Er was eens een aardappel. Toen kwam er een boer en die pakte de aardappel op. Hij pakte er duizenden op. Toen ging de boer met honderd kratten aardappelen naar de McDonalds. Hij leverde alle kratten af en toen kwam er een mevrouw en die schilde alle aardappelen. En zo begon het leven van een frietje uit de McDonalds.
1. Ah, ik word gebakken!
De mevrouw sneed de aardappel in reepjes en daar kwamen tien frietjes uit. Maar één ervan was heel bijzonder. Hij was geboren met een gouden randje. De mevrouw trok zich er niets van aan en deed alle frietjes in een bak. Toen kwam er een meneer en die drukte op een knop. Toen werd het heel erg warm. "Auw, auw!" zei het frietje en zijn hoofd werd goud. De meneer pakte een vaasje met allemaal witte korreltjes erin. Hij schudde boven alle frietjes en het frietje kreeg een gouden buikje.2. Ah, ik word misselijk!
De meneer liep weg en ging achter een zwart kastje staan. Dan kwam er een klein vrouwtje aan. Ze keek in de bak en pakte de bak op. Ze begon er mee te schudden. Het frietje moest bijna overgeven en kreeg gouden knieën. De mevrouw schudde de frietjes in een zakje en legde het zakje op een dienblad. Ze liep naar een ander zwart kastje en gaf het dienblad aan een meneer. De meneer liep weg en ging aan een tafel zitten. Het gouden frietje viel op de grond en kreeg gouden handen. Dan zag hij allemaal mensen op hem afkomen en hij werd bijna verpletterd. Hij kreeg gouden armen.3. Help, ik word ontvoerd!
Het frietje bleef een hele tijd zo liggen (hij wist niet hoe lang, maar het zou een paar dagen zijn), totdat er een klein schattig gezichtje naar hem keek. Hij kreeg gouden voeten. Het meisje raapte hem op en hij kreeg gouden benen. Ze stopte hem in haar zak en ze liep naar buiten. Het frietje kon nog net over het randje heen kijken. Hij voelde een koude wind in zijn gezicht en dook snel in de warme zak. "Help, ik word ontvoerd!" riep hij zo hard als hij kon, maar niemand reageerde. Zo bleef hij nog een hele tijd liggen (hij had nog steeds geen idee van tijd), in de warme zak van het meisje.4. Een huis!
Het frietje stak zijn hoofd uit de zak. Hij was binnen! Het meisje ging meteen aan de slag. Ze bouwde met stenen. Toen het af was, zag het frietje wat het was. Een huis! Was dat voor hem? Het meisje tilde hem op en zette hem in het Lego huis.AN:
Verder heb ik niet geschreven.
Dus, willen jullie dat ik verder schrijf of niet?
Zo ja, laat het dan achter in de comments!2015, 10 jaar
Groep 7 / 5e leerjaar
JE LEEST
Mijn Verhaaltjes van Vroeger
HumorDe verhaaltjes in dit boek, heb ik geschreven toen ik klein was. ~Punk_Girl_2005 Hoogste rang: #266 in Humor (09-04-18) #7 in Kind (24-05-18)