Part 7

187 19 0
                                    

"Jom kita jmpa jihyo nak..?Mesti dia msih lgi tertanya-tanya pasal kita yg tiba-tiba mncul dlam hidup dia.."Kata JB.Jackson,Mark dan Youngjae hnya mengangguk.Sjak jihyo pengsan,JBlah org yg pling risau dan jga mreka takut misi mreka untuk mengembalikan senyuman dan gelak tawa jihyo gagal.

Dimana jihyo berada,disitulah juga mereka berada.Kwang Soo pula smakin pelik melihat kelakuan mereka terhadap jihyo.Dah mcam stalker dah kwangsoo tengok mereka.Tapi mereka bukan stalker ye...jngan slah faham.Mereka cma sdang menjalankan misi mereka.

Skip

Jihyo sudah kmbali bersekolah sperti biasa dan kwangsoo pula msih lgi tdak puas hati melihat JB dan rakan-rakannya.

Author~Eh..kwangsoo.Tak payahlah sebok dngan mereka.Baik kau pergi buat pemeriksaan dekat dpan gate.Sebok je dngan JB Oppa...apahal..?!!

Kwang Soo~Bkannya aku nak sebok tapi diorang tu mcam ada yg tak kena.Aku mcam rasakan suatu firasat yg mengatakan diorang ada super power.Eh..author.Apa kta kau gitau aku siapa sbenarnya diorang..Nanti aku belanja kau..KFC.

Author~Hah..!!Ei..kwangsoo nak rasuah author.Woi JB..,kwangsoo nak rasuah aku supaya gitau adentiti korang yg sbenar.Korang tlong uruskan dia.Aku nak pergi berurut.

Kwang Soo~Wey..aku main-main jelah.Korang jnganlah emo sngat.Lagipun..tak bestlah citer ni klau aku cpat tahu identiti korangkan...

JbMarkSonJae~Tahu tak pe...!!(cabut pergi jihyo)

Back to the story

"Sunbae...apa sunbae buat dkat sini..?"Kata Yoona yg terlihat kwangsoo sdang menghendap ditepi pintu kelas jihyo."Hah..emm...tak de.Sunbae cma nak pastikan jihyo belajar.Diakan baru ke smbuh so sunbae risau kalau-kalau dia pening ke,bleh tolong angkat.Yelah..oppalah katakan.."Terang kwangsoo pnjang lebar.

Sedang rncak mereka berbual,sepasang mata sdang memerhati mereka dari dlam kelas.Dia hnya tersenyum melihat Yoona,bestfriendnya bersma dngan oppanya,kwangsoo bermesraan.Dia mmang stuju klau tiba-tiba kwangsoo melamar yoona jadi yeojachinggu dia.Lagipun,siapalah yg nak kan gadis nerd mcam dia.

Tidak tahn melihat merke berdua,jihyo terus berlari kearah mereka untuk menghantikan perbualan mereka."Yoona..jomlah msuk kelas.Nnti cikgu tiger nmpak korang berdua-duaan,mesti dia tngkap korang and oppa,oppa tak pyahlah nak tipu yoona yg oppa nak tengok jihyo.Jihyo tahu yg oppa msih lgi criga melihat JB dngan rakan-rakan diakan..?"Kta jihyo smpai merah muka dia menahan nafas.

Kwang Soo tidak dpat membuka mulut tetapi dia berlari masuk kedalam kelasnya.Kelas Jihyo dngan oppanya nak kata jauh pun tidak.Nak kata dekat pun tidak kerana hanya dua sja kelas yg menjadi penghalang kelas mereka berdua.Yoona pelik melihat jihyo pagi-pagi buta dah marah.

Biasanya dia akn duduk berbual bersama yoona di suatu sudut di dlam kelas tetapi semenjak dia kemalangan,dia terus hilang rasa bersbar dan muncullah A.C.E Jihyo di skolah mereka.

Pada suatu hari,kwang soo mengekori jihyo dari belakang kerana tadi diajak pulang,jihyo kata ada urusan.Kwang Soo tidak percaya akn kata-kata jihyo tetapi dia mengangguk tanda setuju dan dia tahu jihyo ingin berjumpa dngan JB dan rakan-rakannya.

Skip

Waktu malam sudah tiba dan JB and the geng menyelinap keluar dari dorm mereka.Berani juga diorang ni.........

"Hai jihyo..,lma tak jumpa.Awk sihat.?Kwangsoo hyung sihat juga ke..?"tanya JB dngan penuh keriangan kerana jihyo sdah kmbali ke skolah dan dpat berjumpa smula.Jihyo mengangguk tanda ya.Manakala ada sepasang mata sdang memerhati mereka dari jauh dngan pandangan tidak puas hati.

Kwangsoo ingin menghentikan mereka berdua tetapi dia ditahan dari belakang.Lalu dia menoleh,dia terlihat Mark,jackson dan youngjae sdang memegang bahunya smbil menggeleng kepala tanda jangan.Kwang soo melepaskan pegangan dan bertanya dngan nada geram tetapi dnagn berbisik.

"Knapa korang kacau adik aku tu..?!!Korang tahu tak..gara-gara koranglah adik aku tu dah pandai berahsia dngan aku..korang tahu tak..??!!!" "Hyung..,mianhae sbb tak terangkan perkara yg sebenar dkat hyung first place kita berjumpa iaitu sewaktu hyung gi hospital sbb nak jumpa jihyo..."kata youngjae menundukkan kepala.

Kwangsoo tidak faham dngan kata-kata youngjae."A..apa k..kau ckap..??"tanya kwangsoo tergagap."Hyung..,huh..yg sebenarnya kitorang ni..bkan manusia biasa.Kmi ni perlindung yg dihantar oleh eomma jihyo dngan hyung yg skrang ni di syurga.Kmi mmang nak gitahu hyung pasal kmi..tapi kmi terjumpa dngan jihyo dulu..so jihyo dah tahu kmi siapa.Jadi..,sbab tak nak hyung risau,dia terpaksa berahsia dngan hyung so hyung jnganlah marah jihyo.Kita biarkan sja mereka berdua lagipun..cba hyung tengok..JB dah tersuka dngan jihyo.Kmi harap hyung faham.."Habis air liur Mark.Bkan main panjang lagi dia menerangkan kisah sebenar mereka.

"Oo..jadi kmu semua ni perlindung jihyo.Kmu jngn nak tipu hyung..,hah..klau kmu tipu hyung lapor dkat eomma hyung yg korang kacau kitorang berdua supaya korang dihantar balik pergi atas...nak..?!!"Kwangsoo memberi amaran kepada mereka supaya tidak menipu.Diorang apalagi..,angguk cpat-cpat lepastu ketawa kecil sbb tak nak ganggu saat manis jihyo ngan JB.

#Bersambung...
#Jngan lupa vote and comment.

My Dream Knight(DISCONTINUED)Where stories live. Discover now