Kring! Kring!Loceng rehat telah berbunyi.
Lisa mengemas barangnya lalu berlalu keluar tiba-tiba tangannya direntap oleh seseorang sehingga dia hampir terjatuh namun sempat ditangkap oleh seseorang. Lisa terkejut " Ya jungkook! kau dah kenapa tarik tangan aku " bentak Lisa.
"Minta maaf dulu .... baru aku lepaskan kau ! " Tegas Jungkook sambil mengetatkan lagi pegangnya ditangan Lisa. " Aku takkan minta maaf sebab kau yang salah! Lepaskan aku ! Sakit lah " Bentak Lisa sehingga hampir jatuhkan air mata . Jungkook melepaskan pegangnya dan mengeluh " dah pergilah sana! jangan nak menangis depan aku! " jerit Jungkook.
Lisa berlalu pergi " dasar gila punya budak ! "•Next•
"Lisa? termenung jauh nampak! " ujar Yerin iaitu kawan Lisa yg baru dikenalinya di sekolah baru itu. "takde apa-apalah , by the way , saya nak tanya Jungkook tu memang macamtu ker " tanya Lisa . Yerin tidak faham akan soalan Lisa " Macam aper ?" . " Buli? pervert? " ujar Lisa.
Yerin mengangguk faham. " Dia memang macam tu. Ayah dia ialah
director sekolah ini.So,dia boleh buat apa-apa jer sebab bapak dia akan backup dia tetapi dari side yang lain ...dia seorang yang hensem,berkarisma,pandai menari dan menyanyi....... " Lisa hanya membiarkan Yerin memuji lelaki yang menjengkelkan itu Dia langsung tidak kisah akan lelaki tu. " Yaa! Lisa! awak dengar tak apa saya cakap " Sergah Yerin. Lisa hanya mengangguk.•Next•
" Baiklah! untuk pengetahuan kamu semua akan ade pertandingan menari ...Jadi siapa akan wakil untuk bahagian menari? " Tanya Cikgu Song selaku cikgu menari disekolah itu .
Semua diam sepi. Tiada langsung yang mencalonkan diri. Cikgu Song mengeluh. " Baiklah! Jika tiada wakil saya akan pilih! Setakat ini prestasi yang baik ialah Jungook...jadi Jungkook masuk. " Jungkook terkejut
" Seterusnya Jimin dan akhir sekali saya hendak perempuan dan nampaknya hanya seorang perempuan sahaja yang mendaftar kelas menari iaitu Lisa! jadi kamu masuk! Kamu bertiga jumpa saya selepas sekolah " Lisa terkejut namun belum sempat dia tarik diri Cikgu Song sudah berlalu keluar dari kelas. Lisa mengeluh kecewa. Sebenarnya dia memang hendak menari tapi apabila mendengar nama Jungkook disebut terus dia jadi ragu-ragu untuk masuk.•Next•
Omma! Lisa balik lewat sikit sebab Lisa ade latihan menari . Omma dan Appa baik-baik tau.
~Lisa~Lisa selesai mengirim pesanan kepada ommanya kerana risau ommanya akan risau.
•Next•
" Baiklah! Lisa! Jungkook ! Jimin! kamu bertiga akan buat dance battle sebagai persiapan.Saya akan buka lagu its me pick me ( produce 101) .
Baiklah kita mula dengan Jungkook " ujar Cikgu Song. Jungkook mula menari dengan hebat. Cikgu Song tidak berhenti-henti memuji Jungkook . Lisa membuat muka jengkelnya. Giliran Jimin tiba, Jimin menari tidak kurang hebatnya daripadanya Jungkook. Cikgu Song memberhentikan muzik . Lisa terkejut kerana sepatutnya giliran dia untuk menari " Baiklah! disebabkan Lisa seorang sahaja perempuan jadi saya akan buka lagu Whistle.Silakan Lisa! " Lisa melangkah kedepan.Kepalanya ditundukkan kebawah apabila muzik bermula dia menari dengan penuh gaya dan seksi. Jimin mula tertawan dan teruja. Jungkook hanya mengendahkan sahaja . Dia juga tidak ambil peduli tentang gadis kacukan Thailand itu. Cikgu Song mula memuji-muji gadis yang cantik itu. "Bagus Lisa! sudahlah cantik...pandai menari pula " Puji Cikgu Song. Lisa hanya senyum tersipu. Jungkook menjadi rimas walhal dia juga tidak menafikan kecantikan Lisa. Kulit mulusnya, Hidung mancungnya , mata coklat nya dan bibir mungilnya. Semuanya boleh membuat lelaki tertawan.Makin best tak? sorry author memang tak pandai buat cerita...
jjinja mianhae reader . Kalau tak best atau ade yang kurang comment below okay and kalau korang suka jangan lupa vote yerr!!! Gamsahamnida💙😍
YOU ARE READING
Lovetears
Fanfiction" Yaa! Itu first kiss aku ! " #Lisa " So, kau milik aku sekarang " #Jungkook