PART 6
lepas 2 weeks c leo d sndakan, dia pun balik sudah kk. time dia balik tu kan ngam2 valentine day. "sy smpai kk nnti ko get ready k. kta mkn luar" c leo blg. ok sy blg. jam 8pm lebih dia smpai sdh d rmh. dia nda naik rmh lg. dia tggu d bwah ja. dia bwa sy p mkn sna welcome seafood bundusan. lpas mkn dia bwa p lintas mnum. time tu kan dia ok sudah sma sy ne. bgus sudah dia sma sy. dia ksih kluar kotak merah kcil. trus dia blg kjap ah. skali dia bwa bunga ros merah ne. anduu sweet ba dia. sy tgk kan dlm tu kotak, ada 1 psg anting2 emas. dia blg ur valentine gift. sorry beberapa bulan ne sy kuat marah2. dia blg. time tu ntah mcmna sy mau ckp hati sy nda sma ne mcm dlu. sy say thanks ja sma dia. time dlm karaoke tu kan c joshua balik2 ne chat sy tnya sy dmna. mcm sy nda pcya ne takdir ksih jmpa kmi balik selama beberapa tahun. brdekatan lg tu rumah kmi. sy nda rply chat c joshua. sbb ada leo kan d sbelah sy. mmg hati sy tawar sdh sma leo time tu. syg sy nda mcm dlu sdh. c joshua prnah jga mau bwa jmpa. dia blg dia mau hntar tapau la, bwa makan la, bwa tgk movie la tp sy bnyk alasan. sy takut ba tiba2 c leo balik trus dia nmpk sy jmpa llaki. mati sy nnti kejadian yg sama mcm c levi 🙄 c joshua kan balik2 ne bwa cple. tp sy balik2 tolak dia. dia nda give up ne sma sy. smpai satu masa tu kan dia blg "belle, sy rasa sy nda boleh oh klau kta cuma berkawan. hati sy sakit ne nda boleh dpt kau. maybe this is the last chat from me. sorry belle sbb slalu chat2 kau. maybe kau rimas sma sy. im so sorry." dia blg. trus hati sy mcm lain ne dia ckp bgtu. knp sy ne ah takan sy ada hati sma dia sbb selama ne mcm sy nda sedar ba tu perasaan love kan ada sudah. sy nda reply chat dia. trus dia send lagu ne d whtsapp Creep by Radiohead. trus sy click la dengar tu lagu.
sedih ne sy dengar tu lgu mcm sy rasa dia mau p jauh ja dari sy. tpi sy nda reply jga whtsapp dia. ada 1 mlm tu kan sy sma c leo sma adik dia p mnum. sbelum p mnum kmi ambil dlu adik dia. adik dia dari sndakan ba jdi adik dia chekin d hotel ***** ja. time kmi p ambil adik dia kan trus sy ternmpk satu llaki ne. tggi. hnsem dia jgn ckp la. hnsem tahap mau ampas2 kpla. tp kan mcm familiar ni llaki oh. sy scan btul2 kan, c JOSHUA! dia dduk2 sma kwn2 dia. astaga 1st time sy nmpk dia depan2 ne. sbb kmi nda prnah jmpa biarpun bertahun tahun kenal. trus c joshua mcm perasan ada org tgk2 dia dlm kreta kan trus dia bediri ne. sy betapuk trus nasib c leo trus jln. rupanya c joshua smbung study d kolej sna. ada satu kolej d blkg tu hotel. time tu mlm sdh. sy nda tau apa drg buat mlm2 d kolej. ramai org time tu. skali time sy mabuk tu mlm kn pndai ne ba sy p chat dia. rindu btul sy sma dia. sy rasa bersalah pla sma c leo ne 😞 "joshua" sy blg. "yes?" laju ja dia bls pdahal mau jam 2 pagi sdh time tu. ntah knp berani ne sy mau p chat "sy sdh fkir bgus2." sy blg. "fkir apa????" dia blg. "be yours" sy blg. kemabukkan melanda sy. hahahahahah. "what? yessss yesss!!" dia blg ne. trus dia call sy tnya sy btul ka sy serious ka nda. ya ba sy blg mau cover2 lg suara mabuk sy time tu c leo tdur sdh. sy d blik c prish. ohya sy lupa ksitau c prish mnyewa blik d rmh kmi sdh yg slepas cny tu. hehe. sma c prish la selalu sy mengadu psl c joshua. dia ja fhm sy kn. dia support2 lg ne sy sma c joshua 😐 hahahaha! so lepas tu mlm maka