3 :•) Pervert

551 40 0
                                    

"Terima kasih semua kerana berusaha hari ini! kamu semua boleh pulang " kata Cikgu Song . Mereka semua berlalu pergi. "Lisa! " jerit Jimin .  " waeyo? " tanya Lisa. "Awak sungguh hebat menari dan saya sungguh tertawan dengan tarian awak! super dance " Lisa tergelak kecil dan mengucapkan terima kasih lalu berlalu pergi. Situasi itu merimaskan Jungkook. Sedangkan Jungkook juga tahu bahawa Lisa memang  penari yang hebat dan sempat memuji Lisa ketika dia sedang menari didalam hatinya.

                             Next•

Lorong  yang sunyi itu hanya diterangi dengan lampu jalan sahaja. Lisa melihat sekeliling . Disebabkan hari itu dia terlewat balik kerana ada latihan menari jadi hari sudah semakin lewat malam . Ketika lalu di lorong itu, dia ternampak sesuatu. Hatinya mula menyumpah seranah tentang sesuatu yang dia ternampak. Tiba-tiba tangannya direntap seseorang sehingga dia terjatuh terjelopok ke lantai koridor asrama tersebut.  " Ughh!" keluh Lisa.
Lisa melihat lelaki itu semakin menghampirinya .  Dia terkejut kerana melihat lelaki itu memegang sebilah pisau . Lisa mengundur diri kebelakang namun pergerakan terbatasnya akibat dinding di belakangnya menjadi penghalang. Lelaki itu menarik kolar Lisa supaya Lisa berdiri. Lelaki itu mendonggakkan dagu Lisa supaya melihatnya. " Yaa! lepaskan saya ! kau ini siapa  ! " bentak Lisa.
Lelaki itu hanya tersengih ngeri " kau nampak lebih cantik dari dekat " . Lisa takut dengan muka lelaki itu .  Kau ni Siapa ? " Lisa terkejut apabila melihat lelaki itu jatuh terjelopok ketanah
"Bla sekarang! kalau kau tak nak mati" jerit Jungkook .Lisa ketakutan lalu rebah ke tanah. Jungkook menghampiri Lisa " Lisa? kau okey " tanya Jungkook. Sungguh jarak mereka terlalu dekat. Lisa memandangnya lalu mengucapkan terima kasih dan berlalu pergi . Jungkook hanya mengangguk.

                           •Next•

" Lisa? Awak okey ? " tanya Yerin apabila melihat Lisa hanya diam sejak kelas bermula. " Saya okey , cuma pening sikit " Jawab Lisa. Dia tidak mahu memberitahu Yerin tentang kejadian semalam kerana bimbang Yerin akan berasa takut. Jungkook hanya melihat Lisa dari belakang kelas. Jungkook berjalan menuju ke meja Lisa " Ikut aku! Sekarang " arah Jungkook. Lisa hanya kebingungan dan mengikut jejak lelaki di hadapannya. " Pasal kejadian semalam , Lelaki itu ade cakap apa-apa ker? " tanya Jungkook. Wajah Lisa berubah. " aku tak ingat " jawab Lisa . "Tak ingat? " tanya Jungkook . Lisa mengangguk .
" Kau kenal ke dia? " Lisa menggeleng.
" Kau ada luka ker semalam ? "
tanya Jungkook " tak de ...aku luka dekat Siku jer tapi tak teruk pun" ujar Lisa. Jungkook hanya memandang Lisa. Dia melihat muka Lisa mulai berubah pucat. " Lisa? kau okey? muka kau pucat ! " tanya Jungkook .
Tiba-tiba Lisa rebah ke tanah. "Lisa! "

                           •Next•

"kawan kamu ini hanya stress sahaja dan mungkin mengalami sedikit trauma " ujar jururawat sekolah tersebut. Dia membawa Lisa ke bilik rawatan di sekolah. Jungkook mengangguk dan mengucapkan terima kasih kepada jururawat.
"Maaflah! tolong tengokkan dia yer..saya ade hal. Kalau dia dah sedar tolong beri dia minum sedikit air " pinta Jururawat tersebut. Jungkook mengangguk tanda faham.











Siapa yang mengaku sebgai kekasih Lisa? kalau nak tahu , baca oky fanfiction nii yer....Sorry kalau story line pendek or tak berapa memenuhi cita rasa reader yer ..Vote bebanyak⭐💞

LovetearsWhere stories live. Discover now