TSS: Bab 7

7.8K 357 4
                                    

Alisya merasakan kepalanya sakit. Dia cuba membuka mata. Cahaya silau membanjiri matanya. Akhirnya dia berjaya membuka matanya.

Dia terlihat Amirul tertidur di sebelahnya. Dia mengusap kepala Amirul. "Thanks Mirul jaga aku. Love you."

"Ye aku tahu kau sayang aku. Tapi kau kena rehat." Kata Amirul yang sedang menutup mata.

"Dah berapa jam aku pengsan ni?" Tanya Alisya.

"3 jam." Jawab Amirul.

"Jom masuk kelas." Ajak Alisya.

"Eh kau ok tak. Kalau tak ok princess boleh rehat." Soal Amirul.

"Eish. Aku ok lah." Balas Alisya.

Amirul mengangguk. Mereka berjalan beriring ke kelas.

"Hey Amirul. Pukul 3.00 ni ada perjumpaan." Syafiq memberitahu.

"Semua tahun 5 ke?"

"Haah. Lepas tu ada perjumpaan pengawas." Jawab Syafiq.

"Ok. Thanks inform aku." Amirul berterima kasih.

"Ceh. Hal kecik je tu. By the way, Alisya ok?"

"Alisya..... Eh mana Alisya?!" Jerit Amirul yang baru sedar kehilangan Alisya.

"Pahal we?" Syafiq kehairanan.

"Tadi Lisya ikut aku. Jap aku gi cari dia." Amirul lari ke luar kelas.

"Nak ikut!" Syafiq merengek seperti budak kecil.

"Ish.. Cepatlah."

"Lisya, Lisya kau kat mana?" Jerit Syafiq.

"Aku rasa aku tahu Lisya kat mana." Duga Amirul.

Amirul dan Syafiq berpandangan. "Gelanggang bola keranjang!!"

Mereka segera menuju ke gelanggang bola keranjang. (Nak gambar sila rujuk bab "gambar..")

Mereka hendak menegur Alisya. Tetapi tidak berani. Mereka terpegun melihat Alisya.

"Pahal semua benda ni jadi kat aku?! Aku benci! Mentang-mentang aku sorang anak perempuan, aku kena sekolah kat sini!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Pahal semua benda ni jadi kat aku?! Aku benci! Mentang-mentang aku sorang anak perempuan, aku kena sekolah kat sini!"

Syafiq terdiam mendengar luahan Alisya.

"Korang buat apa kat sini?" Ok Ice Princess we back.

"Tak de apa-apa. Saja stalk kau." Balas Amirul.

Syafiq mengsiku perut Amirul. Amirul mengaduh.

"Jom dah pukul 2.45. Jap lagi ada perjumpaan." Ajak Syafiq.

Alisya mengeluh." Korang gi lu. Aku nak tukar baju."

Amirul dan Syafiq mengangguk.

Setelah hampir 25 minit Teacher Emma membebel, akhirnya tujuan perjumpaan di buat baru dinyatakan.

"Baiklah. Tujuan saya ada kan perjumpaan ni saya hendak memberitahu yang untuk tahun 5 ada kem. Semua wajib hadir."

"Ketua kita Teng.... Eh silap. Amirul Fikri dan penolong kita Alisya Kairana. Kita bahagikan group pula."

"Group 1:

Amirul
Alisya
Eliza
Erina
Zara
Lina
Farah
Syafiq

Bla,bla,bla. Dekat sejam jugak Teacher berucap.

"Pengawas Sekolah sila tunggu sebentar."

Semua beredar. Sir Faliq dan Teacher Emma setia menunggu.

"Seperti yang kamu sedia tahu, setiap tahun darjah 6 akan belajar di tempat lain selama 3 bulan sebelum UPSR. Jadi kita punya KP dan PKP juga tiada. Saya dah buat pemilihan untuk menggantikan KP dan PKP kita. KP dan PKP kita kali ni akan menjadi KP dan PKP tahun depan. Jelas?" Jelas Sir Faliq.

"Jelas!!"

"Jadi saya menjemput KP baru kita Amirul Fikri. PKP kita pula ialah Alisya Kairana." Umum Sir Faliq.

Yang perempuan semua sudah meng'ala'. Alisya jeling baru reti nak diam.

"Gosh. Bala sudah mai." Bisik hati Amirul dan Alisya.

The Secret Story [Complete]Where stories live. Discover now