Part 8

160 15 0
                                    

"Jungkook ?!!!!! Buat apa kat sini ? Macam mana boleh ada kat sini ? Rumah dah kunci ?!! " 

Bertubi² soalan aku lontarkan . Terkejut semua ada . Pahal arnab ni pandai keluar rumah pulak . Eh eh eh .

" Aku ikut kau dari tadi . Lepastu aku tunggu je kat luar . Ingatkan sekejap je..rupanya lama gila aku nak tunggu kau balik . So , aku masuk lah sini . Rumah dah kunci "  jelas jungkook dengan senyuman bunny yang mampu mencairkan hati semua wanita termasuk author . Huehuehue .

" Aku hauslah "

" Kau tunggu sini jap "

" Nak pergi mana ? "

" Sekejap je "

Aku terus melangkah ke dalam kaunter . Air latte aku buat untuk jungkook . Aku bawak air latte kepadanya .

" Nah , kau haus kan . Minum lah " Air latte aku letak atas meja dengan berhati² . Tempat duduk kosong di hadapan jungkook aku duduk . Costumer tak ramai sekarang . So , boleh lah aku lepak kejap dengan dia .

" eh , tapi aku takde duit sekarang " 

Air latte dia tolak ke arahku . Lemek kang tak belanje kata kedekut . Lumrah hidup memang macam tu .

" minum jelah . Aku belanja ni " Air latte aku tolak kehadapannya semula . Dia padang aku tak percaya . Halamak muka dia still cute .

" Gomawo min !!! " jungkook terus minum dengan laju . Haus sangat nampaknya . Entah berapa jam dia duduk kat luar tengah panas tu . Nasib kulit kau tak gelap .

" Kenapa kau ikut aku eh ? " Tanya ku . Aku menongkat dagu sambil memandangnya .

" Aku bosan duduk rumah sorang² " Jawap jungkook ringkas . Laaaa sebab tu ke.

" nanti aku bawak kau jalan² sekejap eh . Mesti kau dah lama tak keluar tengok dunia kan ? 2 tahun kot . Fuh " Matanya aku pandang . Kesian dia dianayai .

" Jinjja ? Wahh gomawo again min ! " Jungkook tersenyum gembira .

" Umur kau berapa eh kook ? " Tanyaku lagi . Terfikir jugak umur dia ni . Hari tu katanya aku  kid tak sedar diri .

" 20 "

"Ommo jinjja !!!!! " Aku menerkup mulut tanda terkejut . Sries 20 weyyyy . Muka baby face gitu aum .

************************

" Jungkook bangun...jom balik " Kejutku perlahan . Sian dia tunggu aku habis kerja sampai tertido .

" Nae...." matanya digosok . Haishhh pahal comel sangat . Jungkook bangun dan terus menari lenganku keluar dari cafe . Eh eh eh dia ni beria pulak nak balik .


Kami berjalan menuju ke taman yang aku selalu lalu bila balik dari kerja . Lengan jungkook aku tarik ke arah buaian yang kosong . Aku mengambil tempat di salah satu buaian . Jungkook berada di sebelah kanan ku .

Kanak² yang sedang bermain aku pandang . Seronok betul mereka . Aku pandang ke muka jungkook . Dia tersenyum sendiri memandang kanak² itu . Sebak tengok dia macam ni . Apalah nasib kau sebenarnya jungkook .

" kook " panggilku .

" Nae ? " Dia memandang ke arahku  dengan muka yang masih tersenyum . Sengaje en nak goda aku dengan senyum bunny kau tu !

" Ermm mana omma ngan appa kau eh ? " Tanyaku ingin tahu lebih lagi mengenai jungkook . Berminat pulak nak tahu pasal dia ni .








-Bersambung-

(c) That Bunny Doll Is My Boyfriend !! Where stories live. Discover now