PART 16 (FINAL)
lepas c joshua cakap begitu kan trus dia tinguk sy ne. dia pgang tangan sy trus dia senyum sama sy lagi 💔 time dia hantar sy pulang sudah kan dia hug sy lagi ne sebelum sy trun dari kereta. dia suruh sy jaga diri bagus2. jangan kuat minum beer dia bilang. dia suruh sy janji sama dia lagi yg we will never block each other on social media no matter what happen. and lastly dia suruh sy belajar terima leo balik ne 😌...
1 months later
dorang mamy sy pun tau sudah ne yg sy pregnant. dorang nda marah juga. time ne sy sudah officially jadi wife leo sudah 😌 tapi kami kawin biasa2 ja bah. tiada lah yg telampau ramai sampai honeymoon pun pigi sana korea, rome paris kunun 😂😂 kami kawin jpn sama buat prewedding photoshoot ja sana Love & Love. sy yg nda mau buat ramai2 sebab time tu mual sy sampai tahap yg teruk sudah. yg pernah pregnant tu tau lah bah kan macam mana rasa tu mual. bukan mual yg biasa ah. mual dia betul2 bikin hilang mood ne. c leo pun ok ja lah kalau sy sendiri yg nda mau buat. so kami just panggil orang2 terdekat ja. asal ada family sbelah c leo sama family sbelah sy pun cukup lah yg penting dorang tau yg kami sudah sah kawin. c leo buat simple dinner ja di D'palace chinese restaurant sana d'junction tingkat paling atas. tapi kami dinner yg dalam bilik punya tu. yg ada sambung2 pintu. c leo ambil 7 meja ja time tu. nasib cukup juga ne.
lepas kami kawin trus buat dinner tu, c leo mau bawa sy balik pigi rumah kami di penampang ne. mula2 sy nda mau sebab banyak bah kenangan sy sama joshua sana. macam mana sy mau kasih lupa dia kalau hari2 pun sy ternampak rumah dia kan. trus c leo macam heran ne kenapa sy nda mau balik sana sebab c leo belum tau bah yg rumah c joshua tu sebenarnya berdekat ja sama rumah kami. tapi oleh kerna sy nda mau c leo banyak tanya, sy pun ikut ja lah pindah balik sana penampang.
1 week after kami kawin baru sy ikut c leo balik. time tu sy pregnant 3 months sudah tapi perut sy masih lagi nda ketara. jadi nampak macam masih bujang lah 😛
c leo bilang nanti petang baru dia ambil sy sebab dia masih ada meeting d sutera harbour. yalah sy bilang. jadi sementara tunggu2 c leo sy pigi tinguk hp la. sy buka whatsapp trus tinguk2 chat dalam group family. tiba2 tergerak ne hati sy mau pigi tinguk last seen c joshua. jadi sy pigi stalk2 lah kunun.
"last seen today at 7.40am"
trus sy tinguk lagi profile pic dia. dia nda simpan gambar kami dua sudah. dulu time kami masih sama2 c joshua selalu guna gambar kami dua bikin prof pic dia tapi ni kali dia guna gambar quotes ja ne. trus sy baca lah tu quotes dia.
"A sad things in life is when you meet someone who means a lot to you, only to find out in the end that it was never meant to be and you just have to let go"
sy baca kan trus sy kasih ampai ne tu hp. sy tutup mata. trus sy tanya sama diri sy sendiri ne. betul kah keputusan sy kawin sama c leo ne ah sedangkan time sy kawin sama dia, sy masih love betul sama c joshua?? boleh kah juga sy love c leo balik macam sy love dia dulu ah?? *sigh
trus sy tinguk balik hp sy kan, c joshua online sudah ne. and guess what? he's typing!! sy nampak dia typing kan trus cepat2 sy keluar whatsapp ne. takut sy nanti terseen chat dia nanti ketara pula sy stalk dia. trus sy simpan hp sy di bawah bantal. tapi kan hati sy macam nda tenang ne bah time tu. apa yg dia mau cakap sama sy tu ah?? haihhh sedar2 la belle ko tu sudah kawin. jangan lagi ko buat kesilapan macam dulu. jangan lah mengharap lagi. ko tu nda lama lagi mau ada anak sudah. sy bilang dalam hati sy. tapi masih lg ne sy nda puas hati. ahhh daripada sy banyak fikiran macam ne bagus tinguk ja la. trus sy buka balik whtsapp sy, sy tinguk c joshua kan masih typing ne. mesti panjang lah ne dia mau cakap sama sy. sy tinguk dia masih typing kan trus sy simpan balik la hp sy. sy kluar dari bilik mau pigi tinguk tv kunun untuk kasih hilang tu gelisah sy. sy tinguk tu wayang di tv kan, betul2 nda masuk ne dalam otak sy. tefikir ja sy ne macam mana kalau c joshua mau balik sama sy ah?? mimang itu ja ne sy fikir time tu. parasan kan padahal mau jadi mama budak sudah 🙊🙊