~i förra kapitlet~
Jag vaknade mitt på natten av att min mobil hade ringt.
Jag svarade och en polis pratade mig med.
'Va? Hur?' Sa jag och la min hand för munnen. ...
~nu~
Jag tog snabbt på mig ett bar jeans och en lätt tröja. Medan jag gick mot mina skor satte jag upp mitt hår. Jag tog på mig ett par gråa Converse och tog mina nycklar och plånbok. Jag sprang lätt ner för trapporna och ut. Jag sprang till det närmsta busshållplatsen. Jag kände hur det brändes under mina ögonlock. Jag hann precis till bussen som skulle kunde lämna mig en bit från sjukhuset. Ja, sjukhuset.
Jag fick ett samtal från en polis att Viggo hade varit med i en bilolycka. Han var svårt skadat och det gällde på liv och död.
När bussen stannade så joggade jag mot sjukhuset. Jag gick mot disken och frågade om Viggo. Jag tittade runt för att se om jag kände någon och såg att det kom en säng med en kille liggandes. Killen hade brunt hår och blod över hela ansiktet nästan.
Jag sprang in mot dörren och tog tag om honom. Han var kall och det jag kände var en sjuksköterska som tog tag om mig och drog mig. Jag började gråta eller nej, jag började böla stort.
Hon omfamnade mig och sa tröstande ord.
~en vecka efter~
Varje dag hade jag åkt för att se Viggo. Han låg i koma. Det var bara en månad tills bebisen skulle komma.
Doktorn sa att han var stabil och allt gick bra. Han kunde inte höra mig men känna kunde han. Även om han inte kunde höra mig så berättade jag om min dag, det kändes bra att få ut vad jag tänkte.
Nästa dag gick jag för att kunna berätta och träffa honom. Doktorn kom in till mig och sa att han har börjat andats konstig och att hjärtat ändrar rytm ibland.
'Det är upp till honom, vi kan inte göra något mer än att försöka få honom till liv'.
Jag tittade bort en sekund och och fick en tår som fällde.
Jag gick och satte mig bredvid honom och tog tag i hans hand. ' du får inte lämna mig. Vem ska annars gå igenom allt detta med mig?'.
Jag började få tårar och de bara rann ner. Jag somnade på en stol och låg över honom med hans hand vid min hand.
Det kändes bra att ha honom här. Jag vaknade av ett väldigt störande ljud. Jag tänkte efter och vaknade helt och såg på honom.
*Piiiiiiiiiiiiiiiip*
Det kom in en massa sjuksköterskor och jag tog tag i hans hand. 'Kom igen. Vakna. '. Hans hand började bli kall och han blev blekare. Doktorerna drog farm två metall saker med genomskinlig kräm på och den lät. Next så tryckte dom saken mot hans bröst korg. Jag visste inte vad slag skulle ta mig till. Han blev kritvit....
Jag stönade till och fick en smärta i magen. Jag kunde inte hålla mig uppe längre. Jag såg att det började rinna blod ner från mitt underliv. En sjuksköterska kom mot mig och kände min puls. Jag var helt svag. Jag såg knappt något. Jag slocknade.
'Hon kommer att få missfall skrek en sjuksköterska...
--------
Vad tycker ni?
Har fått runt 500 läsare. Tack!! Betyder sjukt mycket.
/Vanessa💎
ESTÁS LEYENDO
Gravid som tonåring
Novela JuvenilMoa är en vanlig 16 årig tjej. Hon blir bjuden på en fest och hamnar med den snyggaste kille vid en säng. Det händer. Moa märker att hon är gravid. Vad ska hända. Har har top betyg och vad kommer hända. Kommer hon komma in på den linjen eller kommer...