8 :•) Crazy love

382 27 1
                                    

" Lisa? semua dah siap ker? " tanya Jungkook . " Lisa? kau okey "
tanya Jungkook selepas melihat gadis di depannya itu menangis . Lisa menggeleng " aku just teringatkan kawan aku yang dah pergi tu " tangis Lisa . Jungkook menggeleng dan tersenyum kerana hatinya terusik dengan kelakuan Lisa . " asyik pikir kawan kau je ! aku? kau tak nak  pikir pula ! " jerit batin Jungkook. Melihat Lisa tidak berhenti menangis , Dia menarik gadis genit didepannya kedalam pelukannya . Lisa sedikit terkejut dengan pelukan itu namun dia percaya itu hanyalah untuk melegakan hatinya tapi kenapa hatinya berdebar-debar?.

                          •Next•

" Jungkook! terima kasih yer kerana hantar anak kami pulang ke rumah " ucap Puan Bae . Selepas discharge , Jungkook terus menghantar Lisa pulang ke rumah. Jungkook hanya mengangguk sahaja kata-kata Puan Bae . Dia memandang Lisa dan bibirnya mengukirkan senyuman . Lisa membalas senyuman itu dengan penuh ikhlas .

                              •Next•

Jungkook berbaring di katil sambil mendengar lagu Eyes Nose Lips By Taeyang dan tiba-tiba otaknya diterjah masuk oleh bayangan Lisa. Senyumannya ,matanya , bibirnya ,lehernya ,hidungnya....
semuanya membuat Jungkook tersenyum . "Gila! kenapa aku terpikir kan dia ?" jerit Jungkook .
Betul! Nampaknya lelaki yang bernama Jeon Jungkook ini telah mula menyukai gadis cantik yg bernama Bae Lisa itu.

                            •Next•

Cuti sekolah sudah berakhir.
Semua murid sudah kembali ke sekolah termasuk Lisa dan Jungkook . "Omma! Appa! Lisa pergi dulu " ucap Lisa sambil mencium dan memeluk mereka berdua . Entah kenapa hatinya berat untuk meninggalkan ibu bapanya pada hari itu .
                         
                            •Next•

Di dalam kelas,

" Yerin! macam mana percutian kau?"
tanya Lisa . Yerin tersenyum dan menunjukkan ibu jarinya . Lisa turut tersenyum . " kau pulak macam mana Lisa? dah sihat ker? doktor kata apa ? jjinja mianhae aku tak dapat jemput kau sebab aku pergi bercuti ...mianhae " pinta Yerin . Lisa hanya mengangguk kefahaman. Dia pun tak nak menyusahkan Yerin . Lisa melihat Jungkook di belakang kelas dan mengukir senyuman di bibirnya dan memberi tumpuan ke hadapan kelas apabila Cikgu Park sudah masuk ke kelas . "Gila! dia senyum dekat aku ker ? tak mungkin! aishh! " jerit batin Jungkook . Namun , dia menganggapnya sebagai ucapan terima kasih daripada Lisa kerana dia telah menjaga gadis itu di hospital lalu. Tanpa sedar...bibir Jungkook mengukirkan senyuman.













Nampaknya seperti ade seseorang telah mencuri hati suci Jungkookie kita 😵💙Yeah! Lalisa! Author akan publish more lagi so stay tune with author oky✌Saranghaeyo reader😘

LovetearsWhere stories live. Discover now