Добре. Винаги съм имал някаква представа за нещата и тя колкото и бегла да е, обикновено е правилна, но има моменти просто, в които всичките ми представи са напълно грешни. Така де. Какъв е този тест?! Какво е това чудо?!
____________________________________
30 минути по-рано:Тестът щеше да дойде всеки момент. Той имаше картинки на хора с техните професии. Задачата ми беше слушам записа и да попълня празните полета. Единственият проблем беше, че аз никога не съм слушал текстове на запис и после да ги разбирам. Никога. Това което съм учил 4 години нямаше абсолютно никакво покритие тук. Едва-едва отговорих на по-малко от половината.
Излязох от стаята. Отидох в офиса при баща си и много се притеснявах за резултатите си. Дойде и проверяващата жена и каза, че съм изпълнил половината от теста. На нея ѝ се стори добре, но аз се почувствах зле. Казаха че ще ме сложат в малко по-високо ниво. Часовете ще ми бъдат в понеделник и сряда от 10:00 до 12:40.
____________________________________
2 дни по-късно:Днес е първият ми час и баща ми реши да ме заведе за първия ми урок. Бях отишъл 15 минути по-рано пред сградата. Баща ми го нямаше и трябваше сам да се справям. Отворих вратата за втори път и погледнах фоайето за втори път. То е беше обсипано със схеми, рисунки и фигурки от пластелин. Имаше и много плакати и изготвени проекти. Не знаех какво да правя и затова седях в единия ъгъл. Чувствах се в напълно непознати води, които ще трябва да изследвам за известен период от време.
По едно време жената от офиса ме забеляза и дойде при мен. Заедно с нея, свихме вдясно по коридора и ме заведе до една стая точно в дъното на коридора, преди където коридорът се изкривява наляво.
Там тя ме остави и вратата остана отворена. Стаята беше голяма. Беше много уютна и сякаш беше жива от всичките постери и рисунки. Срещу вратата имаше един огромен прозорец по цялата дължина на стената. Там аз бях единствен. Нямаше никой друг.
В стаята бяха подредени тъмно боядисани чинове в "U"- образна форма. Дъската, за разлика от тази в училище беше интерактивна и на нея от проектора се виждаха много папки и файлове. Щяхме да учим така. Сигурно ще е много забавно.
Реших да седна на втория стол от лявата страна на U-образната форма, до вратата. Седнах да чакам и видях на дъската, че има 12 минути до началото на часа.
По едно време дойде едно момиче с кестенява коса и тъмно кафеви очи в стаята.
Тогава дойде пак жената от офиса и ни запозна.
- Valley, this is Viktor. And Viki this is Valley.
(Вали, това е Виктор. И Вики това е Валя.)
- Hi, my name is Valentina.
(Здравей, казвам се Валентина.)
- My name is Viktor.
(А аз - Виктор.)
Тогава тя седна срещу мен от дясната страна и извади скицник за рисуване. Тя беше много красива, много мила и възпитана. Влюбвах ли се? Не, Не може да си харесвам първия срещнат. Не. Не става така. А ако пък е и по-голяма от мен. После много не си говорехме и затова аз се чудех какво да правя.
По едно време дойде и едно момче, което седна точно до мен. Носеше униформата на МГ, което ми подсказваше, че е доста умен.
- Здрасти. Аз съм Митко. - каза той учудвайки ме че ми говореше на български, защото не знаех дали мога.
- Приятно ми е. Аз съм Виктор.
Тъкмо щях да го попитам още нещо, но тогава влезеоха още две момчета. Казваха се Бобо и Сашо. После влязоха 4 момичета: Феодора, Дария, Калина и Маша. Много хора бяхме. После когато остана една минута, влезе и госпожата. Тя беше с руса на къдрици коса и очила.
- Hi, guys. I want to introduce myself and to understand who are you. So, I'll give you one sheet of paper.
(Здравейте деца. Искам да ви се представя и да разбера кои сте вие. Така че, ще ви дам едно листче.) - каза тя и ни раздаде по едно листче.
- First I'm Ms. Didi. And I'll be your teacher in this level M3.
(Първо, аз съм госпожица Диди. И аз ще бъда вашият учител в това ниво M3) - представи се тя написвайки името си с главни букви подредени в една колона, правейки нещо като кръстословица.
- Didi, like stupid.
(Диди, като глупав.)
stupiD (глупав)
Interesting (интересно)
Dictionary (речник)
gIft (подарък)
- So, on your paper write your names and make crossword like mine on the board.
(На вашите листчета си напишете имената и направете кръстословица като моята на дъската.)Честно казано, аз не разбирах почти нищо от това, което ни казваше госпожата. Но после схванах и моята стана ето така:
Voice (глас)
lIght (светлина)
arChaeologist (археолог)
naTure (природа)
boOks (книги)
Rocket (ракета)
Това обаче беше само лесното. Чувствах се много зле спрямо другите, защото едва, едва разбирах какво ми говорят и това много ме притесняваше. Питах често Митко за разни неща как са на английски, но на моменти той малко се изнервяше.