10 :•) Love Admit

404 34 1
                                    

di belakang  bangunan sekolah ,

" So, Lisa sekarang ni kau nak buat apa? kau nak berhenti sekolah ker ? " tanya Jungkook. Lisa mengeluh.
" Aku tak tahu lah. Aku tak boleh tanggung perbelanjaan aku " terang Lisa. Jungkook mengangguk tanda faham akan keadaan sebenar Lisa dan tiba-tiba satu idea menerjah masuk ke dalam otaknya .
" Lisa! aku ade idea! "

                              Next•

" series laa Jungkook! kau ni main-main laa..aku tak nak menyusahkan kau pulak " tanya Lisa untuk kepastian . Jungkook mengangguk
" Aku series Lisa ! aku tak main-main lagi-lagi dengan kau dan kau tak menyusahkan aku pun sebab kau kan girlfriend aku sekarang " terang Jungkook sambil tersengih kecil . Terbeliak mata Lisa mendengar ayat
" kau kan girlfriend aku sekarang " . Lisa memandang Jungkook . " Bila masa aku jadi girlfriend kau hah pervert? " tanya Lisa . " sejak kau balas ciuman aku dalam kelas tadi " jawab Jungkook sambil tersenyum nakal . " Lisa...aku sukakan kau " kata Jungkook . Lisa terkedu. Suasana menjadi sepi seketika . Mereka cuba berhubung dengan mata mereka .
" Dahlah Jungkook ! jaga main-main ...jom masuk kelas...waktu rehat dah habis " ajak Jungkook . Lisa terus berlalu pergi kerana wajahnya sudah naik merah-kemerahan.

                            Next•

Jimin melihat Lisa berlalu masuk ke dalam kelas. Dia terus menghampiri Lisa. " Lisa? " panggil Jimin . Lisa berpaling ke jimin. " waeyo Jimin ? "
" saya nak minta bantuan awak sikit..
kan pertandingan menari dah nak dekat jadi saya tak tahu nak beli baju apa so saya nak minta pendapat awak ..boleh tak? " tanya Jimin bersungguh-sungguh. " Ofcourse Jimin! kita kan kawan !  jawab Lisa dengan menunjukkan ibu jarinya .
" kalau macamtu balik sekolah ni tunggu saya...saya nak bawa awak pergi shopping mall untuk beli baju...nanti saya ajak Jungkook sekali. " pinta Jimin. Lisa mengangguk setuju . Jimin berlalu pergi ke mejanya .

                            Next•

Kring! Kring!

"Yerin! aku kena pergi mall dengan Jimin dan Jungkook  jap sebab dia nak minta aku pilih pakaian untuk dance competition nanti .... " terang Lisa .
" Dengan Jimin dan Jungkook " ucap Yerin . Lisa mengangguk. Yerin membuat muka tidak percaya lalu lantas Lisa mencubit pinggang kawannya itu . Ouchh! Yerin mengadu kesakitan. "Lisa? dah boleh pergi ker?" tanya Jimin . Lisa terkejut kerana tiba-tiba disergah Jimin . Lisa hanya mengangguk tanda dia sudah bersedia untuk pergi. Lisa melambai kawannya sambil berlalu keluar dari kelas.

                              Next•

"Lisa? warna hitam atau putih " tanya Jimin sambil menunjukkan  T-shirt yang berjenama adidas itu . Lisa memikir buat seketika. "Saya rasa warna putih sebab biar transparent sikit baru nampak abs " terang Lisa sambil tergelak kecil . Jimin tergelak juga . " Abs? mana awak tahu saya ade abs ? " tanya Jimin . "Haritu waktu dance practice kan and  awak kan tarik baju awak sedikit ke atas ...so nampaklaa " jawab Lisa . Jimin mengangguk faham . " So saya pilih putih laa as you suggest " cadang Jimin . Jungkook yang melihat situasi itu menjadi rimas. Dia kemudian mencapai sehelai T-shirt putih dan mengajak Jimin bayar di kaunter. Jimin hanya menurut.

                              Next•

" Lisa? awak nak minum apa? " tanya Jimin . Mereka singgah di kedai yang menjual minuman selepas penat bershopping tadi . "Bagi saya satu americano yer " pinta Lisa pada pelayan tersebut . " Saya juga yer " kata Jimin. Jungkook pun order air americano .Selepas mendapat minuman yang diorder , mereka mencari tempat duduk .Lisa menghirup air itu dengan laju sekali.
Dia tidak kisah akan bunyi yang terjadi akibat sedutan itu . Jimin tergelak kecil melihat telatah Lisa yang comel itu .
" Haus betul awak yer " kata Jimin . Lisa mengangguk dan tersenyum .
" memalukan betul lah ! " ucap Jungkook . Lisa terkejut mendengar ayat yang lancar keluar dari mulut Jungkook Mwo? Sukahati akulah nak minum macam mana!" balas Lisa .
Jimin hanya tergelak kecil melihat pergaduhan mereka.

                               Next•

" Thanks Jimin.. " ucap Lisa sambil nelambaikan tangan dan berlalu pergi. Jimin hanya memandangnya dan membalas lambaian Lisa.



.

Sorry kalau cerita tak macam yang korang expectkan..Vote yer⭐❤

                           

LovetearsWhere stories live. Discover now