Jungkook's POV
Aku nampak yumi yang memegang pipinya dan memandang jimin hyung dengan tajam.
" dah pandai keluar dengan lelaki lain eh sekarang?!" Jimin hyung menarik rambut yumi dan melepaskannya dengan kasar membuat yumi terjatuh.
Mataku membulat,aku pergi kearah jimin hyung , " hyung! Hajima!" Aku mempercepatkan kelajuan kerusi rodaku.
Sampai di tepi jimin hyung, aku menarik tangan jimin hyung. Dia memandangku tajam sebelum menyepak kerusi rodaku. "Argh!"
Aku terjatuh, kaki ku rasa sakit. Aku memegang cast yang ada di kakiku dan menahan rasa sakit.
Pandanganku semakin kabur, dan akhirnya , pandanganku gelap.
---
Aku bangun demgan sakit di kepala. Terasa pening pulak. Aku bangun dari katil dan memandang sekeliling, aku memandang katil yumi. hah? Kosong?
Aku dapat rasakan kesakitan kaki ku.
Knock knock knock.
Aku memandang pintu yang dibuka, terpapar wajah doktor kim. My personal doktor. " ah , kook. Dah bangun?" Dia duduk di depan aku. " so, macam mana kaki , sakit lagi?"
Aku mengangguk, doktor menulis beberapa maklumat di kertas selepas bersoal denganku. Doktor itu bangun " arraseo, gomawo . Ade apa-apa soalan?"
Aku mengangguk laju, " um, mana patient sebelah saya eh? " doktor itu memandang katil yumi sebelum memandang aku," ah , park yumi?" Aku mengangguk. " masa kami jumpa kamu berdua , pernafasan dia tak stabil ." Mataku membulat, " macam mana keadaan dia sekarang?"
" belum tahu lagi, im not her personal doktor kook. " aku mengangguk dan menunduk " kamsahmida."
ahpatutnya aku tanya yumi ada penyakit ape!
Aku menaik kerusi roda ku lalu menolaknya keluar dari bilik. Aku pergi bersiar siar selama 30 minit.
Aku menolak pintu bilik. Lalu memasukinya. Aku ternampak yumi masih tidak sedar dari tadi. Aku pergi ke tepi katilnya, aku memegang tangannya erat. Ibu jariku mengusap luka di tepi bibirnya " jimin hyung..."
Aku mengalihkan fringe nya beberapa kali dan mengusap kepalanya, " yumi-ya, you dont know how much i love you"
Aku dapat rasa jarinya bergerak, " yumi?" Kelopak matanya membuka dengan perlahan, " j-jungkook?" Dia berkata dengan suara serak ,Aku mendekatkan diri " yumi .."
" a-apa jadi?"
" yumi, yumi sakit apa?" Aku mengelak daripada menjawab soalannya. Dia hanya diam , " s-sakit he—" pintu bilik pun terbuka , memapar wajah doktornya.
"Yumi sshi. Check up." Dia membuat check up pada yumi, " alright yumi, just make sure you dont stress yourself, okay?" Dia mengangguk perlahan " rest well."
" j-jungkook nanti lah, yumi ngantuk." Aku mengeluh sebelum memgangguk. Aku nak jumpa doktor aku kejap lagi. aku mengusap rambutnya ' " rest well, arraso?" Dia mengangguk sebelum tersenyum.
Aku melambaikan tangan dan keluar dari bilik itu, aku menuju ke bilik doktor.
--
" jungkook,"aku mendongak " okay, keadaan kamu sebernanya hampir pulih , tetapi disebabkan kemalangan ini dia menambahkan masa untuk pulih kerana kaki kamu tercedera dengan teruk, "
aku mengeluh dan mengangguk. " actually, siapa yang buat semua ni?" Mataku membulat dengan serta merta aku mendongak dan menggeleng , " a ani just , terjatuh."
Doktor itu menunjukkan riak wajah seperti dia tidak mempercayai aku, sebelum mengangguk perlahan, " ookaay.."
" doktor, park yumi," doktor ku mengangguk " dia sakit apa eh? "
" are u her relatives or someone that she knows?" Aku mengangguk " well, dia sakit heart disease. Dah lama dah dia duduk sini, sampai semua doktor kenal dia."
Jantungku seperti terhenti, heart disease? " ada possibility tak dia boleh hilang nyawa ?" doktor itu mengangguk " unfortunately , ada."
-tbc-
k bai Sorry for the cheeziness