Bab 13💋

398 28 0
                                    

Mereka berdua sampai ke sekolah selepas 15minit perjalanan.
Mereka berjalan masuk ke sekolah .
Jungkook mendahului Lisa dihadapan. Jungkook menyedari Lisa tidak ada di sisinya. Dia lantas menoleh ke belakang. Dia melihat Lisa berjalan dengan perlahan . Jungkook mula membuat muka jengkelnya . " Yaa! jangan jalan macam kura-kura lah " marah Jungkook. Dia mengenggam tangan perempuan itu agar jalan lebih cepat.
Kenapa jungkook pimpin tangan.. perempuan tu? ..
Jungkook aku punya? ..
yaa! jungkook aku punya ...
siapa perempuan tu? ...
gedik betul  siap pegang tangan..

itulah antara ayat yang dikeluarkan dimulut perempuan -perempuan yang melihat kejadian itu. Lisa menyedari dirinya dipandang oleh orang lain.
Dia melihat tangannya masih di dalam genggaman erat Jungkook.
" Yaa! Jungkook? perlu ker kau genggam tangan aku lagi ...semua orang pandanglah...lepaslah! " pinta Lisa. " Taknak! biarlah diorang pandang! jadi tak de siapa akan pikat kau " balas Jungkook dengan selamba.
"Mwo?! " Lisa hanya mampu menggeleng.

                             ❤❤❤

Cikgu Song berlalu masuk ke dalam kelas. Lisa dan Jungkook berborak rancak memandangkan diorang berdua ialah tablemate. Pelajaran hari itu dimulakan dengan jayanya. Jungkook dan Lisa rancak berborak tanpa memberi tumpuan pada apa yang diajar Cikgu Song .
" Lisa! Jungkook! rancak betul kamu berdua berborak yer! kalau bercinta diluar sekolah yer? " perli Cikgu Song.
Mereka berdua terdiam dan terus menumpukan perhatian.
" Baiklah! kamu semua sudah faham ? " tanya Cikgu Song. " Nae! "
" Hah, sebelum saya terlupa .... Jimin , Jungkook dan Lisa jumpa saya sebentar diluar kelas" pinta Cikgu Song. Mereka bertiga berlalu keluar dari kelas dan berjumpa Cikgu Song.

                            ❤❤❤

"kenapa cikgu? " tanya Lisa.
"Baiklah ,saya nak minta maaf dulu...
kamu tahu kan minggu depan ada perhimpunan dan ada persembahan disediakan tapi orang yang sepatutnya membuat persembahan tidak dapat hadir sebab ada masalah kesihatan , jadi saya daftar nama kamu bertiga dalam persembahan mingu depan." terang Cikgu Song. Mereka bertiga terkejut dengan apa yang dikatakan oleh Cikgu Song.
" Mula-mula sekali kamu bertiga akan buat tarian solo ,kemudian tarian bertiga dan last sekali tarian duet. " ujar Cikgu Song. " Siapa akan buat tarian duet? " tanya Cikgu Song.
Jimin mencadangkan Jungkook dan Lisa. Cikgu Song turut bersetuju .
" Jadi semuanya sudah okey yer? baiklah terima kasih bebanyak " kata Cikgu Song lalu berlalu pergi.

                          ❤❤❤

" Macam mana nii korang? aku takut lah nak buat persembahan lagi-lagi solo " tanya Jimin. Mereka bertiga berjumpa sewaktu rehat untuk memilih lagu bagi tarian mereka.
" Ya! Jimin! relaks laa ! kau bukannya tak pandai menari pun..pandai kan so jangan takut " ucap Jungkook. Lisa juga bersetuju dengan apa yang Jungkook katakan. " Jom kita tentukan lagu untuk persembahan kita ... " cadang Lisa. Mereka bersetuju.

Persembahan Solo :
•Jimin = chorus  Fire By BTS
Jungkook = chorus Blood, Sweat                                   and Tears  By BTS
•Lisa = Chorus As If Its Your Last By
              BlackPink

Persembahan Bertiga :
•Up And Down By EXID

Persembahan duet :
Beautiful by Crush

Selesai berbincang lagu , mereka berjumpa dengan Cikgu Song untuk memberitahu lagu yang mereka pilih.
"Jimin! Lisa! hari ini berlatih menari dekat rumah aku oky ? " arah Jungkook. Lisa dan Jimin hanya menurut sahaja.

                             ❤❤❤

" Hey Lisa! " tegur Mingyu apabila melihat gadis itu berjalan-jalan sorang-sorang di kawasan sekolah itu . Lisa tersenyum. " Mana Jungkook?selalukan awak berkepit dengan dia? " tanya Mingyu . " Mwo? berkepit? gila ker aper? " tanya Lisa kembali. Mingyu tergelak kecil . Lisa mencuit bahu lelaki sasa disebelahnya itu. Mingyu mengaduh kesakitan apabila cubitan Lisa semakin kuat . " Lisa? awak ni Hulk ker? kuatnya awak cubit!! Ouchh! "
Jungkook yang melihat situasi itu menjadi cemburu.

                             ❤❤❤

"Yerin? " panggil Lisa. Yerin memandangnya dengan muka lesu.
" Yerin? kau okey ker? kenapa muka kau nampak pucat? " tanya Lisa.
" Yerin!!! " jerit Lisa apabila melihat gadis genit itu pengsan dihadapannya.
" Yerin!!! kau kenapa nii "

                            ❤❤❤

" Jjinja? tak percaya aku!! " tanya Jimin terkejut. Lelaki dihadapannya itu hanya mengangguk. " Aku nak tolong dia jer....Jiminnie . " balas Jungkook. Jimin tersengih . " Ker...
kau suka dia Jungkook? " .
Jungkook menelan perit air liurnya.
" Ya!! Jimin!! takkan lah aku jatuh cinta dekat perempuan tuu...apa yang dia ade? " bohong Jungkook sedangkan dia memang sudah mulai menyimpan perasaan pada Lisa.
" Yelah tuu? Aku tengok Lisa tu cantik,kurus,baik,comel...hmn takpelaaa...kalau kau taknak dia , biarlah aku je yang ambik dia " ucap Jimin. Jungkook lantas mencubit bahu kawannya itu . Jimin mengaduh kesakitan. Jimin tahu yang kawannya itu sudah mulai menyimpan perasaan pada Bae Lisa. Dia hanya menggeleng
sahaja.

                           ❤❤❤

" Kawan kamu ini hanya kurang makan sahaja dan dia.......mengandung 3minggu "

Tergiang-giang lagi kata-kata doktor perempuan yang merawat Yerin selepas Lisa membawa gadis itu bilik rawatan sekolah.

Lisa melihat sahaja sekujur tubuh yang sedang lena tidur di atas katil itu . Dia mengeluh kecil. " macam mana boleh jadi macamni Yerin? " .
"Lisa? " panggil Yerin.

                           ❤❤❤

" Kau nak apa jumpa aku ni? " tanya Jungkook . Lelaki dihadapannya itu mengajak Jungkook ke belakang sekolah sewaktu rehat tadi.
" Aku dengar Lisa tinggal serumah dengan kau? betulker? " tanya Lelaki itu. Jungkook mengangguk sambil
tersenyum bangga. " kalau macamtu,disebabkan dia tinggal dirumah kau so aku nak minta kebenaran kau. " pinta Mingyu.
Jungkook hairan. " Kebenaran aku ? "
Mingyu mengangguk.

LovetearsWhere stories live. Discover now