Kapitel 10

2.9K 39 6
                                    

Kap10

Idag skulle jag till doktorn och undersöka bebisen. Vi skulle också få veta könet på bebisen. jag bestämde mig för att ta med mig mamma.

Vi gick till disken (vet ej vad det heter) och bad om min läkare, vi hade en bestämt tid.

Vår doktor kom ut och hämtade mig så gick vi tillsammans till ett rum.

När vi gick in dit och ljuset va lite halv släkt. På väggarna var det en vit tapet med nallar på. I mitten låg en grå,läder aktig säng med vitt sånt papper på. Det fanns en apparat med en skärm på sidan om sängen.

''Varsågod och lägg dig'' sa doktorn till mig.

Jag satte mig först och drog upp tröjan så att den räckte till brösten.

Doktorn satte nån silikon (kräm) på min mage och körde över den med en grej som såg ut som en sån pip sak man har vid kassor.

Det tog inte så lång tid och efter vi va klara då bestämde jag mig för att träffa viggo.

Vi har faktiskt träffats några gånger under graviditeten och det är bra för han är så sjukt snygg.

När jag träffade honom så stod han på en cykel väg utanför en fabrik. han sa att hans bror ägde företaget där. han visade mig en väg in och vi kom ut på toppen av byggnaden.

''Wow, vilken utsikt''.

Jag gapade och snurrade för att kunna se hela staden. Det fanns en bänk i mitten och vi satte och båda där.

''Du, jag och mamma va hos doktorn och bebisen är frisk och det är en pojke''.

Han tittade på mig och log.

''GUD va roligt'' sa han.

Han kramade om mig och jag kände mig lycklig.

'' Oh herregud'' avbröt jag kramen.

''Vadå?''

Jag tog tag i hans händer och la den på min mellan stora mage.

''Bebisen har börjat sparka''.

Vilken upplevelse.

Han tittade på mig och kysste mig på pannan.

Jag kramade honom och vi åkte hem.

Så vad tycker ni? Tror ni det händer något mellan dem?

Venessa💃

Gravid som tonåringWhere stories live. Discover now