whtsapp. sbb dlm gmbr dia look old sudah 😂😂 klau dpan2 tidak nmpk tua. org dia tggi2 besar2 badan bukan gmuk k. besar ja. hahaha! trus sy ckp la "hai, u ka?" sy sma dia main guna2 "u" "i" sbb dia blg klau guna "kau" kasar dia blg 😂 trus dia blg "ah u siapa ya?, no ba come la inside" kitaii dia ksih malu2 sy lgi. ne llaki mmg cool la. apa lg klau dia driving mmg coool gila sy tgk wkakaka. lpas tu kmi pun jln p suria p nyanyi d amp square sbb sy ne mmg gila nyanyi. lpas nyanyi kmi p mkn d upperstar lintas. time kmi mkn tu kan punya main control mkn smpai tu syur tejatuh ba sbb tlmpau control 😂😂 buduh oh klau sy ingt balik. akward ne cerita sma dia smpai kmi pun terikut slang smenanjung sma dia.

lpas kmi mkn tu trus dia hntar plg. dia hntar prish plg dlu bru sy. prish pnya rmh ne dkat ja sma sy. smpai rmh sy trus sy say thankyou. dia blg "no biggie. let me know if u smpai rmh already" padahal mmg smpai sdh. what he mean is dia mau tau sy sdh smpai dlm rmh ka blm. sbb rmh sy kan atas kdai jdi bahaya ba d tngga2 tu kdg2 ada penagih yg tdk d undang 😑 smpai rmh trus cuci muka besiram mandi karabau. mls besabun hahahahaha! and then sy limpang2 bru chat dia "smpai dlm rmh sdh. tadi lg but i go mandi lg" --- " ok sweetie. take some rest. and thankyou again for this wonderful night. u really make me blush2 😛" dia blg. wonderful di aki nu. baru p nyanyi sma mkn ja pun. hahaha tidaa ba jahat oh sy kn.

lpas 1 week kmi jmpa tu trus dia bwa kluar lg. but this time dia bwa pergi perjumpaan geng kreta dia. drg ada group kreta kan. 1st sy nda mau sbb sy malu ba. msih budak lg sy time tu. bnyk llaki2 hnsem lg. malu sy. sy bwa prish tp time tu c prish kerja. jdi petang dia blg dia ambil sy jam 5. sy pakai dress hitam. kasut hitam. sy mmg black lover ne nsib muka sy nda black. "sampai" dia chat sy. "ok 1 minit" sy blg. sy trun ja sy nmpk sdh kreta dia berpaking d hjung. sy jalan p sna la sy trip ayu lg tu. control habis. dari jauh dia snyum2 sdh tgk sy. trus dia trun dri kreta. sy ingt knpa, dia buka pintu pula utk sy. trus dia bisik "you look beautiful. im feelin so lucky" yaii blm jdi bf ah apa mau lucky2. trus sy buat muka mcm mau muntah tp nda ksih tgk dia la. hahahahah.

smpai tmpt drg pnya perjumpaan tu pnya baaanyaaak urang. prmpuan mngkin ada 2 3 org ja. sy rasa sy la paling muda sna. kwn2 dia nda tgur sy ne. sy heran ne ba org atleast say hi la ba kan. haha. sy nda jga perasan apa2 la. lpas perjmpaan tu trus kmi mau balik. dlm perjalanan balik tu tiba2 dia ckp "wht if i say i like u since the 1st day we meet last week?"---"huh?" sy blg. bukan apa ba its too fast u know. sy jmpa dia bru 2 kali. knal pun blm smpai 1 month. "sye tak boleh tdur since mlm tu. tak boleh tdur ingt muka u. but maybe u got boyfriend thats why u mcm tak mau accept me as ur bf." dia blg. trus sy ckp "siapa blg sy tak mau trima?" automatic mulut sy ckp bgtu pdahal sy nda brapa jga la suka sma dia. minat skit la sbb dia cool ba. haha. jadi slepas hari tu kmi pun couple la ne. hari2 bejumpa. dia bwa tgk wyg, pgi jmpa geng kreta dia, pgi mkn2.

then ada 1 hari tu kmi tngah mkn d anjung. tiba2 ada ex sy chat d wechat dia blg dia ada d bwah rmh sy tngah mkn. klau boleh dia mau suruh sy trun mkn sma2 sbb ngam2 dia mkn sna kan. sy sma ex sy ne msih bkwan jga sbb klau dlu time budak2 sy nda kira ba drg ne ex sy. sy rasa itu smua hanyalah cinta monkey king. jadi sy ksitau la sy d anjung sma bf sy. trus c ex ne pun satu dia blg dia tggu jga sna. buduh dia mau kna hampas kali ne. trus c levi mcm perasan sy tgk hp kan trus dia tnya "who?"--- "apa yg who?" sy blg. "ur bf chat ka?" dia blg. "eh no la. my ex chat. he said mau bwa me mkn d bwah rmh but sy ckp im with bf here at anjung." sy blg. trus lain ba muka c levi. mcm mau mkn urang. tkjut sy. dia byar mkn dia blg msuk kreta. sy tkut sdh tu sna. skali dlm kreta dia diam2. sy heran ne knp takan psl ex sy chat dia smpai bgni. skali yg d kg air sdh bebunyi hp sy kna call2. sy tgk mami sy call. bru mau angkat mami sy off pula. tiba2 c levi racing ah. laju gila dia bwa. sy blg "ko gila ka bwa laju2. ko mau ksih mati sy ka ne?" nah tkluar sdh sabahan sy. trus dia blg "yelar sya msti laju spya boyfriend kau tu dpt jumpa kau cepat2. kan dia balik2 call kau!" dia teriak sy. mcm mau tkluar tu kerongkong dia. "ko gila ka ne. sy blg dia ex sy kan bukan boyfriend. yg call tdi tu mami sy" sy blg bgtu sma dia. "ohhhh sekarang nak bawa2 mami kau pulak ya!!! aku tau la itu boyfriend kauu!!" dia blg. trus begaduh la kmi tu mlm. bkin takut oh dia klau marah. dia racing2 tu kreta dia ksih laju2. semenjak tu mlm bru la sy tau knp kwn2 dia nda mau bckp sma sy tu hari. sbb dia ne kuat jeles cemburu membabi buta. ada 1 kali sy ckp "hnsem ba kwn ko tu knp blm kawin" trus begaduh sudah. 1 hari kmi begaduh gara2 tu small matter ja. aish mmg buduh la klau teringat balik.

ok part 2 nanti sy smbung lg. part 1 ne cuma bunga2 tai ayam ja ne. mesti kmu nda sabar part 18sx ne kan? 😛😈

BEAUTIFUL MISTAKE 🥀Where stories live. Discover now