16 : trap

53 6 14
                                    




inspired by #loveyourself

inspired by #loveyourself

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

--


yumi's pov

"andwae!" air mataku mengalir laju , "kenapa pergi dengan lelaki tu! dahla jahat pastu tak hensem!" jeritku sambil memandang tv. tiba tiba jungkook masuk. "omo!"


"yumi?! kenapa ni?!" aku memandang jungkook dan gelak " ya, kookie. kalau kookie kookie pilih lelaki yang mana?" aku menunjukkan arah tv , dia menoleh , "yah!! ingatkan ape tadi"

"kookie buat ape kat sini?" tanyaku sambil memandang jungkook yang sedang membuka plastik , "nak jaga yumi la, pabo-ya" dia mengeluarkan sekotak takoyaki yang mengandungi 8 biji .

mataku bersinar , "waaaa... untuk yumi ke?" tanyaku , ingin mencapai kotak itu sebelum tanganku dipukul , "ani , kookie punya!" aku menjeling dia, "arraso."

dia tergelak kecil lalu membuka kotak itu, aku hanya memandang dan menelan air liur. dia menyepit takoyaki itu dengan chopstick dan memasukkan dalam mulutnya. dia menguyah sambil memandang aku dengan senyuman .


"hehe~nak ke?" aku mengangguk laju , dia mengangguk dan menyepit takoyaki. dia menyuakan kearah mulutku , sikit lagi nak masuk, dia alihkan takoyaki itu ke mulutnya dan makan. aku menjeling dia , "YAH"

dia tergelak kecil, tiba tiba muncul taehyung dari meja sambil mendukung bayi . "alah diorang bersweet sweet pulak dah..." taehyung memandang jungkook dan yumi sebelum bertanya ; "korang, boleh tak jaga jeongyu untuk aku?" Dia menghulurkan adik dia pada kami , jungkookmenyambut .

" kenapa hyung? Hyung nak pergi mana?" Soal jungkook . "Hyung nak gi cuci kereta dengan dating." Jungkook mengangguk , dia mula bermain dengan adik taehyung.

Taehyung bangun dan mengambil kunci kereta dia , dia sempat mengerling jam tangan dia . " okay, aku pergi dulu! Jaga adik aku elok elok!"

Kami berdua berkata okay dengan serentak , jungkook mendukung jeongyu dan membaringkan dia di atas katil hospital.

Jeongyu tergelak kecil apabila jungkook menggeselkan (?) hidungnya di perut jeongyu , aku pulak terketawa melihat adegan di depan mata.

Jungkook memandang aku dan bertanya " kita pergi makan kat cafe nak?" Aku mengangguk .

Author's POV

Yumi yang duduk berhadapan dengan jungkook itu menyelak buku menu yang disediakan oleh cafe.

" yumi nak makan apa?" Tanya jungkook, yumi menunding jarinya diatas perkataan 'chicken chop' di menu. Jungkook mengangguk lalu memesan pesanan yumi , dia dan jeongyu.

Semasa menunggu makanan , mereka bermain dengan jeongyu sambil berborak, ternyata yang yumi semakin pulih .

Yumi mencuit hidung jeongyu dengan manja , jeongyu tergelak kecil dan mengusap usap mukanya . Jungkook hanya memerhati.

Mereka nampak seperti keluarga yang bahagia , sampai waiter di cafe itu pun terpegun . 😂 merapu je

Beberapa minit kemudian , air yang dipesan sudah sampai, yumi mengambil botol susu dari beg kecil yang bercorak pororo di sebelahnya apabila jeongyu tidak habis habis ingin mencapainya dari kerusi bayi .

Yumi memberi jeongyu botol susunya , jeongyu dengan pantas menghisap susu. " nak engok poghogho!"

Jungkook tertawa kecil sebelum membuka aplikasi youtube dan mencari video pororo , dia meletakkan telefonnya di hadapan jeongyu .

Akhirnya, makanan sudah sampai , chicken chop yumi dihidangkan dihadapannya manakala makaroni jungkook dihidangkan depannya juga.

