" Kau percaya tak ? " Tanya jungkook ingin jawapan .
Aku cuba menahan ketawa dan akhirnya meletus juga .
" HAHAHAHAHHAAHHA Apa ni jungkook !? Kau banyak sangat baca cerit Dogeng ni . Sampai otak kau pon dah masuk dalam cerita dogeng . Tapi best jugak citer tu HAHAHAHAH aduh sakit perut aku " aku menyeka air mata yang keluar akibat terlalu banyak ketawa .
" Okey teruskan lah ketawa kau tu . Aku cerita benda betul . Ketawa lah selagi kau mampu . Bye " jungkook terus meninggalkan ku dan menuju ke bilik . Merajuk mungkin . Ye aku percaya dia . Tapi..series macam kelakor pulak citer tu .
BANG
Bunyi hentakan kuat pintu bilikku . Aku terkejut . Halah bunny ni merajuk pulak . Aku dah lah tak reti nak pujuk .
Aku melangkah ke bilikku . Kepala yang tidak gatal aku garu . Macam mana eh nak pujuk namja ?
Aku cuba pulas tombol pintu . Gagal . Dia dah kunci dari dalam . Bilik aku kau buat macam hak kau pulak eh arnab ! Sabar hyunmin...rendahkan ego anda .
Tok tok tok !
Pintu aku ketuk berulang kali .
" Jungkook ahhh , bukak lah pintu ni. Mianhae . Min percayakan kook lah . Jinja mianhae . " Aku cuba memujuk . Telinga aku lekapkan pada pintu ingin mendengar jawapan dari jungkook . Malangnya hanya bunyik cengkerik . Sunyi . Tidur ke apa arnab ni ?
" aishh ottokhae ! Dah tidur kot . Haihh nampaknya tidur bawah lah " aku melangkah turun ke bawah menuju ke ruang tamu . Aku merebahkan badanki di sofa yang empuk . Tapi katil lagi empuk kan ? Mata aku penjam dan akhirnya aku tertidur .
[Jungkook pov]
Telinga aku lekap pada pintu bilik . Setelah pasti hyunmin dah pergi aku bukak pintu perlahan dan memerhati keadaan diluar bilik . Ternyata hyunmin sudah tiada .
Aku turun menuju ke ruang tamu . Aku nampak tubuh hyunmin sedang tidur lena di atas sofa . Perasaan bersalah mula memenuhi ruang hatiku . Aku menghampirinya .
" Aishh tak lah berat sangat . Macam semalam . Ingat lepas makan jadi berat " tubuh hyunmin aku angkat gaya bridal dan membawanya ke bilik tidur .
Tubuhnya aku letak perlahan di atas katil . Masih nyenyak tidur . Wajahnya aku tenung . Muka polos tapi masih comel .
Aku mengambil tempat baring di sebelahnya lalu menutup mata rapat dan tertido .
[Hyunmin pov]
Aku merengangkan badan . Sekarang dah pukul 7 pagi . Aku pandang ke kanan melihat patung arnab . Ahhh cuma mimpi ke semalam ? Hahha ada ke arnab bertukar jadi manusia ? Haiihhh mainan mimpi .
Aku bangun dari katil dan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri . Mimpi tadi macam real je kan . Ahh molla molla . Tapi comel lah arnab tu !! Kyaaaaaa . Aku tersenyum sendiri .
-Bersambung-
YOU ARE READING
(c) That Bunny Doll Is My Boyfriend !!
Fanfictionpatung arnab itu rupanya hidup dan bertukar menjadi manusia normal . seram ? adalah sikit tapi...disebabkan mukanya yang comel dan kacak..semua perasaan seram itu hilang . Dengan adanya dia..hidup aku yang keseorangan tidak sunyi lagi . Bunny oppa s...