Aku membuka mata luas . Mataku liar memandang sekeliling sehingga aku terpandang wajah seorang namja yang comel . Wajahnya nampak kerisauan di sebelahku . Ligat kepalaku memikirkan kejadian sebelum aku ...pengsan .
" Arghhhh perompak !!!!! " Jeritku sambil memukul kepalanya .Kedua² tanganku digenggam kemas oleh namja tu dari terus memukul kepalanya . Aku mula meronta minta dilepaskan .
" Yahhh bertenang ! Aku boleh terangkan ! " Namja tu cuba menenangkanku . Aku berhenti dari terus meronta . Okey kita dengar penjelasan dia .
" Kau siapa ? Macam mana kau boleh masuk dalam rumah aku huh ? Apa yang kau nak sebenarnya budak ? " Pandangan maut aku hadiahkan . Aduu bila lah dia nak lepaskan tangan aku ni .
" Naega Jeon Jungkook imnida . For your informantion im not a kid "
" kids "
" no "
" kids "
" no !!!! "
" kids "
" Yahh !! Kau tu yang budak..umur bawah aku ..ceh ada hati nak cakap aku budak . Tak sedar diri "
" Macam mana kau boleh masuk rumah aku wahai perompak ? " Tanyaku lagi . Malas mahu bertekak pasal benda yang tak matang . Ceh .
" aku bukan perompak . Aku patung bunny yang kau beli semalam . Aku telah disumpah " jungkook melepaskan genggamannya dari terus mengenggam tanganku yang gojes ni . Tangannya disilang ke dada .
Aku bangun dari katil dan terus mencari patung bunny . Bawah katil , dalam bilik air , bawah bantal , atas meja solek , dalam almari . Semuanya tiada . Jungkook hanya memerhatikan gerak geriku .
" Mana kau sorok patung tu ? " Tanyaku dengan malas . Keluhan berat dilepaskan .
" Aku lah patung tu . Percayalah ! Jebal percayakan aku ! " Jungkook membuat muka minta simpati dariku .
" Entahlah nak percaya ke tak . 50% percaya 50% tak " aku terus keluar dari bilik . Jungkook mengikut langkahku untuk ke dapur . Lapar lah .
" tak pelah . Sekurang-kurangnya kau percayakan aku 50% kan ? . Kalau aku cakap dekat orang lain pon dorg akan pikir perkara yang sama " Jungkook mencedok nasi goreng kimchi dan diletak ke dalam pinggan lalu diletakkan di hadapanku .
" ermmm . Kau ke yang kemas rumah ni ? " Tanyaku sambil menyuap nasi goreng kimchi ke dalam mulut .
" Yee , bersepah sebab tu aku kemas . Nasi ni pon aku yang masakkan untuk kau " jungkook mengambil tempat duduk dihadapanku .
" Kau yang masak? " Tanyaku . Aku terus berhenti makan .
" Kenapa? " Tanya jungkook pelik melihatku tiba² berhenti makan .
" Entah² kau letak racun dalam ni "
" Kau ni !! Aku ikhlas masakan untuk kau !! "
" Kenapa kau masakkan untuk aku ? "
" Sebagai tanda terima kasih bawak aku balik dari kedai serbaneka tu "
" Betul ni kau tak letak apa² dalam makanan ni? "
" Betul !!! Ishh kau tak nak makan sudah lah !! "
" Okey² aku makan " Aku terus kembali menikmati hidangan yang disediakan oleh jungkook . Sedap jugak .
" Erm macam mana kook boleh jadi patung arnab ? " Tanyaku lagi . Dah berapa soalan aku keluarkan .
" Aku disumpah . 2 tahun yang lepas . Aku bawak kereta nak pergi jumpa family aku . Entah macam mana aku terlanggar seekor arnab . Masa tu aku mana perasan . Aku pon berhenti then keluar dari kereta . Tiba² ada nenek datang dekat aku marah² . Aku dah minta maaf . Lepas tu dia cakap dia sumpah aku jadi patung arnab "
" Lepas tu apa jadi ? " tanyaku sedikit berminat .
" Lepas tu semua gelap . Yang aku tahu aku dah ada kat kedai yang penuh dengan patung " air kosong diteguk.
Haih aku bersimpati sikit kat kau . Tapi masih dalam dilema nak percaya atau tidak...
" Kau percaya tak ? " Tanya jungkook .
-Bersambung-
YOU ARE READING
(c) That Bunny Doll Is My Boyfriend !!
Fanfictionpatung arnab itu rupanya hidup dan bertukar menjadi manusia normal . seram ? adalah sikit tapi...disebabkan mukanya yang comel dan kacak..semua perasaan seram itu hilang . Dengan adanya dia..hidup aku yang keseorangan tidak sunyi lagi . Bunny oppa s...