18: tae kunyit?

44 3 9
                                    

--

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

--

yumi's pov

seolma,

taehyung bersama hoseok?

jadi betullah dia ni kunyit! ha, tekaan aku betul! "eh tu bukan hyung hyung ke?" kata jeonggyu sambil menunjuk jari telunjuknya kearah pasangan vhope.

hyung hyung? what the -

"hyung hyung?" soal jungkook sambil memandang jeonggyu. jeonggyu mengganguk "iyelah! nama hyung , 'taehyung' so ada hyung di belakang jeonggyu panggil lah hyung hyung!" terangnya.

ternyata bahawa vhope wujud. tengok tu siap pukul pukul lagi, tsk tsk tsk.  apekah? hoseok memeluk hyung hyung?!

  apekah? hoseok memeluk hyung hyung?!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"ish, takyah la kita layan 2 orang kunyit tu! jom, kita balik? hari dah nak gelap, sebelum tu kook nak singgah office kook jap?" terang jungkook. kami berdua mengangguk, betul jugak dari layan kunyit yang buat maksiat baik kita buat mende yang bermanfaat di rumah.

kami berjalan kearah kereta , jungkook ke seat driver manakala aku dan jeonggyu di seat passenger. jeonggyu tak habis2 peluk anak patung dinasour nya , suka la tuh.

--

aku dan jeonggyu menunggu jungkook yang tak tau buat apa dalam ofis tu. jungkook kerja apa eh? mesti biasa biasa je hikhok. akhirnya, jungook datang balik dengan beberapa dokumen dan fail. dia meletak dokumen dan fail tersebut di belakang.

"jungkook awak kerja ape eh?" tanyaku . "oh,saya ceo syarikat Jeon " katanya lalu menekan pedal. CEO?! kenapa aku tak pernah tau siak?

"anyways, kita gi rumah saya eh? ada banyak board game kita boleh main dengan jeonggyu" aku mengangguk setuju begitu juga dengan jeonggyu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"anyways, kita gi rumah saya eh? ada banyak board game kita boleh main dengan jeonggyu" aku mengangguk setuju begitu juga dengan jeonggyu. 

--

kami sekarang bermain game bernama jenga. "AH JATUH!" teriakku apabila menara jenga itu tumbang . "noona kalah! hahahahhA!" aku menjeling mereka berdua yang menggelakkan aku. "main uno lah!" 

sekarang jungkook yang ditambah kad dari 5 kepada 10 . manakala aku tinggal lagi satu "UnO!"  aku membuat tarian kemenangan HOK AMIK KAU.

kami dikacau oleh bunyi ketukan dari pintu , aku pergi dan memulas tombol pintu lalu membuka nya . memaparkan taehyung yang berdiri dengan cool.

"best ke date dengan HAMIN?" aku tersenyum sinis. dia mengangguk " sumpah best." dia berjalan melepasi aku dan pergi ke arah jungkook dan jeonggyu yang mengemas kad uno. sambil menunggu aku bertanya ;

"tae, betul ke kau bukan kunyit, jujur k" tanyaku . taehyung mengangguk "mestilah bukan" YEKEE "habistu asal kau keluar dengan hoseok tadi??" aku menjungkit jungkitkan keningku. 

"ha? manade "katanya dengan muka confuse. "jangan nak menipu kim taehyung" 

"aku tak tipu!" teriaknya , " aku ada bukti !" kataku lalu mencabut kabel yang bersambung dengan phoneku untuk dicas. aku membuka aplikasi gallery dan menunjuk gambar yang aku rakam untuk memastikan  .

"ha? tulah hamin!" katanya dan tersenyum . "HA? hamin? ni macam hoseok je?" kataku lalu memandangnya dengan muka terkejut. dia tergelak besar "memanglah dah dia sepupu hoseok!" 

"la kau ni! tak cakap awal awal! tapi asal rambut dia cam pendek je. kau kata panjang haritu !" luahku. "oh, sebab dia ikat rambut , lepastu pakai hoodie jadi ponytail dia tersembunyi dan dia pakai topi . " terangnya.

"hish, mati mati aku ingat kau kunyit ." aku menggeleng dan menutup fon aku . " hyung hyung!" jeonggyu datang dan peluk kaki tae bersama dinasournya.

"hey, mana dapat dinasour ni? noona belikan ke? " jeonggyu menggeleng ""noona bagi!" katanya . "haish , menyusahkan noona lah jeonggyu!" tae mengetuk kepala jeonggyu. "woy jangan lah sakitkan dia kau ni, takpe aku ikhlas " 

tae mengangguk dan membawa jeonggyu keluar lepas melambai. aku memandang jungkook yang memandang aku . " siapa masuk dapur last dia masak!"

-#tbc

wat a shitty chapter :(

hospital ❀ jeon jungkookWhere stories live. Discover now