Er was eens een meisje dat Sophie heette. Ze had altijd ongeluk. Daarom werd ze Sophie de Pechvogel genoemd. Op een dag besloot Sophie een klavertje vier te zoeken, dus trok ze de wijde wereld in. Ze liep en liep, totdat er opeens een hutje voor haar opdook, waar paarse en groene rook uit kringelde. Er hing geen bel, maar wel een bordje waarop stond: "Aan deze hendel trekken" dus trok Sophie aan de hendel. De deur werd opengemaakt en er stond een oud vrouwtje in de deuropening. 'Wat moet...' snauwde ze. 'Oh, sorry. Ik dacht dat je de postbode was. Maar jij bent een lief kindje. Kom maar binnen.' Sophie liep naar binnen. Ze keek rond en zag allemaal potjes en flesjes op heel veel rekken staan. 'Nu je hier toch bent, kun je mooi de kastjes afstoffen en de vloer vegen.' zei de oude vrouw. Ze gaf Sophie een dweil en een emmer met sop en een afstoffer. Sophie begon meteen met afstoffen. In de potjes en flesjes zaten allemaal kleuren drank. In een potje zaten schubben. Sophie keek op het etiket. Drakenschubben? Ze ging verder. Dan ziet ze een pot met klavertjes. In het midden lag... een klavertje vier! Sophie keek rond. De oude vrouw stond in de keuken. Ze maakte de pot open en pakte het klavertje vier. Ze stopte hem in haar zak en duwde het oude vrouwtje in de oven. (AN: Hans en Grietje). Snel rende ze het huisje uit. Sindsdien had ze alleen nog maar geluk. Ze woonde in een villa in Las Vegas. En elke dag won ze één miljard in de casino's.
~Einde~
2016, 11 jaar
Groep 8 / 6e leerjaar
JE LEEST
Mijn Verhaaltjes van Vroeger
HumorDe verhaaltjes in dit boek, heb ik geschreven toen ik klein was. ~Punk_Girl_2005 Hoogste rang: #266 in Humor (09-04-18) #7 in Kind (24-05-18)