De verdwenen popster

23 5 24
                                    

1. De verdwenen popster
Mirte loopt naar de winkel. 'Effe kijken. Vier appels, vijf peren, twee repen chocola, spaghetti bolognese en zelf nog wat uitzoeken. Oja, en limonade siroop.' zegt Mirte en loopt verder. Als ze even later voor de deur van de winkel staat ziet ze een oude man die de berg niet op komt.

(AN: Er staat supermaRT, serieus)Ze rent de berg af en zegt: 'Ik help u wel even

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

(AN: Er staat supermaRT, serieus)
Ze rent de berg af en zegt: 'Ik help u wel even.' Als ze de hand van de oude man vastpakt, voelt ze een ijskoude rilling door haar heen lopen. Dan krast de stem van de oude man:
'Hoe heet je, kindje van me.' 'Mirte.' zegt Mirte en slikt een keer. Ze vindt het nou een beetje eng worden. Als ze de berg op zijn en de deur hebben bereikt laat ze de hand snel los. De man zegt goedendag en loopt de winkel binnen. 'Dat was een hele enge man.' Ze huivert nog even en loopt de winkel ook binnen. Dan ziet ze dat de man niet naar de rekken met eten gaat, maar naar een deur die ze nog nooit is opgevallen. Ze rent naar hem toe en roept: 'Meneer, meneer! U loopt de verkeerde kant uit.' De man mompelt: 'Jij weer.' Mirte hoorde het, maar ze reageerde er niet op. Hij had alleen niet de krassende stem van net. Ze huivert opnieuw bij deze gedachte. Als ze voor de man staat trapt de man haar. Deze karatebeweging had ze niet verwacht en valt op de grond. Als ze opstaat ziet ze nog net dat de man naar binnen gaat en iets van zijn gezicht trekt. Als hij zich omdraait ziet ze door het raampje van de deur het gezicht van de man. Het is niet hetzelfde. Ze loopt naar de deur en rammelt aan de klink. Op slot. Ze doet snel de boodschappen en rent naar huis. Als ze thuis is vertelt ze alles aan mama. 'Schatje, je zult je wel verbeeld hebben.' 'Echt waar mam.' zegt ze.

2. Intussen bij de man...
'Verdomme, dat snertkind heeft me gezien.' vloekt Marc. 'Hey, Marc! Hoe gaat het?' zegt een stem. Marc weet dat het Tom is. Dat hoort hij aan de stem. 'Slecht.' zegt Marc. 'Hoezo, slecht?' vraagt Tom. 'Ene Mirte heeft me ontdekt. Echt een rotkind, vuilkind en een snotkind.' 'Je doet niet zo aardig over haar.' 'Nee natuurlijk niet. Als dat snertkind me heeft ontdekt. Dadelijk ontdekt ze de hele bende. Dan zitten we in de penarie.' 'Maar we hoeven dat kind niet te hebben, we moeten die popster hebben.' 'Dat begrijp ik ook wel, maar dat kind verraadt de bende. Damhof zal daar niet blij mee zijn.' 'Dan moeten we haar heel snel te pakken zien te krijgen.'

3. Bij Mirte thuis...
Ding, dong. Dat is de bel. Mirte rent van de trap af en trekt de deur open. 'Papa!' roept ze. Papa is thuis gekomen van het werk. Hij maakt computers. Mirte knuffelt haar vader hard. 'Eten!' roept mama op dat moment. Als ze aan tafel zitten zegt Mirte: 'Papa, je zult nooit geloven wat ik heb meegemaakt.'

'

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Mijn Verhaaltjes van VroegerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu