5 :•) fight

446 34 0
                                    

Lisa sudah sampai di sekolah . Dia dalam perjalanan ke kelas .
" Lisa!!!! " Lisa terkejut apabila namanya dipanggil. Dia melihat Yerin berlari ke arah dia. " Kau nak tahu tak? Kelas kita tengah kecoh!
Jungkook dengan seorang lelaki tengah bergaduh! " Terang Yerin . " Waeyo! "
Lisa berlari ke kelas . Yerin tergamam apabila Lisa berlari dengan pantas ke kelas.

                            •Next•

Satu penumbuk hinggap di muka Jungkook . " Ini akibat sebab kau pukul aku " jerit lelaki itu . Jungkook mengelap kesan darah di bibirnya. Dia mencekak kolar lelaki itu.
" Aku hanya pertahankan dia ....kau yang gila Mingyu" balas Jungkook . 
Mereka berbalas tumbukan.Baju mereka penuh dengan darah .Muka mereka penuh dengan Luka
" Jungkook! Hajima! " Jerit Lisa. Jungkook terkedu dengar suara Lisa .
Mingyu mengambil kesempatan itu untuk menumbuk muka Jungkook. Lisa berlari ke arah Jungkook dan penumbuk Mingyu telah melekat pada mukanya. Lisa rebah ke tanah dengan darah yang mengalir keluar dari hidung dan bibirnya. Mingyu terkejut dengan tindakan Lisa " Lisa! awak okey! saya tak berniat nak tumbuk awak " ujar Mingyu

                            •Next•

"Kenapalah kau bodoh sangat nak halang jantan tak guna tu tumbuk muka aku! Aku lelaki lah Lisa! Aku boleh tahan! " marah Jungkook. Dia membawa Lisa ke bilik rawatan selepas kejadian di kelas tadi. Lisa hanya mendengus dan mengeluh lemah. " Aku hanya nak stop kan pergaduhan korang! Aku tak sangka lak jadi cam ni ...." balas Lisa.
"Auchh! " jerit Lisa apabila Jungkook menuam luka di bibirnya.
" Sakit ker? Sorry " pinta Jungkook.
Lisa hanya memandang sahaja Jungkook merawatnya. Tiba-tiba Jungkook bersuara " Aku tak suka tengok kau luka dan darah-darah macam ini " Lisa terkedu . Mata mereka berdua bertentangan untuk masa yang lama. Jungkook menghampiri mukanya ke wajah Lisa. Gayanya seperti dia mahu mencium gadis cantik di depannya itu. Lisa hanya menutup mata .

                              •Next•

Tiba-tiba pintu bilik rawatan itu dibuka dari luar. Mereka berdua terkedu . Lisa melihat Mingyu berada di muka pintu itu . " Yaa! Mingyu ! kau buat apa datang sini! kau nak tumbuk dia lagi ker ? " jerit Jungkook. Jimin menggeleng " Aku hanya nak lawat dia sebab aku dah tumbuk dia " Jawab Mingyu. Lisa hanya tersenyum mendengar kata-kata lelaki itu  . Dia suka perangai Mingyu yang pandai menawan hati perempuan. " Masuklah Jimin! " panggil Lisa sambil melambai-lambaikan tangannya . Jimin berlalu masuk. " Jungkook! boleh berikan kami waktu sebentar " Jungkook terkejut mendengar Lisa berkata sebegitu. Dia mengeluh dan berlalu keluar . " Mingyu! kau jangan buat macam-macam dekat dia ! Arraso? " ucap Jungkook . Mingyu hanya tersengih.
  
                           •Next•

" Mingyu? awak dengan Jungkook bergaduh sebab apa ? " tanya  Lisa. Mingyu tergamam kerana ingatkan Jungkook telah memberitahu hal sebenar kepada Lisa .
" tak ada apa-apa lah Lisa . Biasalah hal budak lelaki . " bohong Mingyu. Lisa hanya mengangguk. Suasana menjadi sunyi sepi. Tiba-tiba Jimin bersuara
" Lisa? Mianhae sebab saya tertumbuk awak .. Sumpah! saya tak tersengaja " jujur Mingyu  dengan muka baby face nya " Omo! Omo! Gwaencanayo ! Aku okey jer lagipun aku kuat!" Jawab Lisa dengan bertenaga . Bilik rawatan itu riuh dengan gelak tawa mereka . " Lisa? apa kata rehat ni saya belanja awak makan sebagai tanda saya minta maaf ? " pinta Mingyu . Lisa hanya mengangguk dan tersenyum .
" Nae! "













Jimminie ! Jungkookie ! kenapa bergaduh? Hahahaha , dalam kesempatan ni author nak minta laa mana yang ade ig tuu follow laa ig author @blqsputeri oky?💙😍muah muah muah!

LovetearsWhere stories live. Discover now