15 : i like you

41 4 12
                                    

inspired by #loveyourself

inspired by #loveyourself

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

--


thank u for 200 readers , my computer is full of jk's gif now, not that i mind tho ;)


-

jungkook's pov

aku memegang tangan yumi dan memandangnya yang berada di atas katil, dalam koma. aku mencapai fon aku dan menelefon omma. 



"yeobseyo? kook?"


"omma,"


"macam mana perempuan tu ?" aku melepaskan keluhan . " nae, dia okay omma." aku dapat dengar omma ku mengeluh dengan lega. "esok kook balik okay omma?" 

"arraso, dah. good night jalja." jungkook tersenyum "nae, goodnight omma jalja" aku meletakkan panggilan dan bangun .


di kaunter, aku bertanya : " boleh saya tengok klip cctv bilik park yumi?" tanya jungkook, "um encik siapa ya kepada cik yumi?" jungkook terdiam seketika , "saya namjachingu dia," pengurus kaunter itu mengangguk dan membawa aku ke bilik cctv.

kenapa aku nak cek walaupun aku tahu ni kerja jimin? sebab aku nak kepastian , kang tak pasal pasal pulak aku tuduh jimin, bagitau polis rupa rupanya bukan jimin.

pegawai itu memandang aku sebelum mengecek cctv bilik yumi, dia rewind kan beberapa jam yang lepas. akhirnya ada kelibat seseorang memasuki bilik yumi " stop!" pegawai itu memainkan klip dari orang itu masuk , masa dia mahu membawa yumi keluar , "stop!" pegawai itu pause tepat pada masa nya.


"zoom?" pegawai itu mengangguk dan mendekatkan ke muka orang itu, akhirnya sampai clear . aku tersenyum sinis, betullah tekaan aku, "park jimin..." kataku dengan perlahan "boleh copy tak klip tadi?"



keesokkan harinya

taehyung pov

yumi sudah bangun dari coma nya, aku ditugaskan untuk menjaganya sementara jungkook memberi klip cctv kepada polis dan berjumpa dengan omma dan appanya.

yumi sekarang sedang bermain chess dengan aku, dia putih , aku team hitam. "aha!" aku menggerakkan kudaku dan memakan salah satu dari tentera putih yumi, and woohooooo tae tae menang ."WOOOOOHWOOOOOO" 


tiba tiba pintu terbuka, seorang nurse. "um encik tolong jangan bising, ini hospital." aku mengangguk perlahan sebelum duduk sebelah yumi yang tergelak itu. aku mencebik dan menyilangkan tangan . "tae?" 


aku memandangnya "hm?" " bila kookie balik?" yumi bertanya sambil menonton tv , " entah, sebab dia nak gi jumpa omma appa dia jugak," yumi mengangguk perlahan, "yah yumi! tak bosan ke? jom la pergi lobby ," yumi mengangguk laju sebelum menekan punat off di remote tv.


--

"mmmm sedapnya!" aku menjilat aiskrim vanila itu , lalu memandang yumi yang menjilat aiskrim strawberi. "eh?! ADA PERISA STRAWBERI?!" dia mengangguk "yah tae, kau tak nampak ke?" aku menggeleng .

"yumi ,, " dia bersenandung , " kau suka kookie ya?" dia berhenti sebelum mengangguk , "waeyo?"    yumi menggigit kon aiskrimnya . "molla.."


aku menutup aplikasi recorder di telefon ku yang berada di poket seluarku . MUAHAHA KOOKIE AKU DAH KATA DAH.


--


jungkook's pov


setelah menyerahkan klip itu, pihak polis akan mencari jimin  secepat mungkin. sekarang aku nak pergi jumpa omma appa. aku berjalan kearah keretaku sebelum bahuku dipegang. aku menoleh, ergh seoyoung.

"oppa.. seoyoung nak getback boleh oppa?" aku mendengus sebelum mengalihkan tangannya dari bahuku dengan kasar , "bwo? never ."


"ala oppa , jangan la manja sangat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ala oppa , jangan la manja sangat.. hm?" dia memeluk lenganku , terus aku tepis dia " yah! kau ni kenapa?! first, jangan panggil aku oppa, kau tua setahun dari aku. second , jangan sentuh aku." aku memasuki keretaku dan terus memandu ke rumah omma appa.

tak heran aku dengan dia.



--


aku membuka pintu bilik hospital dengan perlahan , ternampak yumi tertidur atas katilnya manakala tae hyung tertidur di sofa terkangkang. aku menggeleng sebelum tersenyum , aku baring di katil sebelah katil yumi dan memandangnya sebelum tertidur.


--

keesokkanya

aku dan yumi sedang berborak sambil tergelak , tapi terhenti apabila pintu diketuk dan dibuka . terpapar wajah ommanya . "o-omma?" ommanya menyilangkan tangan sebelum mengangkat keningnya , dia berjalan kearah yumi dengan cara 'catwalk'

di belakang ommanya , seorang perempuan . nampak macam p.a. ommanya memandang yumi tajam " so, how are you? " yumi menunduk , "o-okay je.." 

ommanya memandang aku, "nugusayo?" tanya ommanya , aku menelan airliurku " jeon jungkook imnida," aku menundukkan badanku sebagai tanda hormat.

"hmmm, okay..lets go mina ." perempuan itu mengekori ommanya yang keluar. aku memandang yumi yang menunduk , "yumi okay tak?" 

dia mengangguk sebelum memeluk aku , weh terkejut woi. mataku membulat , aku memeluk nya balik dengan perlahan . 

"kookie.."

"hm?"




"i like you"

-tbc-

hai

hospital ❀ jeon jungkookWhere stories live. Discover now