PART 9

157 14 0
                                    

PART 9

sy sama leo mcm biasa sudah la balik. dia rajin ambil hati sy balik ne. tpi sama jga ne sy nda boleh sudah syg dia balik. nasib c leo fhm jga ne yg sy belum ready mau bertunang atau kawin. 😌 mcmna mau kawin sama dia sedangkan hati sy untuk org lain kan. c leo tau juga time tu sy masih sama2 c joshua tpi dia nda peduli. dia mau fight for our love dia blg.

one day, c leo tiba2 bilang mau balik sndakan. dia ada urusan sana dia bilang. dia berabis mau bwa sy balik ikut sama2 dia tpi sy nda mau ne. sy mau stay d rumah juga. macam dia takut2 ne mau kasih tinggal sy di rumah. dia takut kali sy bwa c joshua naik. sy masih ada hati ba juga. nda juga smpai sy jahat begitu mau bawa c joshua naik rumah c leo. c leo bilang dia mau balik sndakan for 3 days. dia nda bawa kreta dia balik dia bilang. dia ikut flight ja p sana. jadi dia kasih tinggal tu kunci kreta dia sama sy manatau sy mau pakai jalan kan p cari makan. sy pandai drive juga ba ada lesen sudah sy. sy ambil lesen time umur sy 18 tahun. cuma belum ada kreta sendiri 😂

time tu sy yg hantar c leo p airport. flight dia jam 4pm. lepas hantar c leo, sy pun balik rumah la. sy singgah dulu sna servay penampang p groceries shopping. lepas beli trus sy balik. time otw pulang kan sy telimpas tu kolej c joshua ne. mcm terpanggil pula hati sy p sana. sebab beberapa hari ne kreta dia teda, adik dia dari sarawak pigi kk ada mau urus barang sini jadi adik dia pinjam la sebab adik dia tiada transpot kan di kk. so i decided mau p ambil dia lah di kolej. sy belok kiri mau p tmpt kolej dia. sy tau juga time tu dia nda mengajar d tadika. dia ada klas di kolej sampai petang dia bilang. smpai sana trus sy parking depan tu kolej. kicil ja ba kolej dorang ne. sepa2 yg tau dimana tu kamu diam2 ja la k 🐒 sy ambil hp trus sy chat dia.

"hi. still busy?" (me)

"hi baby. baru siap kelas. sorry ah busy btul hari ne smpai sy nda telayan u sudah" (joshua)

"hehehe ok bah tu. eh u ikut siapa la pulang hari ne?" (me)

"ada kawan ne mau hntar pulang. why baby?" (joshua)

time kami berchat tu kan sy ternampak c joshua ne kluar dari tu kolej sma 1 perempuan. tggi juga macam dia. macam tu model zirafah. cantik lagi tu perempuan. aik ini ka kawan dia yg mau hantar dia pulang ne? sy becakap dalam hati. cemburu pula sy time tu padahal sy yg curang 😌

"oh. siapa kawan?" (me)

"kawan kolej sy ne. why tanya? haha" (joshua)

"oh tiada lah. sy sini depan kau ja guna kreta mitsubishi wrna putih" (me)

trus c joshua kasih panjang kpala dia ne cari2 sy. gelap ba cermin kreta c leo. trus sy kasih double sna lampu sy supaya c joshua tau mna 1 kreta sy.

"ini ba sini sbelah kau ja. ada double sna ne" (me)

c joshua nampak ja kreta sy kan trus dia kasih tggl tu model zirafah ne. dia masuk trus dia dduk di front seat. muka dia kan macam yg nda sangka2 ja ne yg sy pandai p ambil dia.

*i never know pun yg u ada kereta. and sejak bila pula u ada lesen ne?* (joshua)

*kreta kawan ba ne. sy memang lama sudah ada lesen dari sy 18 lagi. hehe.* (me)

*tulah kau tlampau bnyak rahsia ba* (joshua)

trus sy malas ne klau dia cakap bgtu. malas sy kena tanya2 bah. pura2 sy tukar topik ne.

*em jadi u hungry ka? mari makan. sy blanja* (me)

*hungry juga ne. last makan pun tadi pagi. mari la tapi biar la sy yg belanja.* (joshua)

*biar la sy yg belanja sebab sy selalu busy kan asal kau bawa jalan.* (me)

*ee biar lah sy yg belanja. mana boleh perempuan yg belanja lelaki. nda gentle lah bah sy klau bgtu* (joshua)

BEAUTIFUL MISTAKE 🥀Where stories live. Discover now