inspired by #love yourself
--
author pov
seoyoung menyaksikan kejadian tadi. "urgh! aku pasti ! plan kalini jadi!" dia tersenyum sinis sebelum pergi membeli sesuatu.
8.00 a.m.
jungkook membuka matanya dengan perlahan , dia melepaskan pelukan dan memandang sekeliling dengan mamai. dia turun dari katil dan pergi meneguk air.
beberapa minit kemudian, yumi bangun . "kookie?" jungkook menoleh "hm?" "harini kookie pergi mana?" yumi bertanya sambil menguap. " rasanya, pergi busan kejap. nak jumpa omma dan appa kookie, are you okay with that? ke nak kookie stay?" yumi menggeleng.
"ani, boleh je . " kookie tersenyum dan pergi ke yumi. dia memeluk yumi ," bwoya.." yumi tidak membalas pelukan jungkook tetapi tersenyum. " i will miss you" aigoo. yumi mengetuk kepala jungkook dengan botol mineral . "auwww!"
--
pada waktu senja , yumi mengucap selamat tinggal kepada jungkook kerana jungkook akan pergi ke Busan menemui omma dan appa nya.
someone's pov
aku meletakkan sekuntum bunga ros yang dibalut dengan plastik lut sinar itu ke dalam kotak . aku memberi kepada pengurus kaunter itu. " please bagi dekat park yumi." pengurus kaunter tu mengangguk dan mengambil kotak tersebut. " boleh saya tanya nama awak sape?"
"hmmm.. park jamin?"
--
author's pov
yumi menoleh orang yang membuka pintunya. seorang nurse datang kearahnya. "park yumi , here, ada orang bagi ." yumi memandang kotak yang di berikan . " nugu?"
"saya lupa nama dia, park jamin?" park jamin?bwoya.. yumi memangguk kepada nurse itu lalu tersenyum "kamsahmida." nurse itu mengangguk dan keluar. yumi membuka kotak itu dengan perlahan, rose? yumi mengambil rose itu dan memeriksa nya. dari luar , jimin hanya memandang dengan senyuman sinisnya . akhirna, yumi membau rose tersebut.
yumi terasa pening , akhirnya yumi terpengsan di katilnya sambil memegang bunga ros tersebut. jimin memandang kiri dan kanannya sebelum memasuki bilik yumi , dia mengangkat yumi dan membawa yumi keluar dari hospital.
"encik, encik kenapa dengan dia?" seorang nurse datang kearah jimin semasa dia ingin keluar " ah, saya bawak dia balik, sebab dia dah boleh discharge ." tipu jimin. "ooo" kata nurse itu lalu mengangguk.
jimin membaringkan yumi dalam kereta di seat belakang , lalu pergi ke driver seat dan memandang sebelahnya "plan kita jadi, sayang." kata seoyoung lalu tersenyum. jimin mengangguk dan mula memandu.
--
jungkook menutup but keretanya apabila selesai mengeluarkan semua barangnya , tak banyak pun. dia membawa barang barang tersebut ke biliknya bersama ibunya. akhirnya , dia turun bawah untuk makan bersama keluarganya.
dia bercadang untuk memberitahu omma , appa dan hyungnya pasal yumi. semasa dia makan, dia memandang ommanya. " omma" omma jungkook menoleh kearah jungkook "yes?"
"kook sebernanya ,, emm,, " jungkook mengusap tengkuknya , semua menanti apa yang jungkook ingin berkata. "j-jungkook ada jumpa seorang perempuan ni d-dia--" tidak sempat jungkook nak habiskan ayatnya ommanya berkata, :"MENANTU OMMA KE? OMAIGGASH FINALLLY KOOK KOOK KAWIN DULU"
"o-omma tunggu dulu, kook tak habis cakap lagi." junghyun , hyungnya hanya gelak bersama appanya , "kook jumpa seorang perempuan ni ,, kat hospital ,, kook suka dia,, n-nama dia park yumi..t-tapi dia ada penyakit heart disease..boleh tak kook tolong dia,,? " ommanya terus mengangguk , "yes! ada gambar dia tak? omma nak tengok!" ommanya melupakan makanannya dan pergi ke jungkook , jungkook mengeluarkan telefonnya dan membuka aplikasi gallery dia menekan gambar yumi yang diambil senyap2.
"omo! yeppo!!! " ommanya berfangirl , tiba tiba jungkook mendapat panggilan dari doktor yoon. dia terus mengangkat teefon, yelah doktor personal yumi kot. " yeobseyo?" kata jungkook. " kook! yumi hilang! " terus mata jungkook membulat , dia berdiri dari kerusinya, "bwo?! macam mana boleh hilang? dah cek cctv ? "
" dah! klip yang terakhir di cctv dia diangkat oleh seorang lelaki!" jungkook mengatakan dia akaan segera ke sana, "omma appa hyung, jungkook kena pergi hospital! yumi hilang! nanti kook datang balik , annyeong omma appa!"
--
kata kata doktor itu mengganggu fikiran jungkook semasa memandu ' seorang lelaki..?'
'park jimin?' jungkook u turn untuk pergi ke tempat dia dan jimin selalu lepak. jimin selalu berkata bahawa tempat itu adalah tempat special dia. sampai sahaja, jungkook keluar dari kereta tetapi sebelum itu, dia sudah telefon anggota polis untuk datang ke tempat tersebut.
--
yumi's pov
aku bangun , aku diikat di penjuru bilik . "huh?"
clap clap clap.
"park yumi, dah pandai bersweet dengan jungkook eh?" jimin memandang ku sinis, "tsk tsk tsk, naughty girl." tiba tiba gadis haritu , yang dengan jungkook itu muncul. dia pergi kearah aku dan membongkok . " dia patut mati tak jimin? " jimin memandangku dengan senyuman , "yes."
"bunuh jelah sekarang, nanti dia mati jugakkan ?" kata perempuan itu lalu berdiri dan pergi kearah jimin , dia dan jimin mengangguk. jimin menyimbah minyak di dalam kilang ini, mataku membulat "jebal! jangan !" jimin tergelak dan menyalakan api dengan lighter , "annyeong yumi."
api membara dengan cepat , asap semakin banyak . aku semakin sesak nafas , "p-please tolong-" aku menutup mataku "kookie.."
--
sampai sahaja , mata jungkook membulat . "terbakar?! andwae!" dia keluar kereta dan masuk ke dalam kilang itu dengan cepat, dia mencari yumi. "yumi!" suaranya bergema , tetapi tiada balasan. dia akhirnya ternampak yumi di penjuru bilik , "andwae!!" jungkook berlari mengabaikan api , dia berlari kearah yumi.
dia terus membawa yumi keluar dengan berhati hati , taknak pulak dia terbakar. di luar, sambil menunggu polis dan ambulans , dia mengecek nadi yumi. slow
mata jungkook membulat .
-tbc-
hi, i hope u enjoy this taik kind of story , like y do u even read dis , its rlly boring. kalini panjang kit :)
have u seen the new album songs?! aku nye favorite is dimple tbh tapi semua best actually