Hyunmin termenung di kaunter cafe dimana tempat dia bekerja . Masih lagi memikirkan kejadian malam tadi .
" macam mana aku boleh tidur kat dalam bilik ? Rasanya lepas pergi dapur...aku pergi kat sofa ..then aku tertido " Dagu dipicit perlahan sudah seperti seorang penyiasat .
" Ahh molla molla mungkin tidur berjalan kot " Kepala digeleng be erapa kali . Sudah malas mahu memikirkan lagi . Tidak mungkin makhluk....
" Min !!! Kenapa ni ? Tadi mengelamun lepas tu tiba² geleng kepala..waeyo ? " Soal Taeyeon dengan sergahannya .
" Mana ada ! Ishh kau ni buat terkejut aku je !! " Hyunmin mengurut dadanya tanda terkejut . Nasiblah tak mati terkejut dia ketika itu .
" Elelelelelelele .....pikir namjachin lah tu...kau ni bukan nak bagitahu aku kan ? Okey ni lah kawan zaman sekarang . Asyik nak berahsia je !!! Merajuklah !! " Taeyeon sudah membuat muka merajuk . Tangannya disilang ke dada dan berlalu dari situ meninggalkan hyunmin yang tengah blurrr .
" Yahh !! Aku tak pernah berahsia dengan kau dan aku takde namjachin !!!! " Jerit hyunmin . Nasiblah tiada pelanggan ketika itu . Kalau tidak....jadi gosip pula dirinya nanti .
***********************
Meja makan dilap buat kali terakhir sebelum pulang . Dia melihat jam di pergelangan tangannya . Jam sudah menunjukkan pukul 6:50 petang . Sudah tiba masa untuk dia bersiap pulang .
Apron yang tersangkut kemas dilehernya dibuka dan digantung pada almari kepunyaannya di cafe tersebut .
" Saya balik dulu !! "
" Arrasoe ! Jaga diri ! "
Hyunmin terus melangkah keluar dari cafe tersebut . Nafas lega dilepaskan . Kakinya terus menuju pulang ke rumah .
[Hyunmin pov]
Tup !
Pintu rumah aku kunci . Lega sikit bila dah sampai rumah . Dapatlah berehat lepas ni .
Eh jap !
Aku pandang sekeliling rumahku . Kemas dan teratur . Eh aku tak pernah lagi kemas..selalunya 2 minggu sekali je aku kemas . Sepatutnya aku kemas minggu depan .
Ke...aku salah rumah ?
Tak mungkin . Sebab ni semua barang aku . Aku melangkah ke dapur bila terbau makanan yang membuatkan perutku berbunyi kelaparan .
Sekali lagi aku terkejut . Di atas meja sudah terhidang nasi goreng kimchi ! Takkan taeyeon masakkan untuk aku ? Tadi dia balik lambat dan dia mana ada kunci rumah aku .
Tak mungkin jugak perompak yang masuk . Kalau perompak....sudah lama rumahku berselerak . Ke...perompak ni versi baik..siap kemaskan rumah aku lagi . Makanan sudah disiapkan . Macam tahu² je aku tengah lapar .
Ahh molla molla !! Malas mahu berfikir . Lebih baik pergi mandi . Kakiku melangkah ke tangga menuju ke bilik . Baru sampai anak tangga ke 5 aku sudah berhenti .
Aku terkejut melihat dua kaki manusia yang berada dihadapanku . Perlahan² aku mendongak ingin melihat tuan punya kaki yang putih melepak ni . Dari kaki hingga lah ke kepala .
Mataku bertembung dengan matanya . Sama² dengan muka terkejut .
Dup dap dup dap dup dap
" Arghhhhhhhhh "
Satu rumah bergema jeritanku yang nyaring . Mana tak jerit kalau tiba² ada namja entah dari planet mana ada dalam rumah aku . Takkan lah perompak secomel dia ni ?
Aku terudur ke belakang . Ini menyebabkan aku hilang keseimbangan . Dapatku rasakan tangan seseorang menarik tanganku dari jatuh tergolek .
Dan aku pengsan di situ akibat terkejut tengok namja yang aku gelarkan dia perompak yang comel .
- Bersambung -
YOU ARE READING
(c) That Bunny Doll Is My Boyfriend !!
Fanfictionpatung arnab itu rupanya hidup dan bertukar menjadi manusia normal . seram ? adalah sikit tapi...disebabkan mukanya yang comel dan kacak..semua perasaan seram itu hilang . Dengan adanya dia..hidup aku yang keseorangan tidak sunyi lagi . Bunny oppa s...