Mereka mula menjamu selera, " nak ?" Tanya jungkook sambil menunjuk makaroninya , yumi mengangguk. Jungkook mencucuk beberapa makaroni ke garfunya dan menyuap yumi , " mmm mashita!"

Jeongyu pula menikmati buburnya , sambil menonton pororo di telefon bimbit jungkook.

Selepas makan , jungkook menghantar yumi dan jeongyu di rumahnya dan mengatakan bahawa dia ada benda nak buat .

Jungkook's POV

Semasa makan tadi , aku mendapat satu teks mesej dari nombor yang tidak dikenali .

Unknown : meet me at han river 8pm

Aku berasa curiga lalu pergi ke han river yang tidak terlalu jauh dari rumahku .

Aku sampai 5 minit awal , aku menunggu sehinggalah , aku dapat rasa ada orang menepuk bahuku.

Aku menoleh belakang dan mataku membulat , " sooyoung?!"

"Yes sayang." Kata sooyoung dengan senyuman lebar , dengan tiba tiba dia peluk aku " i miss you sayang,"

Aku terkaku , " a-apeni?!" Jungkook menolak sooyoung dengan perlahan , walaupun dia tak suka sooyoung dia tak berani nak sakitkan perempuan.

" you, kita gi rumah u? i nak bincang sesuatu."

Author POV

Jungkook menyuruh yumi dan jeongyu duduk dalam bilik tetamu buat sementara .

" so , ape kau nak bincang ni?" Tanya jungkook yang menyandar sambil menyilangkan tangannya , dia nampak segak apabila berkelakuan begitu.

" sebelum tu , tolong panggil maid u? " Jungkook menggulingkan anak matanya sebelum pergi panggil maidnya . 

Apabila jungkook pergi ,sooyoung mengeluarkan sejenis serbuk putih dari  begnya dan menabur sedikit di air jungkook .

Jungkook datang balik bersama maidnya , " kenapa yang cik muda sooyoung?"

Sooyoung tersenyum nipis " oh takde apelah , tak jadi . U boleh pergi,"

" haish, ape yang nak dibincangkan ni?"

" jungkook , u minum la dulu."

Jungkook mendengus kasar , nasib baik tekak dia kering . Dia meneguk air di gelas hadapannya , " hm pelik pulak" dia meletakkan gelas itu di dulang.

Jungkook menyandar ke sofanya apabila terasa kepalanya berdenyut denyut . Dia memicit kepalanya , " argh.."

Sooyoung tersenyum sinis , dia pergi ke  belakang jungkook dan mengurut bahu jungkook " kenapa ni sayang?.."

" argh sooyoung , please , jangan lah . Sana sikit?" Jungkook menepis tangan sooyoung dari bahunya , lama kelamaan akhirnya jungkook terlelap .

Sooyoung tersenyum sinis , dia tidak tahu yang yumi dan jeongyu berada di rumah ini sekarang .

sooyoung mula membuka butang baju kemeja jungkook satu persatu , dia melonggarkan tie jungkook .

Tidak sempat dia membuka baju jungkook , yumi melempangnya . " kau buat ape ni?!"

Sooyoung tersentak , dia memegang pipi yang ditampar , dia memandang yumi tajam " jangan kacau boleh tak?! Kau buat ape dekat sini?!"

Yumi sudah menelefon taehyung untuk mengambil jeongyu , tetapi ini pulak .

Tok! Tok!

Yumi membuka pintu , terpapar wajah taehyung yang tersenyum . Tetapi sebyuman itu terus pudar apabila dia nampak sooyoung disini,

" weh Perempuan KAU JANGAN SENTUH BAE AKU JUNGKOOK " Taehyung menarik rambut sooyoung dan mengheret dia keluar , " jangan datang sini lagi kalau kau nak mati boleh la , nanti aku suruh pakcik tu sediakan kubur." Taehyung menjeling sooyoung sebelum pergi ke jungkook .

" oh jungkook, ha mana adik aku?"

-tbc-

Lolol sorry kalau byun sikit

hospital ❀ jeon jungkookWhere stories live. Discover now