9 :•) tears feat first kiss

448 36 1
                                    

" Cikgu Park " panggil seorang guru wanita yang datang ke kelas Lisa pada hari itu . " Sila masuk! ada apa yer Cikgu Kang ? " jemput Cikgu Park .
" Saya nak berjumpa dengan Bae Lisa sebentar " pinta Cikgu Kang . Cikgu Park hanya mengangguk . Lisa berlalu keluar dari kelas dan berjumpa dengan Cikgu Kang . " Cikgu? cikgu panggil saya? kenapa yer " tanya Lisa . Raut wajah Cikgu Kang berubah. Lisa pelik dengan perubahan wajah Cikgu Kang . " Lisa? saya harap awak kuat yer .. Omma dan Appa awak...mereka kemalangan langgar lari dan .... " belum sempat Cikgu Kang menghabiskan ayat Lisa sudah teresak " Cikgu! Ni gurauan je kan ! saya baru jumpa diorang pagi ni ! diorang sihat jer ! " Cikgu Kang meredakan Lisa . Dia turut simpati keatas kejadian itu .

                               •Next•

" Lisa? kuat yer! aku always ada dengan kau "pujuk Yerin . Dia terus datang ke kubur apabila mengetahui yang omma dan appa Lisa sudah selesai dikebumikan . Jimin dan Jungkook juga datang dan begitu juga dengan Cikgu-cikgu yang mengajar Lisa. Semua orang berlalu pulang. Tinggallah Lisa seorang di kubur itu .
" Omma! Appa! kenapa tinggalkan Lisa sorang-sorang...Lisa sunyi nanti ...takde sape nak gurau dengan Lisa , Lisa tak de sapa nak Cium sebelum pergi ke sekolah ...Lisa takde sapa nak peluk lagi " esak Lisa . Dia sungguh terkejut mendapat berita itu.

                            •Next•

keesokan di sekolah,

" Lisa? awak nak berhenti sekolah? tapi kenapa ? " tanya pengetua sekolah seni itu . Dia sungguh terkejut apabila Lisa ingin berhenti sekolah sedangkan dia pun sudah tahu tentang kematian omma dan appa Lisa. " Mianhae puan , saya tak boleh sambung sekolah sebab saya tiada wang untuk menampung perbelanjaan saya ....jadi saya perlu kerja untuk membayar sewa rumah dan membeli keperluan rumah ....saya harap puan faham " Terang Lisa. Lisa pun sebenarnya tidak sanggup untuk berhenti sekolah. Dia sayang akan sekolah itu . Pengetua sekolah itu faham dan tidak dapat menolaknya .
" Saya akan simpan surat ini sampai esok..saya tak akan cop...saya nak awak fikir-fikir lagi " ujar pengetua itu . Lisa menggangguk dan meminta diri.

                            •Next•

" Mwo!? berhenti sekolah ? " tanya Yerin kepada Lisa. Lisa hanya mampu mengangguk dan mengeluh kecewa .
" tapi kenapa Lisa? " esak Yerin .
"Aku tak de duit nak tambung perbelanjaan sekolah , aku perlu kerja untuk membayar duit sewa rumah... " terang Lisa . Lisa memandang kawannya yang sudah mula menangis . " Omo! Omo! dah tak conel dah kau bila menangis " pujuk Lisa .

                             •Next•

Kring! Kring!

Semua murid berjalan keluar untuk mengisi perut mereka termasuk Yerin. " Lisa? kau tak makan? " tanya Yerin . Lisa menggeleng dan menyuruh Yerin pergi makan kerana risau kawannya itu akan kelaparan. Lisa hanya melihat kawannya berjalan keluar . Dia masih teringatkan ibubapanya tanpa sedar dia mengalirkan air mata dengan deras. Jungkook memerhati Lisa sahaja daripada belakang kelas. Sesungguhnya dia pun sedih melihat Lisa . Jungkook berjalan ke meja Lisa.
" Nah! lap air mata tu " terang Jungkook sambil menghulurkan tuala kecil . Lisa mengeleng dan menolak . Jungkook mengeluh lalu dia menolak dagu Lisa agar memandangnya dan lalu dia mengelapkan air mata Lisa .
Mata mereka bertentangan berikutan dengan jantung yang berdegup kencang.

                          •Next•

"kau tak boleh banyak nangis! nanti tak comel laa Lisa " pujuk Jungkook. Lisa lantas mencubit bahu lelaki tampan disebelahnya itu . Hatinya terusik dengan tindakan Jungkook. Lisa tergelak apabila Jungkook mengadu kesakitan .
" Jungkook.. " . Lelaki itu terkedu apabila tangannya digenggam oleh Lisa . Dia memandang gadis itu .
" Gomawoyo kerana buat aku tersenyum! " sambung Lisa dengan senyuman . Jungkook tergelak kecil .

                         •Next•
.

Tiba-tiba hatinya dipanah petir apabila tiba-tiba Lisa mencium pipinya . " kau jangan salah faham yer ! ciuman itu.... " kata-kata Lisa terpotong apabila bibirnya dan bibir Jungkook bersatu. Lisa terkedu . Jungkook memeluk pinggang Lisa agar rapat dengannya sehingga hidung mereka bersentuhan . Jungkook kemudian mendalamkan ciuman mereka . Lisa hanya memejamkan mata . Dia memang terkejut dengan ciuman itu tapi dia tidak sanggup untuk  meleraikan ciuman itu .Jungkook tersenyum dalam ciuman itu kerana Lisa membalas balik ciuman itu .  Adakah ini cinta atau simpati?.

                            Next•

Jungkook meleraikan ciuman .
" Yaa! itu first kiss aku! ...senang yer kau curi " marah Lisa . Jungkook memandangnya dan berbisik di telinga Lisa  " So,Kau milik aku sekarang  " . Lisa terkedu dan wajahnya sudah kemerah-merahan . Lisa mencubit bahu Jungkook dan berlalu pergi .Jungkook tergelak kecil .













Jungkook curi first kiss Lisa!😭
Kenapa tak nak curi author punya first kiss😭😭Hahaha~ Omo! Omo! Author dah start berangan luar kotak👼vote bebanyak oky

LovetearsWhere stories live. Discover now