Het Snoepjesparadijs (deel 1)

11 5 3
                                    

Er was eens een meisje. Dat meisje heette Martje. Op een dag zei haar vader tegen haar: 'Vandaag gaan we naar het bos.' En zo begon het verhaal van Martje en het Snoepjesparadijs.

Hoofdstuk 1: Naar het bos.
Puf, poef, paf, zegt de auto. 'Eerst even naar het tankstation, de auto is bijna leeg.'
Het is 17 september 1994. Martje is 9 jaar.
Nu weet ze nog niet dat ze vier jaar vast zal zitten in het snoepjesparadijs van heks Emma.
Maar goed, terug naar Martje en haar vader.
Morgen is haar vader jarig. Ze gaan naar het bos om eikels, mos, takjes en bladeren te zoeken. Ze rijden over de weg. Puf, poef, paf.
Ze rijden het tankstation op. Haar vader stapt uit en gaat tanken. Martje pakt stiekem een snoepje. Als haar vader klaar is met tanken rijden ze verder, op naar het bos. Aan de rand van het bos vindt Martje een amulet. Ze laat hem maar niet aan haar vader zien, want die zegt vast dat ze hem terug moet leggen. Ze stopt hem in haar zak en loopt samen met haar vader naar de poort van het bos. Ze proppen hun zakken vol met eikels, takjes, mos en bladeren. Ze besluiten uit te rusten bij de holle boom. Haar vader pakt de picknickspullen.
Opeens voelt ze dat haar zak warm wordt. Het amulet!

Hoofdstuk 2: De holle boom.
Het amulet trilt nu heel erg hard. Martje is superband. Het angstzweet breekt haar uit. Haar vader vraagt: 'Wat is er meisje?'
Martje zegt niets. Opeens wordt ze naar de holle boom toe getrokken. Ze pakt het picknickkleed vast, maar dat helpt niets. Haar vader kijkt verbaasd en bang naar Martje. Martje vliegt nu boven haar vader naar het gat van de holle boom. Haar vader probeert haar bij haar enkels te pakken, maar tevergeefs.

 Haar vader probeert haar bij haar enkels te pakken, maar tevergeefs

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Martje valt in het gat van de holle boom. Ze gilt en gilt. Haar stem sterft langzaam weg. Haar vader gaat liggen en hoopt dat dit alleen maar een nachtmerrie is. Intussen valt Martje op zacht mos. Ze kijkt om zich heen. Waar is ze? Toch niet in de holle boom? Ze voelt om zich heen. Schors! Ze zit echt in de holle boom! Opeens bedenkt ze zich iets. Ze had nog vuursteentjes in haar zak! Ze pakt twee vuursteentjes en schuurt ze tegen elkaar. Al snel is er een vlam. Ze kijkt om zich heen. Voor haar ligt een gat. Ze zet een stap naar voren en valt in het gat.

Mijn Verhaaltjes van VroegerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu