12 : kookie's evil ex

40 7 12
                                    

inspired by #loveyourself

inspired by #loveyourself

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

--



jungkook's pov

ah, sedapnya tidur. aku merenggangkan badanku dan memandang yumi. tidur lagi, aku bangun dan pergi keluar .


aku berjalan di taman, aku memandang budak budak yang bermain dengan buaian dan glongsor membuat aku tersenyum. aku duduk di bangku kayu itu.

aku melepaskan keluhan lega . yumi sudah semakin pulih, just , jangan stres kan dia. sedang aku menikmati udara yang segar , aku rasa ada tangan atas tanganku. aku menoleh sebelah aku.

seoyoung?


"kookie.." aku mengalihkan tangan ku darinya " s-seoyoung?" dia tergelak " nae, kookie ingat i lagi?" aku hanya diam dan mengalihkan pandanganku kearah rumput.


sekarang ni rumput lagi menarik dari dia.mesti korang tertanya tanya , siapa seoyoung? well, dia first love aku dulu , tapi tulah.


flashback

"jungkook?" aku memandang seoyoung yang memanggil ku dengan nama penuh , aik." nae seo?" aku senyum.


"i rasa kita kena putus." terus pudar senyumanku , "w-wae?" aku mengemam bibirku. "i sebernanya dah ada lelaki lain, i tak minat pun kat you. i minat pun sebab harta u , sekarang u dah bagi kredit kad ni , takyah masuk campur hal masing2." dia bangun dan mengambil suitcasenya , aku mengejarnya "seo! jebal jangan lah pergi!" tapi , dia dah pergi. pergi dari hidup aku.


yes, masatu aku leka, aku bagi kredit kad aku. "kookie?" aku menoleh dan bangun , "kookie nak pergi mana? kenapa kookie kat sini ? kookie sakit ke?" menyampah aku dengar .

"bukan ke kau  dah kata jangan masuk campur hal masing masing dah lepas kita putus?" aku tersenyum sinis. dia bangun , "kookie i suka you lagi!" dia peluk aku , aku menolaknya. " tapi aku dah tak suka kau."

aku terus pergi dari situ. tetapi dia menarik lenganku dan terus menciumku . mataku membulat , aku tolak dia "seoyoung!" aku terus pergi ke bilik yumi.

--


aku membuka pintu bilik yumi, aku nampak dia duduk di sofa dan memandang luar. dia nampak ke? "yumi" dia menoleh " ah annyeong kookie!" aku senyum .

terus hilang sifat marah aku, aku pergi duduk di sebelahnya , dia duduk bersila memandangku " kookie, girlfriend kookie ke tu?"

aku melepaskan keluhan sebelum menggeleng "ani, entahlah. ex kookie" dia mengangguk sebelum menonton tv sambil baring , kepalanya atas peha aku . 

aku memandangnya sambil mengusap rambutnya , dia memandang aku balik sebelum tersenyum. aku mencubit pipinya . " aish."


dia menutup matanya " kookie, yumi nak tidur.." aku mengangguk "tidurlah," dia mengangguk sebelum tertidur. aku menyandarkan kepala aku ke sofa dan tertidur.


--


seoyoung's pov

oh, sebav ni ke kookie? aku nampak semuanya . perempuan tu, tak layak dengan kookie! aku menoleh ke katilnya , "park yumi..oh dia ni ke?" aku mengambil telefonku dari beg tangan ku . "jimin..kau kena tolong aku.



--no one's pov

2.09 a.m.

yumi sedang tidur di katilnya dengan nyenyak manakala jungkook keluar untuk beli makanan . seoyoung memakai pakaian untuk menyamar jadi apa? doktor.

dia mengambil ubat cecair dan cucuk . dia memakai mask putih untuk doktor dan pergi ke bilik yumi. dia membuka sedikit dan memandang yang jungkook tiada , dia tersenyum sinis .

dia pergi kearah katil yumi , dia mengejut yumi dengan lembut . "yumi sshi~ ireona.." yumi membuka matanya dan memandang doktor itu " n-nae?" " mari , awak perlu suntik ubat ." 

"h-huh? mana doktor yoon?"seoyoung tersenyum " dia suruh saya , arraseo?" dia mengangguk , seoyoung mengambil ubat tersebut dan menyedutkan ke dalam benda alah suntik tu. pada masa itu, jungkook membuka pintu . 

seoyoung terdiam .jungkook meletakkan plastik kibibimbap atas meja yumi sebelum bertanya " doktor kenapa ye?" 

"oh, s-saya perlu suntik ubat pada dia ." jungkook mengangguk sebelum memandang yumi yang memandang jungkook. seoyoung mendekatkan jarum itu ke lengan yumi sebelum menekan suntik tersebut . dia sudah tersenyum di sebalik mask itu .

yumi menutup matanya rapat menahan rasa sakit. selepas selesai , suntik di keluar kan dan di letak plaster. yumi memandang doktor itu dengan matanya yang hampir tertutup , tangannya masih dalam posisi yang sama , dia rasa lemah sedikit. " k-kamsamida..doktor" seoyoung menngangguk sebelum keluar dengan senyum yang lebar.

dia mengeluarkan telefonnya dan mendial nombor , "jimin, dah selesai."



-tbc-


im sorry , dis is very boring.

hospital ❀ jeon jungkookWhere stories live. Discover now