Човекът и природата. Колко хубав предмет. Някой ден ще се раздели на 3 отделни науки: Физика, Химия и Биология. Човекът и природата ми е бил любимият предмет още от 4 клас. По него много се старая и оформям всеки един урок на 1 страница голям формат на тетрадката, а само 2 урока ги бях изкарал по 2 страници миналата година.
Много ме увличат природните науки, главно заради един раздел от Физиката. Като разгледах учебника за 5-и клас ми се стори доста интересен, защото имаше и малко астрономия - любимият ми раздел от физиката.
Защо обаче харесвам астрономията? Интересът към астрономията ми се зароди, когато бях на 7 години. Един ден аз и семейството ми отидохме в ресторанта "Rapongi". Баща ми, взе нещо в ръка и изчака да седнем. Тогава той постави на масата една дебела книга. Книгата не беше каква да е, а книга за Космоса. На лицето и пишеше "Големият атлас на Вселената". Отпред имаше много нарисувани планети. Умирах си от любопитство и като едно вълнуващо се дете разгледах картинките на планетите и Слънцето (тогава не можех да чета много добре), които ми се сториха изключително интересни. Научих всичките имена на планетите и температурата на повърхността на всяка от тях.
След като разбраха, че книгата ми хареса, започнаха да ми купуват още и още и разбрах един от може най-интересните въпроси за Вселената, а именно: Големият взрив, разширението на Вселена, краят на Вселената.
Първият раздел беше "Физични явления". В него имаше само 4 урока астрономия, които лично на мен ми бяха прекалено малко, така че нямах големи надежди, че ще учим предимно астрономия. Имаше урок за гравитацията и за откриването ѝ от Исак Нютон. Имаше урок също за Луната, Слънчевата система и за изследването на Вселената.Не знаех каква госпожа ще ни се падне, но исках да е добра и да обяснява добре. Така и стана. Тя се казваше Дияна Танчева. Още влизайки в нашата класна стая, тя беше много усмихната, заредена с много положителна енергия. Винаги отговаряше на нашите въпроси. Говорехме си по-подробно за уроците и за интересни факти и проучвания свързани с тях, празни приказки от време-навреме, но винаги си научавахме уроците отлично. Ако оставаше време в края на часа играхме бесеница. Имаше обаче едно условие. Думите трябва да са свързани с предметът.
Водеше ни в кабинета по физика и ни показваше най-различни предмети като колби, епруветки и правеше с тях някакви интересни опити.Обичам човекът и природата и винаги ще остане така, независимо, че ще се раздели на 3 отделни предмета.
Днес ще започнем с първия раздел "Физични явления". Отворих учебника на първия урок и видях темата "Гравитация и Космос".
Госпожата ни беше казала да си вземем тетрадки голям формат, защото сме щяли да имаме нужда от речник, който заема около 6 см.
Аз накарах леля ми тази сутрин да ходим в книжарниците на улица Чаталджа, където накрая одобрихме една тетрадка. Тя беше с лицето на една лисица. Виждаха се нейните големи жълти очи и пухкавата оранжева козина. Много хубава на вид. Вкъщи я сложих в една подвързия и вече бях готов.
Госпожата днес беше също много позитивна и влезе бавно изчаквайки да утихне шумът, създаден от нашите провиквания и гоненици.
- Добър ден! - каза госпожата.
- Добър ден!
- Сядайте!
- Госпожо, проверихте ли контролните? - попитахме ние.
- Да. Сега ще ви ги върна.
_________________________________
Гравитация - свойство на телата да се привличат помежду си.
____________________________________
Това записах в полето и продължих с плана.