TSS: Bab 6

7.5K 376 2
                                    

Alisya memandang kearah langit. Dia mengeluh. "Dah tiba masanya aku kena pergi."

"Lisya!!" Pangil Eliza dan Erina.

Alisya menoleh. "Apa?"

Eliza dan Erina teragak-agak untuk bersuara. "Er.. Kitaorang ada buat salah ke? Kenapa Lisya tak rapat dengan kitaorang macam dulu."

"Look. Korang tak perasan ke?! Korang layan si Lina tu lebih-lebih! Ada ke aku setuju Lina masuk geng kita?! Mentang-mentang aku ni pengawas, selalu buat kerja! Korang boleh lupakan aku macam tu je?!!"

Eliza dan Erina terkedu. Alisya memang dingin. Tetapi semarah mana pun Alisya, dia tak pernah tinggi kan suara pada Eliza dan Erina.

"Kita putus kawan. Aku tak de kawan yang lupakan kawan macam tu je." Ucap Alisya.

Alisya terus berlari ke belakang sekolah. Dia menangis sepuas-puasnya di situ. 'Sorry guys. Aku terpaksa buat macam ni. Kalau aku tak buat, nanti korang lagi sakit.'

Amirul kebetulan sedang meronda. Dia ternampak Alisya sedang menangis. Dia hairan. "Hey princess. Kenapa ni?"

"Aku penatlah Mirul." Kata Alisya sebelum pengsan.

Amirul sempat menyambut Alisya. "Rehatlah Lisya. Kau memang patut rehat." Bisik Amirul.

Amirul mengangkat Alisya untuk ke bilik rawatan. Ramai yang memandang. Ada juga yang berbisik-bisik.

"Kalau korang nak mengumpat pasal aku dan Lisya, dipersilakan. Tapi balasan juga setimpal." Amirul memberi amaran.

Semua diam.

Amirul Fikri. Sama seperti Alisya. Tak de pangkat. Tapi jadi kegilaan pelajar perempuan Victoria School.

"Teacher Amanda. Saya tak masuk kelas ye. Jaga Lisya kat bilik rawatan." Amirul meminta izin.

"Baiklah." Teacher Amanda memberi izin.

"Kenapa Lisya?" Suara Syafiq risau.

"Just pengsan. Letih je." Jawab Amirul.

"Ala perempuan tu sengaja nak mengada dengan Amirul je. Betul tak sayang." Kata Zara.

"Eii siapa sayang kau. Menyampah aku. Dah la aku gi dulu." Balas Amirul.

Muka Zara menahan marah.

The Secret Story [Complete]Where stories live. Discover now