Mereka kembali ke kelas dengan muka yang serius. Ramai yang tertanya-tanya apa yang berlaku.
Kenapa Teacher Emma nak jumpa? Mereka hendak bertanya tetapi, melihat muka gerun Alisya niat bertanya terus melayang.
"Tanya Amirullah." Fikir Syafiq. Merangkap pelajar hot sekolah, pengawas terhot dan BFF Amirul.
"Weh Mirul, pahal we." Tanya Syafiq yang duduk di depan Amirul dan Alisya.
Amirul hanya mendengar soalan Syafiq. Dia hendak menjawab tetapi, terlihat jelingan Alisya terus tidak jadi menjawab.
"Pasal disiplinlah. Takkan pasal Syafiq pulak." Sindir Alisya.
"Wah. Alisya dah pandai bergurau." Perli Syafiq.
Alisya memberikan jelingan maut.
Syafiq terus menikus.
"Good morning Sir Faliq." Tiba-tiba monitor 5 Silver 1 memberi ucapan.
Yang Lain-lain dengan tergopoh-gapah berdiri. Alisya hanya tergeleng.
Sesi pembelajaran bermula.
S
K
I
P
Sebelum rehat, Eliza dan Erina menegur Alisya. "Lisya, jom rehat."
"Korang gi lah dulu. Aku ada hal." Jawab Alisya.
"Okay. Jom Lina rehat. Alisya tak boleh join." Ajak Erina.
"Boleh jugak." Kata Lina.
Eliza Safrina dan Erina Safrina. Kembar, anak dato', kawan baik Alisya sejak darjah 2.
Lina Eliana. Murid baru. Baru masuk tahun lepas. Kawan dengan Alisya, Erina dan Eliza pada tahun ni.
'Buat rondaan sekaranglah.' Kata Alisya.
Tiba-tiba dia terkenang peristiwa dengan ex-BFF dia. Baru teringat dan muncul.
Farah dan Zara.
Farah Qistiena. Anak dato'. Bekas BFF Alisya. Tahun 2 dia berkawan dengan Zara.
Zara Liana. Anak dato' jugak. Agak gedik. Memang anti dengan Alisya.
Selepas rehat, cikgu tak masuk. Ada mesyuarat katanya.
Tiba-tiba Zara datang ke meja Alisya. Amirul tak de. Gi tandas.
"Well tengoklah rehat tadi tak de kawan nak teman dia. Orang miskin katakan." Sindir Zara.
"Sekurang-kurangnya aku siuman. Tak macam orang tu, kaya tapi tak betul. Apa guna." Perli Alisya.
Zara terus sentap. Kelas menjadi senyap.
YOU ARE READING
The Secret Story [Complete]
Short StoryAlisya Kairana, seorang gadis hati batu dan dingin. Diberi gelaran Ice Princess. Sangat terkenal di sekolahnya mengalahkan Zara Liana yang berbintikan Dato. Semakin hari, Alisya semakin popular. Dalam bidang akedemik, kokurikulum sukan dan macam-mac...