Kapitel 24
Vi stannade framför ett sött litet kafé. Man kunde visst sitta ute på en trädgård som var fullt med olika blommor. Det fanns bort som var vita och på varje bort fans det två stolar. Vi gick in i kafét och bestämde oss för vad vi skulle äta. Viggo beställde en kanelbulle och en stor mugg café och jag tog blåbärspaj med ett glas vatten.
Vi gick ut för att sätta oss och allt blev tyst mellan oss. Han lutade sig på stolen och la sina händer bakom huvudet.
'Så, eftersom det va så 'speciellt' mellan oss så kan du berätta lite om oss'. Sa han och höjde ögonbrynen. Hela hans kroppsspråk fick mig att bli nervös.
'Du vet ju att din bror äger en fabrik någonstans där ute, det var en dag när vi bestämde oss för att träffas där. Faktiskt så var det efter att jag och min mamma var hos docktorn för ett ultraljud. Vi möttes där och du visade mig vägen upp till taket av fabriken. Det var verkligen fint där'.
jag tittade ner på mina händer och log. 'Jag blev verkligen glad över att du tog mig upp dit. Det var då jag bestämde mig för att berätta könet på bebisen. Jag sa att det skulle bli en pojke och jag kunde se din lycka. Du lös som en solsken.' Sa jag och log stort med tårar i ögonen.
Det blev tyst en stund efter det. 'Wow, det måste verkligen ha betytt någonting för dig?'
Jag torkade bort en ensam tår och la mina händer på mina knän. 'Ja..'
'Jaja, jag är klar. Är du?' Sa jag och log. Han nickade och reste sig upp vilket jag också gjorde.
Vi började gå tillbaka mot våran bilar och han följde mig till min bil. Jag skulle precis stänga dörren och jag hör honom. 'Förlåt'
Jag stannade upp och tittade på honom.
'Melissa är gravid. Hon ringde när jag stod utanför bageriet och sa att hon tänker göra abort'.
'Shit. Jag är verkligen ledsen'
'Äsh.. Åk du, vi ses sen' sa han medan han försökte låta glad men jag kunde se att han var ledsen och vilse. Jag satte mig i bilen och började köra hem.
--------
Jag vet att det är ett kort kapitel men jag har verkligen försökt. Jag har precis haft feber och ska resa snart igen. -.-
Kommentarerna betyder så himla mycket och rösterna också. Du som läster betyder också mycket för min del.
ILYA! /Venesaa
BINABASA MO ANG
Gravid som tonåring
Teen FictionMoa är en vanlig 16 årig tjej. Hon blir bjuden på en fest och hamnar med den snyggaste kille vid en säng. Det händer. Moa märker att hon är gravid. Vad ska hända. Har har top betyg och vad kommer hända. Kommer hon komma in på den linjen eller kommer...