"Gosh. Perlu ke dia tergedik-gedik mengalahkan sotong dekat Amirul. Mentang-mentang Amirul tu Prince Charming. Tapi aku rasa tak perlu kot gatal sampai macam tu." Rungut Eliza. Farah disebelahnya diabaikan saje.
"Liza, tak elok lah cakap macam tu." Tegur Lina.
"Haih. Aku tahulah dia tu kawan baik aku. Aku pun pernah sound dia jangan gatal dengan Amirul. Tapi dia buat endah tak endah je." Keluh Farah.
"By the way, guys tak pelik ke?" Tiba-tiba Erina menyampuk.
"Pahal?!" Soal mereka serentak.
"Amirul dengan Alisya. Dia tak de gelaran tengku. Atau anak dato' ngn tan sri. Aku tengok list nama, dari darjah 1 sampai darjah 6, semua ada gelaran. Kecuali Alisya dengan Amirul."
"Alisya punya IQ kan tinggi. IQ dia macam umur 15 tahun. IQ Amirul macam 14 tahun." Tambah Lina.
"Aku pon perasan yang nama ayah diaorang sama." Sampuk twin Erina.
"Kan dia kata kebetulan." Sambung Farah
"Entahla. I don't know. Aku rasa Alisya ada sembunyikan sesuatu dari kita." Erina berkata.
Yelah kitaorang ni kawan dari darjah 2. Naluri kami cakap Alisya menipu." Sokong Eliza.
Lina memandang Farah. "Boleh aku tahu. Macam mana kau boleh putus kawan dengan Alisya?"
Farah mengeluh lagi. "Zara. Mula-mula dia fitnah Alisya. Last aku caya lah. Start tu Alisya memang dah tak bertegur sapa dengan aku."
Eliza baru hendak bertanya, tiba-tiba Alisya menyergah. "Kita dalam kem sekarang. Please be serious. Nak gosip apa-apa malam ni. Boleh?"
"Boleh Alisya."
"Good sekarang gi beratur. Fasi dah panggil." Arah Alisya.
Yang lain hanya mengangguk.
Di tempat berkumpul. Mereka beratur di dalam kumpulan. Amirul dan Alisya setia berdiri di sebelah ketua Fasi.
"Hai guys. Thanks sebab dapat datang kem ni. Jom kita buat ice breaking." Ucap seorang Fasi.
"Nama abang, Tengku Amsyar Hariz. Boleh panggil Abang Hariz. For KP dan PKP, just call Amsyar. Abang memegang jawatan as ketua fasi."
"Nama diberi Naurah Athirah. Call me Kakak Naurah."
"Nama abang, Tengku Amzar Haziq. Panggil abang, Abang Haziq. KP dan PKP panggil Amzar je. Abang ni twin Abang Hariz."
Mereka memperkenalkan diri hingga fasi yang terakhir. Setelah itu, Abang Amsyar dan Abang Amzar memanggil Amirul dan Alisya
"KP dan PKP sila memperkenalkan diri anda."
"Saya Amirul Fikri Bin Armand Ikhwan. Dari kelas 5 Silver 1."
"Saya Alisya Kairana Binti Armand Ikhwan. Sama kelas dengan Amirul."
"Mari kita ke sana. Yang lain boleh balik dorm dan berehat. Thanks." Abang Amsyar memberi arahan.
Ada juga pelajar yang mengekor.
Setelah mereka pergi ke tempat yang tersorok, mereka berborak untuk seketika. Pelajar yang mengintai itu dapat melihat Alisya tersenyum. Terus angau.Buat seketika mereka berpelukkan. Pelajar yang mengikut itu tercengang.
Fasi mahupun Amirul dan Alisya tidak menghalang diri mereka untuk dipeluk.
Semua tertanya-tanha. Apa yang berlaku?
YOU ARE READING
The Secret Story [Complete]
Short StoryAlisya Kairana, seorang gadis hati batu dan dingin. Diberi gelaran Ice Princess. Sangat terkenal di sekolahnya mengalahkan Zara Liana yang berbintikan Dato. Semakin hari, Alisya semakin popular. Dalam bidang akedemik, kokurikulum sukan dan macam-mac...