Stelah mndapat tahu jihyo tlah pengsan dan dihntar ke hospital,kwang soo terus memecutkan keretanya ke hospital.Smpai sja dihospital,kwang soo terus berlari mnuju ke bilik jihyo tnpa bertanya no blik jihyo.Tiba-tiba dia terlanggar sorang yeoja dan membuatkan dia jatuh.Kwang Soo segera meminta maaf dan mnolong yeoja yg dia langgar itu.
Kwang Soo~Mianhae..,sy tak sngaja.Awk takpa-pa..?
???~Na kwaenchana.Eh..sunbae..klau sunbae dtang cri jihyo,dia ada dkat bilik pintu warna hijau,no 235.
Kwang Soo~Ah..gomawo,yoona.Sunbae pergi dulu.Oh..sunbae nak minta maaf lagi sbab terlanggar yoona tadi..anyeong..
Slepas puas meminta maaf dngan yoona,mulalah berlari lagi pergi bilik jihyo..
Nsib baik ada yoona,klau tak smpai besok pun kwang soo takkan jumpa bilik jihyo yg mna.Sesampai dia disna,dia ternmpak empat orng namja sdang risau menunggu di luar bilik jihyo.Kwang Soo menghiraukan mereka dan ingin msuk ke dlam bilik jihyo tetapi dihalang oleh Mark.Mark yg terkejut melihat Kwang Soo ingin msuk ke dlam terus menghalangnya agar jihyo dpat berehat dngan tenang tnpa gangguan.JB dan juga Jackson turut sertai pertemuan itu.Manakala youngjae sdah dibuai mimpi.Ketika Mark masih lgi menahan kwang soo,JB menerangkan apa yg berlaku kpda jihyo.Kwang Soo hnya mengangguk faham.Dia kmudiannya duduk brsma mereka bertiga.
Kwangsoo amat risau tntang keadaan adiknya itu.JB hnya memerhati tingkah laku kwangsoo dngan pnuh kerisauan.Jackson dan Mark fham knapa JB begitu.Sjak kcil..,mmang jihyo amat sygkan si JB.Lalu dia menegur JB..,
Jackson~JB...awk tak pyahlah risau sngat.Kmi tahulah awk sygkan jihyo tapi jnganlah smpai kmi awk hiraukan.
Mark~Betul tu..sesyg-syg pun awk dkat jihyo tu jngan smpai kwangsoo hyung dpat tahu kita ni siapa.Klau tdak..,mesti dia sruh kita blik.Lagipun,kwangsoo hyung tak suka lelaki dkat dngan jihyo aplagi byuntae mcam kita ni.(smbil buat mta byuntae)
JB&Jackson~Awk tu yg byuntae...bkan kmi.Termasuk youngjae.Dia bkannya byuntae mcam awk..!!
Kwang Soo yg dari tadi menahan rsa mrah kerana kebisingan mereka bertiga trus berdiri dan menarik telinga mreka bertiga.
JBSonMark~Aagh..hyung appo...!!!
Kwang Soo~Korang tahu ni hospital tapi knpa bising.Tdi bkan main kata hyung jngan kejutkan jihyo sbb nak sruh dia tnang.Tapi mcam mna dia nak tnang klau korang asyik bertekak je dari tadi...!!!
Mereka trus terdiam.Amat terkejut dngan sikap kwangsoo yg tetiba swing mood jadi pemarah.Mreka knal kwang soo.Dia tak mcam ni.Tapi klau jihyo ditimpa msalah,mmang wajib dia swing mood.Stlah dimarahi,brulah diorang diam.Skarang,mreka hnya perlu tnggu jihyo sedar je.
Skip
Sdah beberapa hari jihyo msih tdak bangun dri tidur.Dah mcam sleeping beauty pun ada aku tengok.Kwangsoo smkin buntu memikirkan jlan menyelesaian msalah jihyo yg suka sngat pengsan lepastu pengsan lma sngat dan tak bangun-bangun.
Kwang soo duduk di sebelah katil jihyo.Dia merenung wajah adiknya yg sngat dia syg.Tiba-tiba,jari-jemari jihyo bergerak.Kwang soo cpat-cpat mmnggil doktor.Apbila jihyo sdah bangun.,doktor berkta bahawa buat msa skrang,jngan bagi jihyo stress...klau tak dia akn pengsan slalu.
Knight team pula sdang bersekolah.Tak tahu knapa diorang skolah sdangkan diorang bkan berasal dari situ.Tapi...untuk jihyo,mereka snggup mlakukan apa sja.Asalkan jihyo kmbali happy.Jihyo pula plik mlihat kwangsoo sdang menangis sprti dia sdah meninggal dunia.
Jihyo~Oppa...knpa oppa nangis?Jihyo cma pengsan je pun.Bkan nak pergi.(kata jihyo smbil mengusap rmbut kwangsoo plahan)
Kwang Soo~Kmulah ni..!!Kan oppa dah pesan..,jngan dkat dngan budak laki.Diorang mmang tak boleh percaya.Siapalah yg buat adik kesayangan oppa ni pengsan smpai lima hari tak bngun....
Jihyo~Ish..oppa ni.Kesitu pla.Diorang tak buat apa-apa dkat jihyo,cma bla JB ckap perkataan eomma,mesti jihyo pengsan.Apa mslah jihyo sbanarnya oppa..??
Pertanyaan jihyo membuatkan kwangsoo terdiam sketika.Kmudian dia menjawab pertanyaan jihyo smbil memegang tangan jihyo.
Kwang Soo~Jihyo..,itu tak pnting pun.Yg pnting skrang ni adlah Song Jihyo,adik oppa.Dahlah..mari kita blik.Mesti Bibik kita dah risau sbb oppa tak blik slama lima hari ni sbab jga kmu.
Jihyo~Habistu..?!!Skolah mcam mana....?
Kwang Soo~Oppa dah minta kebenaran dari pengetua.Yelah..oppakan president skolah kita.Mestilah dia percaya.Hahaha...
Mereka berdua plang kerumah dngan penuh keriangan.Kwang soolah satu-satunya oppa jihyo yg dia msih ada.Hnya kwangsoo dan bibik mereka yg menjaga jihyo slepas kehilangan org tua mereka.
#Bersambung....
#sorry klau mrapu and vote.Author tak paksa klau tak nak vote.😊😊
YOU ARE READING
My Dream Knight(DISCONTINUED)
FanfictionKehidupan Song Jihyo berubah dari slalu dibuli ke gadis pling dilindungi di Seoul Highschool stelah dia bertemu dngan 4 org lelaki yg teramatlah handsome iaitu Mark,Youngjae,JB dan Jackson yg sbenarnya knight dirinya.Tetapi tidak lma kemudian dtang...