sy sma c joshua pun officially couple la. that was a beautiful mistake sy pernah buat. knp sy blg beautiful mistake? bcus i know its a big mistake but still still its beautiful for me. mcm dlm wyg2 ja sy sama joshua ne. mcm romeo and juliet ja yg nda kena restu cinta dorang. sy tau juga sy nda patut buat bgtu sbb sy msih sma2 leo. jgn kmu ikut2 gaya sy ah. haha. lepas couple sma joshua kan sy jarang ne layan leo biarpun dia dpan sy ja. c joshua ja sy layan. c joshua ne romantic btul nda mcm c leo. c joshua mmg caring gila2 sma sy. sdh la hnsem, romantic lg. ada 1 masa tu c joshua bwa jmpa. 1st meet la knun. dia blg dia ada mau bgi sy. mlm dia pgi rmh sy mau bgi barang. dup dap dup dap sdh ne time tu. mati la klau dia p sni ne. abisss laaaa dlm hati sy. apa lg klau leo tau. trus sy mnta tlg c prish la cover sy nnti mlm time jmpa c joshua. sbb sy nda dpt bgi alasan sdh ne sma joshua. slalu sy mngelak klau mau jmpa dia. time tu mlm kan c joshua jam 12am ah bru dia jmpa sy. sbb dia dri hospital kan ada kwn dia sakit. sy blg bsuk pagi la tp dia berkeras jga mau jmpa tu mlm. time tu kan c leo ada d rmh. dia tgk tv ne. "apa la alasan sy ne ah prish" sy blg sma c prish. "kta ckp p beli reload la sna kdai kaling d bwah" dia blg. "ya kan brilliant otak ko" sy blg. hahahah! sy pun ckp la sma c leo kmi p bwah kjap beli relod. trus c leo blg ba hati2 gelap ne dia blg. trus jalan la sy sma c prish. sy tipu c joshua knun sy tggl block A. padahal sy tggl block E. spya jauh skit ba dia jmpa sy 😂 jdi jauh skit la sy sma prish mau jln. gelap lg tu bnyk nyamuk. mcm budu oh klau sy ingt balik ne part hahahaha! tpi rindu jga la. rindu the memories 😊 time kmi smpai kan c joshua blm smpai lg. ada 2 mnit bgtu bru kmi nmpk kreta hilux parking. trus ada 1 llaki hnseeeeeem trun ne. siapa lgi klau bkn joshua. dia bwa 1 bakul wrna pink sma 1 plastik hitam. trus dia bgi tu plastik hitam nah utk prish dia blg. sy tnguk kan kropok2 ne. tdi c prish suruh sy ksitau c joshua suruh beli kropok2. nda pndai malu kan c prish. btul2 pla c joshua p beli. 😂 sy bdiri sbelah c joshua kan pnya tggi dia mcm zirafah. hahaha tida baa tp mmg tggi la dia. lagi tinggi dari leo. trus c joshua bgi tu bakul. smpai rmh bru buka dia blg. "ee utk apa ne?" sy blg. "our 1st meet present" dia blg ne. malu jga sy sbb sy tiada bgi dia apa2. hahahaha mna la sy tau 1st meet pun mau present2 😂 1st meet kmi tu paling indah la sy rasa sbb tngah mlm kmi jmpa lpas tu sy sma prish trpksa limpas bnyk kayu2 lg utk smpai blok kmi 😂 tu mlm we took our 1st selfie as bf and gf. wangi ne c joshua. mcm sy mau singut2 badan dia. aips jgn gete belle. ingt ko tu ada bf d rmh menunggu ko 😏 hahaha. lpas siap perjumpaan kmi trus sy blg mau plg. skejap ja ne kmi jmpa mcm 5 mnit ja sbb sy takut kdapatan c leo. pura2 knun sy sma prish p msuk blok A sbb c joshua mau tgk kmi msuk dlu bru dia jlan. lpas dia jalan kan trus kmi belari p blok kmi. skali kmi smpai kan teda ne kreta c leo. matai la sy blg. trus ada call msuk c leo. "mana kmu oh? sy d kdai kaling. tutup pun ni. kmu ada tipu sy ka ne?".. zupp mcm tjatuh tu jantung sy p lantai. sy act cool jawab "aik buka ba tdi tu. kmi d rmh sdh ne. mngkin dia ttup sdh sbb tdi kmi pgi drg mau ttup sdh" sy blg. trus c leo off call. c leo smpai rmh kan trus dia tgk kmi smbil ksih naik kening dia.